25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید


25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) در این مطلب با 25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید آشنا می شویم که می تواند ساعت ها شما را درگیر خود کند. با ما همراه باشید. یکی از بهترین وسایل و ابزارهایی که اوقات فراغت و تنهایی انسان را پر کرد، گوشی هوشمند بود. البته این ابزار در کنار ماهیت سرگرم... نوشته 25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که...

در این مطلب با 25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید آشنا می شویم که می تواند ساعت ها شما را درگیر خود کند. با ما همراه باشید.

یکی از بهترین وسایل و ابزارهایی که اوقات فراغت و تنهایی انسان را پر کرد، گوشی هوشمند بود. البته این ابزار در کنار ماهیت سرگرم کننده و خوبی که دارد، طبیعتاً دارای مضراتی است که نمی‌توان از آنها چشم پوشید. با این حال امروز قصد داریم به جنبه سرگرم کننده این ابزار هوشمند بپردازیم و برای شما مخاطبان گرامی بازی‌هایی را معرفی کنیم که هم حجم کمی دارند و هم به شدت سرگرم کننده به شمار می‌روند.

معرفی 25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم

متاسفانه گوشی‌های قدیمی تر اندروید با مشکل پر شدن حافظه رو به رو بودند. این گوشی‌ها پس از چند سال استفاده دچار استهلاک می‌شدند و دیگر قادر به اجراب بازی‌های جدید و مختلف نبودند. همه ما دوست داریم که روی گوشی‌های هوشمند خود یکسری بازی سرگرم کننده داشته باشیم تا در مواقع ضروری و هنگامی که حوصله‌مان سر رفته با آنها بازی کنیم.

یکی از موانع بزرگی که باعث می‌شود نتوانیم این بازی‌ها را روی گوشی خود نصب کنیم، پر شدن حافظه گوشی است. خوشبختانه دسته‌ای از بازی‌ها به نام بازی‌‌های کژوال و آرکید وجود دارند که هم از حجم کمی برخوردار هستند و هم با ارائه جزئیاتی ساده بسیاری از ما را سرگرم خود می‌کنند.

در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به سراغ معرفی بازی‌هایی برویم که در عین حالی که حجم کمی دارند، سرگرم کننده باشند و بتوانند اوقات فراغتتان را پر کنند. بازی‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد همگی حجم زیر 25 مگابایت دارند و می‌توانید تمام آنها را در هر شرایطی که هستید تجربه کنید.

1. بازی 2048

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: معماییاستودیو: اندروبیبی (Androbaby)قیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

یکی از هیجان انگیزترین و سرگرم کننده ترین بازی‌هایی که به احتمال زیاد نام آن را برای یک بار هم که شده در زندگی خود شنیده‌اید، بازی 2048 است. در این بازی می‌بایست مربع‌های درون صفحه را تکان دهید و آنها را با یکدیگر ادغام کنید. با ادغام این مربع‌ها با یکدیگر می‌توانید به امتیازهای بالاتر دست یابید.

لازم به ذکر است که شروع امتیازات روی این مربع‌ها از عدد 2 است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که مربع‌های یکسان را با یکدیگر جمع کنید و با ادغام آنها مربعی با عدد دو برابر ایجا نمائید. هنگامی که برای مثال انگشت خود را از سمت چپ تصویر به سمت راست می‌کشید، مربع‌های غیریکسان در کنار هم قرار می‌گیرند.

آنچه در این بازی به عنوان چالش بازیکنان مطرح است، قرار دادن مربع‌ها در کنار یکدیگر به حدی است که از افزایش تعداد مربع‌ها جلوگیری شود. بازیکنان باید این کار را تا جایی انجام دهند که مجموع امتیاز آنها به 2048 برسد و پس از آن رکورد خود را افزایش دهند. زمانی که صفحه شطرنجی پیش روی شما پر شود یعنی که باخته‌اید و این به شما بستگی دارد که تا چه زمانی این باخت را به تعویق بیندازید.

2. بازی 7*7

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: معماییاستودیو: فان تاکتیک گیمز (Fun Tactic Games)قیمت: رایگان

بازی بعدی که قصد معرفی آن را داریم در ژانر معمایی است و می‌توانید آن را به صورت رایگان از مارکت‌های مختلف مانند گوگل پلی دریافت کنید. این اثر چالش برانگیز می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر خود کند. در بازی 7*7 وارد یک صفحه شطرنجی می‌شوید که 49 خانه مربعی شکل دارد.

در وهله اول بازی از شما درخواست می‌کند یکی از خانه‌ها را برای شروع بازی انتخاب کنید. پس از انتخاب شما عدد «1» به عنوان نقطه شروع شما به نمایش در می‌آید و پس از آن خانه‌های اطراف را با رنگ آبی برایتان به نمایش در خواهد آورد. در واقع انتخاب‌های بعدی شما برایتان نشان داده می‌شود. برای اینکه در این بازی بتوانید امتیاز خود را هر روز بالاتر ببرید باید از دستورات بازی من جمله فرآیند مذکور را پشت سر هم تکرار کنید.

هر چه در این بازی بیشتر پیشروی کنید، بازی خانه‌های مربعی شکل بیشتری را برایتان غیرفعال می‌کند و با این اقدام به جایی خواهید رسید که خانه خالی برای شما باقی نمی‌ماند. لازم به ذکر است برای اینکه بتوانید به مرحله بعدی بروید ابتدا باید در مرحله کنونی خود میزان امتیاز موردنظر و حد نصاب را کسب کنید.

اگر خانه‌های اشتباهی را انتخاب کنید و نتوانید این حد نصاب را کسب نمائید می‌بایست بازی را از ابتدا آغاز کنید. گفتنی است سازندگان و توسعه دهندگان این بازی ابعاد بزرگتر 8*8 و 10*10 را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند تا بازی 7*7 در عین حال که بازی ساده‌ای است، بتواند شما را اسیر خود کند.

3. بازی Ant Smasher / انت اسمشر

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: آرکیداستودیو: BCFGقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

بازی بعدی که در فهرست ما قرار دارد، انت اسمشر است. در این بازی بازیکنان باید تا جایی که می‌توانند مورچه‌ها و سایر حشرات را زیر دست و پای خود له کنند. این بازی متاسفانه درجه اعتیادآوری بالایی دارد و مختص سن و سال مشخصی نیست و همگی در هر سن و سالی قادر به تجربه آن هستند.

در این بازی توسعه دهندگان داخل صفحه بازی حشرات زیادی را با اندازه‌های مختلف گنجانده‌اند و اگر حواستان به زنبورهای وسط بازی نباشد، ممکن است توسط آن نیش زده شوید. در بازی Ant Smasher یک حالت ساده بازی قرار دارد که اجازه می‌دهد کاربران با سن و سال پایین با حذف تبلیغات آن به تجربه بهتر و بدون دردسرتری از بازی بپردازند.

از جمله نکات برجسته این بازی می‌توان به طراحی ظاهری خوب حشرات و صداگذاری بامزه آنها که زیر انگشت شما له می‌شوند، اشاره کرد. این بازی توانسته در گوگل پلی تبدیل به بازی محبوبی برای کاربران شود به طوری که در این بستر 150 میلیون بار دانلود شده است.

4. بازی Archery Master 3D / تیراندازی با کمان

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: ورزشیاستودیو: TerranDroidقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق تیراندازی آن هم با کمان و به سبک قدیمی هستید، توسعه دهندگان بازی ورزشی «تیراندازی با کمان» اخبار خوبی برای شما دارند. گرافیک این بازی سه بعدی است و روی پلتفرم اندروید منتشر شده است. در بازی تیراندازی با کمان در رقابت‌های تیراندازی با کمان شرکت کنید و تنها انگشت خود را روی صفحه بکشید و تیر را به سمت هدف موردنظر پرتاب کنید.

در این بازی تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی کمان مورنظر انگشت خود را نگاه دارید و پس از کشیدن و تنظیم آن روی هدف موردنظر خود، رها کنید. در نتیجه با اصابت به هدف می‌توانید امتیاز و سکه جمع آوری کنید. پس از کسب مقدار مشخصی سکه و امتیاز خواهید توانست تجهیزات قدیمی خود را ارتقا دهید و تعداد این تیرکمان ها به 20 عدد می‌رسد.

در کل این بازی با 4 منطقه مختلف مواجه می‌شوید که طراحی منحصر به فردی دارند و در هر منطقه نیز حدود 100 مرحله وجود خواهد داشت. بنابراین با بازی متنوعی رو به رو هستید. از جمله ویژگی‌های خوبی که این بازی دارد می‌توان به گرافیک سه بعدی، انیمیشن‌های طبیعی و سیستم کنترلی ساده اشاره کرد. این بازی در گوگل پلی دارای بیش از 100 میلیون بار دانلود و امتیاز 4.5 از کاربران است.

5. بازی Badminton 3D / بدمینتون سه بعدی

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: ورزشیاستودیو: 3DGamesقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

آیا از عاشقان و علاقه‌مندان به ورزش بدمینتون هستید؟ اگر علاقه دارید که این بازی را در هر مکان و زمانی بازی کنید و از آن لذت ببرید کافی است که بازی کم حجم و سبک 3DGames را دانلود و نصب کنید. در این بازی باید با یک رقیب دیگر وارد مسابقه شوید و سعی کنید او را ببرید.

به عبارت دیگر هنگام بازی باید سعی کنید با حرکات مختلف توپ را توی زمین حریف بیندازید تا او ببازد. گرافیک بازی انیمیشنی است و دارای طراحی بامزه‌ای است. پس از اینکه در بازی‌ها و رقابت‌های مختلف شرکت کنید می‌توانید امتیاز کسب کنید و توسط امتیازات خود تجهیزات موردنیازتان را خریداری نمائید.

در کل چهار زمین بازی برای شما وجود دارد که طراحی هر کدام از آنها سرشار از جزئیات است. بازی بدمینتون سه بعدی حجمی نزدیک به 22 مگابایت دارد و در گوگل پلی قرار گرفته است و می‌توانید همین الان به تجربه آن بپردازید.

6. بازی Bike Racing 3D / موتور مسابقه‌ای سه بعدی

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: رانندگیاستودیو: Worlds Mobileقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

بازی بایک ریسینگ سه بعدی یک بازی هیجان انگیز مسابقه‌ای است که باید در آن با انجام حرکات نمایشی از موانعی که پیش روی شماست عبور کنید. آنچه در این بازی حرف اول را می‌زند، فیزیک و یکی از مهمترین قوانین آن یعنی جاذبه است. باید سعی کنید در طول بازی مهارت‌های خود را تقویت کنید و با یادگیری حرکات مختلف از روی موانع بپرید و به هدف برسید.

توسعه دهندگان این بازی در قسمت Career بازی 60 مسیر مختلف را تعبیه و طراحی کرده‌اند و به ترتیب از ساده به سخت هستند تا چالش زیادی برای بازیکنان به وجود آورد. از طرف دیگر قادر خواهید بود در این بازی 5 موتور مختلف داشته باشید و یکی را انتخاب کنید و از گرافیک سه بعدی و فیزیک طبیعی بازی لذت ببرید. این بازی تنها 19 مگابایت دارد و می‌توانید آن را از گوگل پلی دانلود کنید.

7. بازی Bounce Classic / بانس کلاسیک

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: آرکیداستودیو: Genicoقیمت: رایگان

یکی از بازی‌های کلاسیک و قدیمی این فهرست، بانس کلاسیک است. توسعه دهندگان این بازی هم اکنون این اثر کلاسیک را به گوشی‌های هوشمند اندرویدی آورده‌اند. این بازی در بردارنده 11 مرحله اصلی از همان نسخه اصلی است و علاوه بر این مراحل جدید دیگری نیز بر آن افزوده شده است.

در بازی مذکور باید توپی را که در اختیار دارید از بین حلقه‌های طلایی بازی رد کنید و همزمان مراقب باشید تا توی تله‌هایی که در پیش روی شما قرار دارند نیفتید. این بازی نیز همان‌طور که می‌دانید حجم کمی دارد و می‌تواند شما را برای لحظاتی سرگرم کند و حس نوستالیژگی به بازیکنان بدهد.

خوشبختانه گرافیک پیکسلی بازی و موسیقی جذابی که دارد حس کلاسیک را به خوبی منتقل می‌کند و باید مراقب باشید که اسیر گیم پلی اعتیادآور آن نشوید چرا که می‌تواند تمام اوقات فراغت شما را به خود اختصاص دهد.

8. بازی Brick Game / آتاری دستی

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: آرکیداستودیو: PerseusGamesقیمت: رایگان

چندین سال پیش و آن زمانی که ابزاری به نام پلی استیشن و موبایل وجود نداشت، وسیله‌ای به نام آتاری دستی در میان مردم باب شده بود که می‌توانست افراد زیادی را سرگرم خود کند. یکی از اقدامات جالب استودیوی PerseusGames این است که آتاری دستی را شبیه سازی کرده و بازی‌های آن را به گوشی‌های هوشمند آورده است.

بازیکنان قادر هستند در این بازی 19 مرحله یا بازی مجزا را امتحان کنند و از تجربه آن لذت ببرند. توسعه دهندگان این بازی نوستالژیک حدود 11 تم مختلف برای آن در نظر گرفته‌اند که با صداگذاری 8 بیتی و مراحل مختلف بازی می‌توانند بازیکنان را به سال‌ها قبل برگردانند.

گفتنی است که هم اکنون می‌توانید امتیازات خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و مقام خود را در رتبه بندی‌های جهانی بهبود بخشید. خوشبختانه این بازی نیز حجم بسیار کمی دارد و برای دانلود و نصب آن تنها به 13 مگابایت نیاز دارید.

9. بازی Cricket Black / کریکت بلک

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: ورزشیاستودیو: Puran Softwareقیمت: رایگان

شاید بتوان گفت از کم حجم ترین بازی‌های این لیست، کریکت بلک، اثری مینیمالیستی با 2.9 مگابایت خواهد بود. در این بازی می‌توانید با دوستان خود به تجربه بازی کریکت بپردازید و از آن لذت ببرید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که وقتی توپ به سمت شما می‌آید روی صفحه نمایش گوشی خود ضربه بزنید تا توپ شما به سمت بازیکنان دیگر برود.

خوشبختانه کاراکترهای این بازی طراحی بامزه‌ای دارند و به شکل آدمک‌های سیاهی هستند که می‌توانند رضایت شما را جلب کنند. در این بازی یکی از بازیکن‌ها باید توپ را پرتاب کند تا بازیکن دیگر با چوب به آن ضربه بزند و به دورترین نقطه ممکن پرتاب کند. این بازی جالب را می‌توان با حجم کم روی گوشی خود نصب کرد و از آن لذت برد.

10. بازی Devil Ninja 2 / دویل نینجا 2

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: ماجراجوییاستودیو: Droid Studioقیمت: رایگان

اگر به دنبال یک بازی در سبک ماجراجویانه هستید و می‌خواهید از آن نهایت لذت را ببرید، دویل نینجای 2 را امتحان کنید. سازندگان این بازی طراحانی از استودیوی دروید هستند و بازیکنان در جریان بازی کنترل یک نینجا را بر عهده می‌گیرند که باید پس از ورود به سرزمین شیطانی با هیولاها و موجودات عجیب و غریب آنجا مبارزه کند. در این بازی غول مرحله آخر پادشاه آنها است که باید آن را از میان بردارید و برای اینکه بتوانید آن را شکست دهید باید امتیاز جمع کنید و سلاح‌های جدید بخرید.

خوشبختانه این بازی دارای تجهیزات و سلاح‌های مختلفی است که می‌توانید از آنها برای ریشه کن کردن دشمنان خود استفاده کنید. در این راه صدها سلاح و پاورآپ متنوع وجود دارد و گرافیک دوبعدی و کارتونی بازی بر لذت آن می‌افزاید. دویل نینجای 2 با سرعت مبارزاتی بالایی که دارد به سرعت جایگاه خوبی برای خود دست و پا کرده است.

11. بازی Dr. Driving / دکتر درایوینگ

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: رانندگیاستودیو: SUD incقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

بازی دکتر رانندگی یک بازی متفاوت است که تمام تلاش خود را می‌کند تا بازیکنان را وارد یک تورنمنت رقابتی و سرعتی کند. در واقع این بازی تجربه‌ای معمولی از رانندگی بی‌خطر و معمولی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد و باید هنگام سوار شدن و رانندگی در خیابان‌های شهر از محدوده مجاز سرعت تجاوز نکنید.

گرافیک بازی ساده ارزیابی می‌شود و در صدد است تا بازیکنان را با رانندگی واقعی در شهر آشنا کند و تجربه‌ای نزدیک به آنها بدهد. در واقع باید در ترافیک شهری از میان ماشین‌های دیگر عبور کنید و امتیاز بگیرید. بنابراین اگر می‌خواهید یک رانندگی شبیه سازی شده از آنچه در بیرون رخ می‌دهد داشته باشید، بازی دکتر درایوینگ را از دست ندهید.

12. بازی Flow Free / فلو فری

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: معماییاستودیو: Big Duck Games LLCقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

عاشقان دنیای بازی‌های معمایی باید بدانند که گاهی باید برای حل کردن معما دست به کار شد و تنها فکر کردن کاری از پیش نمی‌برد. بازی فلو فری یکی از بازی‌های معمایی سبک لوله کشی است و باید در طی این بازی لوله‌های همرنگ را به یکدیگر وصل کنید تا جریان آب برقرار گردد.

تنها کاری که باید در صفحه بازی انجام دهید این است که تمامی لوله‌های همرنگ را به یکدیگر متصل کنید و در عین حال مراقب باشید که لوله‌های غیرهمرنگ به یکدیگر برخورد یا از روی یکدیگر عبور نکنند. جریان گیم پلی بازی بدین صورت است که باید با کشیدن انگشت روی صفحه مسیر اتصال لوله‌ها را مشخص کنید.

در این بازی با هشت سطح مختلف که هر یک در بردارنده 150 مرحله مختلف است رو به رو می‌شوید و بازی کردن تمام مراحل آن حسابی شما را سرگرم خواهد کرد. یکی از جذابیت‌های بازی این است که گزینه‌ای به نام Time Trial دارد و اگر آن را انتخاب کنید مجبور خواهید شد مراحل پیش رو را در مدت زمانی محدود رد کنید.

محیط بازی دارای طراحی رنگارنگ و لذت بخشی است که گر چه ساده به نظر می‌رسد اما زیبا است و در کنار این طرح ساده جلوه‌های صوتی بامزه نیز بر آن افزوده شده‌اند که همه اینها این بازی 19 مگابایتی را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای بازی کردن می‌کنند. گفتنی است که این بازی به شدت سرگرم کننده و اعتیادآور است.

13. بازی Fruit Cut 3D / فروت کات

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: کژوالاستودیو: Studio Games Mobileقیمت: رایگان

بازی سه بعدی فروت کات یا برش میوه‌ها یکی از کم حجم ترین آثار در سبک کژوال است که می‌تواند منبعی برای سرگرمی شما در طول روز باشد. این بازی برگرفته از بازی نینجا فروت است و به کاربران اجازه می‌دهد که میوه‌های مختلف را برش دهند و امتیاز کسب کنند.

البته در طول بازی و زمانی که در حال کات کردن یا برش دادن میوه‌ها هستید ممکن است به اشتباه بمب‌هایی را که مابین میوه‌ها جاساز شده‌اند هدف بگیرید. بنابراین باید مراقب این بمب‌ها باشید. علاوه بر اینکه می‌توانید در این بازی روی حالت‌های معمولی بمانید و از برش دادن میوه‌ها لذت ببرید، قادر خواهید بود با پیشرفت در بازی و کسب امیتاز بالا، حالت‌های Pipeline و One Shot را انتخاب کرده و خودتان را به چالش بکشید. بازی فروت کات تنها 4.6 مگابایت حجم دارد و به عنوان یکی از کم حجم ترین بازی‌های اندرویدی به شمار می‌رود.

14. بازی Hoppenhelm / هاپنهلم

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: آرکیداستودیو: BUN GUNقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

بازی هاپنهلم یک بازی در سبک آرکید از استودیو بان گان بوده که بازیکنان را در نقش شوالیه‌ای قرار می‌دهد که باید در محیط یک سیاهچاله به گشت و گذار خود بپردازید. در این بازی هر حرکتی که می‌کنید شمرده می‌شود و در بالای صفحه بازی به نمایش در می‌آید. این عدد در واقع رکورد شما در بازی است و باید تلاش کنید تعداد گام‌های خود را به حداقل برسانید.

در پایین صفحه نیز سه دکمه قرار داده شده که هر یک نقش خاصی را بر عهده دارند. با لمس دکمه وسط رو به جلو پرش می‌کنید و با دکمه سمت چپ می‌توانید با شمشیر خود با دشمنان مبارزه کنید. دکمه سمت راست نیز علامت سپر شما است و می‌توانید به وسیله آن از خودتان محافظت کنید.

در جریان گیم پلی این بازی چالش‌های زیادی برای بازیکنان به وجود می‌آید و این چالش‌های به حدی است که باید هر لحظه مراقب تله‌ها و بلوک‌هایی باشید که ممکن است زیر پای شما سقوط کنند. علاوه بر گیم پلی جذاب بازی هاپنهلم، می‌توان از گرافیک پیکسل آرتی آن نیز تعریف کرد که این بازی را تبدیل به یکی از لذت بخش ترین و سرگرم کننده ترین بازی‌های این لیست کرده است.

15. بازی Infinity Loop: Calm Relaxing / اینفینیتی لوپ

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: معماییاستودیو: InfinityGames.ioقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

بازی اینفینیتی لوپ بازی در سبک معمایی است که آرامش خاصی به شما خواهد داد چرا که در جریان این بازی باید خطوط و چندراهی‌های مختلف را طوری بچرخانید که به یکدیگر متصل شوند تا اینکه با انتخاب مسیر درست نور را به مقصد خود برسانید. این بازی دارای تعداد مراحلی نامحدود است و همین نکته گیم پلی آن را دشوار می کند.

یکی از حالت‌های بازی دارک مود است و در این حالت باید تمامی اتصالات قبلی را قطع کنید به طوری که حتی یک قطعه به دیگری متصل نباشد. حل این معماها کاری دشوار اما لذت بخش است و جالب اینجاست که این بازی می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند.

16. بازی Mekorama / مکوراما

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: معماییتوسعه دهنده: Martin Magniقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

یکی دیگر از بازی‌های جذاب این لیست، مکوراما است که فردی به نام مارتین مگنی آن را توسعه داده است. در این بازی شما به عنوان یک ربات به نام B باید از موانع عبور کنید و معماهای پیش رویتان را حل کنید تا بتوانید به خانه برسید. این ربات در یک دنیای مکعبی ناشناخته فرود می‌آید و پس از عبور از موانع و انجام مأموریت‌های مورد نیاز به مقصد خود می‌رسد.

جالب اینجاست که محیط این بازی در هر مرحله یک ساختمان مکعبی شکل است و می‌توانید در طول بازی آن را به هر طرفی که می‌خواهید بچرخانید و برای خارج شدن از آن طرح و نقشه بریزید. یکی از ابتکارات جالبی که سازنده بازی در اختیار گیمرها قرار داده این است که شما می‌توانید همچون یک توسعه دهنده و پس از اتمام بازی، خود اقدام به ساخت مراحل تازه کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Mekorama یک بازی ساده و در عین حال چالش برانگیز است که باید مرحله به مرحله آن را پیش ببرید. در نهایت این بازی می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم خود کند و با حجم کمی که دارد برای اغلب کاربران ایده آل محسوب می‌شود.

17. بازی Modern Sniper / مدرن اسنایپر

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: اکشناستودیو: Candy Mobileقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

این بازی جان می‌دهد برای علاقه‌مندان به بازی‌های شوتر و اسنایپر تا بتوانند خشونت خود را در بازی به نحوی تخلیه کنند. بازی مدرن اسنایپر به عنوان یک اثر کم حجم آماده است تا علاقه‌مندان را برای ساعت‌ها سرگرم خود کند. در این بازی شما در نقش یک تک تیرانداز ماهر هستید که باید در هر مرحله برخی از افراد را به عنوان هدف از پای در آورید.

در بازی باید با کشیدن انگشت خود روی صفحه نمایش گوشی، دوربین اسلحه خود را جا به جا کنید و با تمرکز روی هدف نسبت به شلیک اقدام نمایید. گفتنی است که در پایان هر مرحله و با برنده شدن مقداری پول به حساب کاربری شما واریز می‌شود که با آن می‌توانید هر یک از 7 سلاح موجود در بازی را ارتقا دهید.

در این بازی با 6 مکان مختلف رو به رو می‌شوید که مجموعاً در تمام این مکان‌ها 50 مأموریت وجود دارد. این بازی اکشن ساده و در عین حال سرگرم کننده است.

18. بازی Real Bike Racing / بایک ریسینگ

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: رانندگیاستودیو: Italic Gamesقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

دیدن یک بازی سه بعدی رانندگی آن هم در میان بازی‌هایی که نام آنها بازی‌های کم حجم است، کمی تعجب برانگیز است اما بایک ریسینگ از آن دسته بازی‌های سرگرم کننده‌ای است که با حجم کم در اختیار کاربران قرار گرفته است. این بازی همان‌طور که گفتیم توسط استودیو Italic Games ساخته شده است.

در این بازی شما در نقش یک راننده موتور سیکلتی هستید که باید در پیست موتورسواری با دیگر افراد به رقابت بپردازید. هر چه در این بازی بیشتر فعالیت کنید و امتیاز بیشتری بدست آورید، شانس شما برای حضور در مسابقات جهانی بیشتر می‌شود و می‌توانید با شرکت کنندگان قوی وارد چالش شوید.

در بازی بایک ریسینگ خوشبختانه بیش از 10 نوع موتور مختلف گنجانده شده که هر یک از آنها طراحی منحصر به فردی دارند. گرافیک بازی به صورت سه بعدی است و جلوه‌های نورپردازی بازی برای یک بازی با حجم کم جالب توجه هستند. بنابراین اگر از عاشقان موتورسواری هستید نباید بازی بایک ریسینگ را از دست بدهید.

19. بازی Roll Balls into a Hole / توپ‌ها را وارد سوراخ کن

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: کژوالاستودیو: Ball Gamesقیمت: رایگان

بازی کم حجم بعدی که می‌توانید در اوقات بیکاری خود روی آن حساب کنید، بازی «توپ‌ها را وارد سوراخ کن» است. سازنده این بازی استودیو بال گیمز است و در این بازی شما به عنوان پلیر تنها یک هدف دارید و آن وارد کردن توپ‌ها درون یک سوراخ است. البته گمان نکنید که این کار آسانی است چرا که در جریان بازی سیستم از شما می‌خواهد یک توپ قرمز رنگ را وارد سوراخ کنید و همین بر سختی کار می‌افزاید.

هر چه مراحل جلوتر می‌روند جایگیری سوراخ‌ها کار را برای شما سخت تر می‌کنند و در برخی موارد باید توپ از درون یک هزارتو رد شود تا مرحله به پایان برسد. بازی مذکور کاملا رایگان است و تنها 2.5 مگابایت حجم دارد.

20. بازی Shadow Skate / شادو اسکیت

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: آرکیداستودیو: Candy Mobileقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

آیا به ورزش اسکیت و یا بازی‌های Running علاقه دارید؟ اگر از این دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به این بازی‌ها دارید بی‌شک با بازی مذکور نیز ارتباط خوبی برقرار خواهید کرد. بازی شادو اسکیت اثری ورزشی با محوریت بازی اسکیت است و در این بازی در محیطی کارتونی، کنترل یک شخصیت در دست شماست که در محیط بازی به شکل یک سایه سیاه رنگ به نمایش در می‌آید.

در بازی شادو اسکیت قادر خواهید بود روی آسمان خراش‌ها، جنگل ها و پارک‌ها به تجربه اسکیت بپردازید و حرکات آکروباتیک انجام دهید. در مسیر پیش روی شما موانع بسیاری وجود دارد که می‌توانید گاهی برای عبور از آنها سرعت خود را افزایش و گاهی کاهش دهید.

از طرف دیگر می‌توانید در طول مسیر بازی سکه‌های مختلفی را جمع آوری کرده و وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید. سازندگان در این بازی 40 مرحله گنجانده‌اند و کاربران مطمئناً از فیزیک واقع گرایانه و گرافیک هنری جذاب این بازی لذت خواهند برد. این بازی یکی دیگر از بازی‌های کم حجم اندروید محسوب می‌شود.

21. بازی Slither.io / اسلیثر

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: اکشناستودیو: Lowtech Studioقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

دیگر بازی جذاب و سرگرم کننده این لیست که حجم کمی نیز برای گوشی‌های اندرویدی دارد، اسلیثر است. در روند این بازی شما کنترل یک مار رنگی را در دست خواهید داشت که باید با آن در دنیایی بزرگ و لایتناهی حرکت کنید. در صفحه بازی شما گوی‌های رنگی مختلفی وجود دارند که می‌توانید آنها را جمع آوری کنید و طول مار خود را افزایش دهید.

نکته جالب این بازی این است که در نقشه بازی اسلیثر، بازیکنان دیگر نیز همچون شما حضور دارند و به گشت و گذار خود می‌پردازند. این نکته را باید به خاطر داشته باشید که تنها راه افزایش طول مار شما، خوردن گوی‌های رنگی نیست و اگر به سایر بازیکنان برخورد کنید و آنها از بین بروند، باقی مانده بدن آنها نیز بر طول مار شما می‌افزاید.

توجه داشته باشید که در صورتی که دو مار از ناحیه سر با یکدیگر برخورد کنند، هر دوی آنها از بین می‌روند و اینجاست که سایر بازیکنان حاضر در بازی به خوشحالی می‌پردازند. این بازی دارای دو بخش آنلاین و چند نفره و بخش آفلاین است. پیشنهاد می‌کنیم حتما چندنفره و آنلاین بازی کنید چرا که در یک رتبه بندی قرار خواهید گرفت و می‌توانید مار خود را در این رقابت بزرگتر از قبل کنید.

22. بازی Swipe Brick Breaker / سوایپ بریک بریکر

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: آرکیداستودیو: Nine Gamesقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

اگر اهل رقابت با خودتان هستید و دوست دارید بازی داشته باشید که در آن رکوردزنی کنید، باید بگوییم سوایپ بریک بریکر برای شما ساخته شده است. در این بازی باید تا سر حد امکان به شکستن آجرها اقدام کنید تا بتوانید هر دفعه رکورد بهتری ثبت نمایید. در گیم پلی بازی یک توپ در اختیار شما قرار دارد که باید از خروج آن جلوگیری کرده و با آن آجرها را بشکنید.

نکته جذاب بازی اینجاست که روی هر یک از این آجرها یک عددی نوشته شده و با هر بار ضربه زدن به این آجرها یک عدد از آنها کم می‌شود تا اینکه آن آجر شکسته شود. در هر بازی تعداد توپ‌های شما نیز بیشتر و بیشتر می‌شود تا بتوانید بدین ترتیب تعداد آجرهای بیشتری را بشکنید.

همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید اگر نتوانید به موقع تمامی آجرهای بازی را نابود کنید، آنها زیاد و زیادتر شده و به پایین صفحه منتقل می‌شوند و نهایتاً این گونه می‌شود که امتیاز شما ثبت می‌شود. کاربران می‌توانند در هر لحظه از این بازی آن را متوقف کنند و بعداً از همان نقطه به ادامه بازی بپردازند.

23. بازی Tank Hero / تانک هیرو

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: آرکیداستودیو: Clapfoot Incقیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

شاید شما هم از آن دسته از کاربرانی باشید که علاقه زیادی به بازی‌های استراتژیک و اکشن دارید. بازی تانک هیرو از این قرار است که باید با تانک‌های خود به جنگ با دشمنان بروید. در محیط بازی چندین تانک در اختیار شماست که انواع سلاح‌های گرم روی آن تعبیه شده‌اند و با سرعت بالا و طراحی سه بعدی که دارند می‌توانید دشمنان خود را شکست دهید.

در این بازی بیش از 120 مرحله قرار دارد و بازیکنان قادر خواهند بود در دو نوع کمپین و سوروایول این بازی را تجربه کنند. برای هر تانک پنج مدل سلاح در نظر گرفته شده است و هر یک از آنها آسیب منحصر به فردی به تانک مقابل می‌زند. در این بازی باید به نبرد 5 تانک هوش مصنوعی بروید و سعی کنید آنها را نابود سازید.

24. بازی Teeter Pro / تیتر پرو

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: آرکیداستودیو: thesurixقیمت: رایگان

از دیگر بازی‌های معمایی این لیست می‌توان به تیتر پرو اشاره کرد. در این بازی باید کنترل یک توپ را در یک صفحه هزارتوی چوبی بر عهده بگیرید. در واقع در این بازی باید با چرخاندن مداوم گوشی تلاش کنید تا گوی شما در این صفحه چوبی جا به جا شود و به مقصد برسد. در این راه مطمئناً موانع و سوراخ‌های زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تمام کردن هر مرحله با دشواری صورت بگیرد.

در بازی تیتر پرو بیش از 120 مرحله گنجانده شده که می‌تواند خبر خوبی برای شما باشد زیرا می‌توانید با آن ساعت‌ها سرگرم شوید و لذت ببرید. از دیگر نقاط قوت بازی این است که می‌توانید پس از اتمام هر مرحله مدت زمان خودتان را ثبت کنید و عملکرد خود را با دیگر بازیکنان مقایسه نمایید.

25. بازی Unblock Me Free / آنبلاک می فری

25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید25 بازی جذاب و سرگرم کننده کم حجم اندروید که باید تجربه کنید

سبک: معماییاستودیو: Kira Games Coقیمت: رایگان (0.99 دلار نسخه پرمیوم)

و اما آخرین بازی این لیست، آنبلاک می فری است که طی آن باید بلوک‌های مختلف را جا به جا کنید تا بدین ترتیب راه را برای بلوک قرمز رنگ باز کنید. در ابتدای هر مرحله از این بازی تعدادی بلوک کنار یکدیگر چیده شده‌اند و راه را برای خروج بلوک قرمز رنگ مسدود کرده‌اند. در این بازی باید با جا به جایی افقی و عمودی بلوک‌ها مسیر را برای خروج بلوک قرمز رنگ باز نمایید.

در بازی آنبلاک می فری سه حالت بازی کردن وجود دارد. در حالت ریلکس مود می‌توانید بدون دردسر و هر زمان که می‌خواهید به تجربه بازی بپردازید. حالت چالشی بازی بدین گونه است که باید در آن هر مرحله را با کمترین تعداد حرکت به پایان برسانید و حالت پایانی بازی نیز Daily Puzzle است که در آن چالش‌های زیادی برای بازیکنان وجود دارد. گفتنی است که این بازی کم حجم حدود 40 هزار معما برای حل کردن دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج