نخستین عمل جراحی تعویض دریچه آئورت قلب در شاهرود انجام شد


نخستین عمل جراحی تعویض دریچه آئورت قلب در شاهرود انجام شد

شاهرود - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی تعویض و ترمیم دریچه آئورت یک بیمار 55 ساله در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، حسین شیبانی افزود : این مرد ۵۵ ساله مبتلا به نارسایی و تنگی شدید دریچه قلب به علت مراجعه دیرهنگام به پزشک، دچار اُفت شدید قدرت انقباضی قلب شده بود که با نظر متخصصان قلب و عروق و جراح قلب بیمارستان امام حسین(ع) مورد عمل جراحی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این عمل جراحی به علت اُفت قدرت انقباض قلب و تنگی شدید دریچه آئورت بسیار پرخطر و حساس بود، تصریح کرد: تیم جراحی قلب این مرکز با سرپرستی دکتر ملکی، متخصص بیهوشی و پرفیوژنیست و کارکنان اتاق عمل قلب در یک عمل موفقیت آمیز توانستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این بیمار را همزمان تحت عمل جراحی و تعویض دریچه آئورت قرار دهند.

شیبانی با بیان اینکه این نوع عمل بسیار پیچیده و سخت است، ابراز داشت: بیمار پس از عمل جراحی با علایم حیاتی پایدار و هوشیار از اتاق عمل خارج و جهت گذراندن دوران نقاهت و درمان به بخش آی، سی، یو قلب منتقل شد تا روند بهبودی کامل را طی کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه بخش جراحی قلب مرکز آموزشی درمان بیمارستان امام حسین (ع) مجهز به امکانات و تجهیزات پزشکی و به روز دنیا است، افزود: طی ۲ ماه گذشته تاکنون بیش از ٤٠ عمل جراحی قلب در این مرکز انجام شد.

به گفته وی، بخش جراحی قلب بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود آماده خدمت رسانی به بیماران شهرستان‌های اطراف شامل میامی، دامغان،گرگان، گنبد، کاشان، آران و بیدگل، نطنز ، بادرود، اردستان، دلیجان و سایر استان‌های همجوار است.

دانشکده های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت، با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال هستند.
شهرستان‌های شاهرود و میامی با وسعت ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!