امیرعبداللهیان: در مذاکرات از حقوق ملت ایران نمی‌گذریم


جمعی از رهبران روحانی، سیاسی و مسئولان گروههای فلسطینی و لبنانی شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) روز یکشنبه با وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات کردند.

به گزارش شفاف، در این دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه در اندیشه و نگاه امام خمینی (ره) مسئله فلسطین و قدس جایگاهی ویژه و راهبردی دارد، ابراز داشت حضرت امام خمینی ره فلسطین را اولویت اول جهان اسلام می دانست

وزیر امورخارجه تاکید کرد که امام خامنه ای نیز در امتداد نگاه امام خمینی (ره)، اهتمام ویژه ای به مساله آزادی فلسطین دارد و معتقد به آزادی تمامی سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیستهای جنایتکار است.

امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت همه جانبه کشورمان از مقاومت فلسطین، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فشارها از موضع اصولی خود کوتاه نخواهد آمد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: نه در مذاکرات از حقوق ملت ایران می گذریم و نه در قضیه فلسطین حقوق ملت مسلمان فلسطین را نادیده می گیریم. همچنان از مقاومت و مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین حمایت کرده و خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان اقدام برخی از کشورهای اسلامی در برقراری و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین توصیف و اعلام کرد این کشورها از اقدام خود پشیمان خواهند شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان، راه حل اساسی مسئله فلسطین را بازگشت آوارگان و برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصیل این سرزمین عنوان کرد.

در این دیدار، رهبران و نمایندگان جریان های سیاسی و گروه های مقاومت فلسطینی و لبنانی ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی فلسطین و لبنان، به بیان دیدگاه های خود در خصوص نقش امام خمینی (ره) و تاثیر انقلاب اسلامی بر شکل گیری و پیروزی مقاومت فلسطینی و لبنانی پرداختند و از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین و لبنان ، تشکر و قدردانی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند