خط و نشان لاوروف در صورت ارسال سلاح دوربرد به اوکراین/ تلافی می‌کنیم


خط و نشان لاوروف در صورت ارسال سلاح دوربرد به اوکراین/ تلافی می‌کنیم

وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین درباره مسائل بین‌المللی گفت: هرچه برد تسلیحاتی که کشورهای غربی به اوکراین عرضه می‌کنند بیشتر باشد، مسکو به همان اندازه از خاک خود دفاع خواهد کرد و سلاح‌های قدرتمندتری را استفاده خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس اعلام کرد، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مجازی اعلام کرد در صورت ارسال سلاح های دوربرد به اوکراین، ارتش این کشور مرزهای دفاعی خود را فراتر از خاک روسیه خواهد بود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین درباره مسائل بین‌المللی گفت: هرچه برد تسلیحاتی که کشورهای غربی به اوکراین عرضه می‌کنند بیشتر باشد، مسکو به همان اندازه از خاک خود دفاع خواهد کرد و سلاح‌های قدرتمندتری را استفاده خواهد کرد.

لاوروف به سخنان ولادیمیر پوتین درباره این مسئله اشاره کرد و گفت: در صورتی که غرب بخواهد به اوکراین سلاح هایی دوربرد ارسال کند، روسیه خط دفاعی خود را از مرزهایش فراتر خواهد برد.

لاوروف خطاب به کشورهای آمریکا، انگلیس و اعضای ناتو و امضای قراردادهای امنیتی سال ۱۹۹۹ میلادی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده هیچ کشوری نباید امنیت خود را به قیمت نا امنی کشورهای دیگر تقویت کند. این دروغ بزرگی است چون ناتو پنج برابر نسبت به تعهداتش به مرزهای روسیه نزدیک شده است.

آمریکا در اوایل ماه ژوئن از ارسال کمک‌های نظامی شامل سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) به اوکراین خبر داده بود. آمریکایی‌ها گفته بودند مسافت برد این موشک‌ها از ۸۰ کیلومتر تجاوز نمی‌کند. مقامات اوکراین نیز گفته بودند از موشک‌های آمریکا علیه خاک روسیه استفاده نخواهند کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای بعد از اعلام این خبر گفت: دولت روسیه نمی‌تواند به سخنان مقامات اوکراین اعتماد داشته باشد.

دولت انگلیس نیز اعلام کرده قصد دارد سامانه‌های موشکی M۲۷۰ با برد ۷۰ کیلومتری را به اوکراین ارسال کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها