سود خالص «وبملت» رکورد شکست / واکاوی عملکرد بانک ملت در سال 1400


سود خالص «وبملت» رکورد شکست / واکاوی عملکرد بانک ملت در سال 1400

بررسی صورت های مالی سال 1400 بانک ملت نشان می دهد که این بانک در سالی که گذشت، موفق شده تا با ثبت سود ناخالص 24 هزار و 650 میلیارد تومانی و سود خالص 15 هزار و 760 میلیارد تومانی، رکورد تازه ای را در تاریخ عملکرد خود بجا بگذارد. به این ترتیب، سود انباشته بانک ملت در پایان سال 1400 با افزایش 125 درصدی، به 21 هزار و 640 میلیارد تومان رسید. اقتصاد...

اقتصاد آنلاین – سارینا محمودی؛ شرکت‌های بورسی مطابق هر سال در ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز با انتشار اطلاعیه‌هایی در سامانه کدال، عملکرد خود در سال ۱۴۰۰ را برای عموم افشا کردند. بانک ملت نیز از این فرآیند مستثنی نبود و روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ خود را در سامانه کدال قرار داد. در این گزارش با نگاهی به این اطلاعیه، عملکرد بانک ملت در سال گذشته را بررسی می‌کنیم.

سود ناخالص بانک ملت چقدر شد؟

بانک ملت در سال ۱۴۰۰، بیش از یک میلیون میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا کرد و از این طریق، درآمد ۶۲هزار و ۱۶۰میلیارد تومانی را رقم زد. همچنین این بانک در سال گذشته، ۱۲میلیون و ۸۵۰هزار میلیارد تومان سپرده جدید از سرمایه‌‌گذاران جذب کرد. به علاوه این بانک سودی معادل ۳۷هزار و ۵۱۰میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرد. بنابراین وبملت در سال ۱۴۰۰، سود ناخالص ۲۴هزار و ۶۵۰میلیارد تومانی را شناسایی کرد.

گراف زیر عملکرد ماهانه بانک ملت را در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

سود خالص «وبملت» رکورد شکست / واکاوی عملکرد بانک ملت در سال 1400

رکوردشکنی سود خالص بانک ملت

بررسی صورت سود و زیان بانک ملت در سال گذشته نشان می‌دهد که این بانک توانسته سود خالص خود را 66درصد نسبت به سال 99 بهبود ببخشد و این مبلغ را به 15هزار و 760میلیارد تومان برساند. به علاوه، این میزان سود خالص در تاریخ عملکرد بانک ملت بی سابقه بود و این بانک رکورد تازه‌ای را در این زمینه به ثبت رساند.

به این ترتیب سود هر سهم وبملت در سال 1400 به رقم 761ریال رسید. این در حالی است که در سال 99، این مبلغ معادل 660ریال ثبت شد و که وبملت 10درصد از این میزان را بین سهامداران خود توزیع کرد.

لازم به ذکر است، بانک ملت سال 1400 را با سود انباشته 9هزار و 600میلیارد تومان آغاز کرد و موفق شد این مبلغ را در پایان سال به 21هزار و 640میلیارد تومان برساند.

در گراف زیر، عملکرد سالانه بانک ملت در 10سال گذشته و در زمینه سود و زیان نمایش داده شده است.

سود خالص «وبملت» رکورد شکست / واکاوی عملکرد بانک ملت در سال 1400

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش نگرانی ها در آمریکا و اروپا نسبت به پیشروی احتمالی نیروهای مسلح روسیه