بررسی کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای اعصاب


بررسی کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای اعصاب

کنفرانس علمی «کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای اعصاب» به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی شانزدهم خردادماه برگزار شد.

بررسی کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای اعصاب

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر رضا حاجی آقایی، متخصص فارماکوگنوزی و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، در این نشست،ضمن پرداختن به گیاهان دارویی موثر بر سیستم عصبی مرکزی ، گیاهان دارویی آرامبخش و خواب آور، گیاهان دارویی محرک اعصاب، گیاهان دارویی ضد درد، گیاهان دارویی ضد میگرن و ضد دمانس عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه بیشتر افراد با آن روبرو هستند، اختلال خواب می باشد که از هر سه نفر، یک نفر به آن مبتلا می باشند.

این عضو هیات علمی در ادامه خصوصیات گیاه شناسی،ترکیبات، اثرات فارماکولوژیکی و مکانیسم اثر گیاهان دارویی که باعث رفع اختلال خواب و استرس و اضطراب ناشی از آن می شود را معرفی نمود که می توان به سنبل الطیب، رازک، بادرنجبویه و ..... اشاره کرد.

گفتنی است این وبینار دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

این دوره با حضور ۲۵۰ نفر از پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش های مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزارگردیده ودر انتهای برنامه فایل پاورپوینت ارائه شده و فیلم ضبط شده برنامه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در پایان، شرکت کنندگان دوره به مدت ۷۲ ساعت فرصت داده شد تا در آزمون آنلاین پایان دوره شرکت نمایند و با پاسخ صحیح به ۷۰ درصد سؤالات بتوانند امتیاز بازآموزی دوره را کسب نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس