«کریستوف والتس» بازیگر «بیلی وایلدر» شد


«کریستوف والتس» بازیگر «بیلی وایلدر» شد

«کریستوفر والتس» در فیلمی به کارگردانی «استفن فریرز» در نقش «بیلی وایلدر» اسطوره عصر طلایی سینمای هالیوود بازی می‌کند.

«کریستوف والتس» بازیگر «بیلی وایلدر» شد

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از هالیوود ریپورتر، «کریستوفر والتس» بازیگر برنده دو جایزه اسکار، در فیلم سینمایی جدید «بیلی وایلدر و من» در نقش کارگردان سرشناس عصر طلایی هالیوود مقابل دوربین «استفن فریرز» می‌رود.

فیلم «بیلی وایلدر و من» بر اساس کتابی به همین نام نوشته «جاناتان کو» ساخته خواهد شد و «کریستوفر همپتون» نگارش این فیلمنامه اقتباسی را بر عهده دارد. بخشی از فیلم بر اساس داستان و بخشی دیگر نیز برگرفته از زندگی واقعی «بیلی وایلدر» است که داستان آن در تابستان ۱۹۹۷ میلادی می‌گذرد و درباره زنی جوانی است که همکاری خود را با «بیلی وایلدر» در پروژه فیلم سینمایی «فدورا» در جزیره‌ای در یونان آغاز می‌کند.

«کریستوفر والتس» بازیگر نقش اصلی این فیلم در این باره گفت: «بیلی وایلدر» می‌گفت: باید رویایی داشته باشی تا بتوانی صبح از خواب بیدار شوی. فیلم «استیون فریرز» با فیلمنامه «کریستوفر همپتون» که «جرمی توماس» آن را تهیه کرده بود، باید این کار را برای من انجام دهد».

«وایلدر» یکی از برجسته‌ترین چهره‌های فیلم‌سازی هالیوود در عصر طلایی محسوب می‌شود که شش بار موفق به کسب اسکار و ۱۵بار نامزد این جایزه بود و از این لحاظ یکی از رکورداران تاریخ سینماست.

«نیمه‌شب»، «طلوع را متوقف کن»، «گلوله‌ آتش»، «بزرگ‌تر و کوچک‌تر»، «تعطیلات ازدست‌رفته»، «سانست بلوار»، «تک‌خال در حفره»، «بازداشتگاه شماره ۱۷»، «سابرینا»، «بعضی‌ها داغش رو دوست دارند»، «آپارتمان»، «یک، دو، سه»، «‌احمق مرا ببوس»، «شیرینی شانس» و «زندگی خصوصی شرلوک هولمز» از جمله آثار «بیلی وایلدر» هستند که ساخت ۶۰ فیلم سینمایی را در کارنامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل