جامعه المصطفی خواستار برخورد با عوامل یک فیلم موهن شد


جامعه المصطفی خواستار برخورد با عوامل یک فیلم موهن شد

قم- ایرنا- جامعه المصطفی العالمیه با صدور بیانیه ای، تولید و نمایش فیلم موهن عنکبوت مقدس را محکوم کرد و خواستار برخورد قانونی با عوامل تولید آن شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، در متن بیانیه جامعه المصطفی آمده است: مضجع نورانی امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از دیرباز میعادگاه عاشقان و دلبستگان به خاندان عصمت و طهارت و حریم امن میلیون‌ها زائری بوده است که از مذاهب مختلف اسلامی و حتی سایر ادیان، شیفته و دلباخته امام مهربانی‌ها هستند.

بیانیه حاکیست: اهانت به ساحت مطهر امام هشتم در قالب نمایش فیلم موهن عنکبوت مقدس، نشان دهنده‌ اوج فرومایگی و کینه‌ورزی نابخردانه کسانی است که با سوء استفاده از جنایتی که بر اثر کج اندیشی برخی جاهلان رقم خورد و عامل آن نیز به سزای اعمالش رسید، با توهین به باورها و ارزش‌های میلیون‌ها مسلمان، دستان ناپاک خویش را به جنایتی دیگر آلوده کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: در پشت صحنه‌ این اهانت وقیحانه، به وضوح می‌توان دست سیاست‌های خصمانه‌ صهیونیسم را مشاهده کرد که به خیال خود می‌خواهند مقدسات اسلامی را در نگاه آحاد جامعه و به ویژه نسل‌ جوان از جایگاه رفیع خود فرو افکنده و باورهای دینی آنان را تضعیف کنند.

در پایان بیانیه آمده است: جامعةالمصطفی العالمیه ضمن محکوم کردن تولید و اکران این اثر ضداسلامی و ضدایرانی که با توهین به مقدسات دینی، مذبوحانه تلاش می‌کند با روایتی سراسر تحریف، تصویری متحجرانه و غیرانسانی از جامعه ایرانی را به نمایش درآورد، از مسئولان مربوطه می‌خواهد به صورت قاطع و عبرت‌آموز با عوامل این حرکت پلید برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی با موضوع قتل‌های زنجیره‌ای سعیدحنایی قاتل زنجیره‌ای زنان خیابانی در مشهد است که با اقدامی تعمدی و تمرکز بر حرم مطهر امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان؛ به عنوان مرکز تارهای عنکبوت به ساحت مقدس امام رئوف(ع) و همچنین با انتخاب فرش ایرانی در پوستر فیلم به فرهنگ و تمدن و ارزشهای دینی ایرانیان هتاکی کرده است و جشنواره کَن (فرانسه) نیز در اقدامی غیرتخصصی زهرا امیر ابراهیمی بازیگر نقش نخست آن را به عنوان برترین بازیگر زن جشنواره برگزید؛ این اقدام در روزهای اخیر واکنش بسیاری از مردم، گروه‌ها و اهالی سینما را به دنبال داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!