طرح جنجالی پیراهن تیم ملی اوکراین/ روسیه به فیفا شکایت کرد


طرح جنجالی پیراهن تیم ملی اوکراین/ روسیه به فیفا شکایت کرد

تهران- ایرنا- اتحادیه فوتبال روسیه شکایت خود را در خصوص طرح پیراهن تیم ملی اوکراین در دیدار روز گذشته (یکشنبه) این تیم برابر ولز در پلی‌آف انتخابی جام جهانی، تسلیم فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) کرد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی اوکراین در طرح لباس خود در دیدار دیروز که با شکست این تیم و ناکامی آنها از صعود به جام جهانی به پایان رسید، از نقشه کریمه در حاشیه مرزهای این کشور استفاده کرد.

شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ به روسیه الحاق شد؛ با این وجود، بسیاری از مجامع بین‌المللی همچنان این شبه جزیره را بخشی از اوکراین قلمداد می‌کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مارس ۲۰۱۴ قطعنامه‌ای را تصویب کرد و نتیجه رفراندوم جنجالی را غیرمعتبر خواند و از کشورها خواست تا تغییرات اعمال شده بر منطقه کریمه را به رسمیت نشناسند.

اندکی پس از تصویب این قطعنامه، روسیه به طور رسمی جمهوری کریمه و شهر فدرال سواستوپول را الحاق کرد.

اوکراین روز گذشته این فرصت را داشت تا آخرین سهمیه اروپایی جام جهانی قطر را از آن خود کند اما با پذیرفتن شکست یک بر صفر برابر ولز، این فرصت را از دست داد.

طرح جنجالی پیراهن تیم ملی اوکراین/ روسیه به فیفا شکایت کرد

پیراهن اوکراینی‌ها در این بازی، به طرح شکایتی از سوی روسیه در فیفا منجر شد؛ پیراهنی که نسخه زردرنگ آن در پیروزی سه بر یک اوکراینی‌ها برابر اسکاتلند مورد استفاده قرار گرفت.

دیدار اوکراین برابر اسکاتلند نخستین بازی رسمی این تیم پس از حمله نظامی مسکو علیه کی‌اف در ۲۴ فوریه(۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰) محسوب می‌شد.

تیم ملی روسیه پس از تصمیم فیفا، به دلیل حمله این کشور به اوکراین از جام جهانی کنار گذاشته شد و تیم ملی ولز با پیروزی برابر اوکراین، بعد از انگلیس و آمریکا، سومین رقیب تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر لقب گرفت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن