کیفیت هوای ارومیه ناسالم برای گروه‌های حساس


کیفیت هوای ارومیه ناسالم برای گروه‌های حساس

ارومیه - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه به علت افزایش ذرات 2.5 میکرون، برای گروه‌های حساس ناسالم است.

سعید موسوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ذرات، باقی مانده تند باد ظهر روز جاریست که در اثر وزش باد، کیفیت هوای مرکز استان در ساعت ۱۳ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه با شاخص ۴۹۰ به وضعیت خطرناک رسید.

وی بیان کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر ارومیه، وضعیت کیفیت هوا ناسالم برای گروه های حساس با شاخص ۱۲۶ است و توصیه می شود نکات ایمنی توسط شهروندان رعایت شود.

موسوی گفت: از هرگونه فعالیت منجر به افزایش آلودگی هوا، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن باید خودداری شود.

به گفته معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز نیز ضروری است.

وی ادامه داد: خودداری از خروج غیرضروری از منزل، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها، جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحدهای صنعتی آلاینده محیط زیست نیز باید مورد توجه باشد.

موسوی گفت: تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو و اطلاع رسانی پلیس راهور در خصوص عدم تردد خودروهای تک سرنشین و استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی نیز باید مورد توجه شهروندان و مسوولان باشد.

به گزارش ایرنا کیفیت هوای شهرهای جنوبی استان امروز مطلوب نبوده است، علت این آلودگی هوا، توده های گردو غبار تشکیل شده در کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق