نسل جدید سیستم عامل مک با نام macOS Ventura معرفی شد


نسل جدید سیستم عامل مک با نام macOS Ventura معرفی شد

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) نسل جدید سیستم عامل مک، macOS Ventura نام دارد که با چند ویژگی جدید نظیر قابلیت Stage Manager و بهبودهای نرم‌افزاری در برنامه Spotlight دگرگون شده است. شرکت اپل امروز در خلال رویداد WWDC 2022، از نسخه بعدی سیستم عامل مک به نام “MacOS Ventura” با چندین ویژگی جدید از جمله قابلیت “Stage Manager” رونمایی... نوشته...

نسل جدید سیستم عامل مک، macOS Ventura نام دارد که با چند ویژگی جدید نظیر قابلیت Stage Manager و بهبودهای نرم‌افزاری در برنامه Spotlight دگرگون شده است.

شرکت اپل امروز در خلال رویداد WWDC 2022، از نسخه بعدی سیستم عامل مک به نام “MacOS Ventura” با چندین ویژگی جدید از جمله قابلیت “Stage Manager” رونمایی کرد. این ویژگی به شما در مدیریت تمام پنجره‌هایتان کمک می‌کند.

ویژگی Stage Manager این امکان را می‌دهد تا بدون هیچ‌گونه مزاحمتی روی برنامه‌ای که استفاده می‌کنید، تمرکز داشته باشید و با قرارگیری برنامه‌های استفاده نشده در کنار یکدیگر، برنامه اصلی و فعال را در وسط قرار دهید.

نسل جدید سیستم عامل مک با نام macOS Ventura معرفی شدنسل جدید سیستم عامل مک با نام macOS Ventura معرفی شد

سیستم عامل macOS Ventura هم‌چنین نرم‌افزار “Spotlight” را با ارائه ویژگی جدیدی به نام “Rich Results” بهبود می‌بخشد و علاوه بر مک، با ورود به iOS و iPadOS، به کاربران اجازه می‌دهد تا از درون این برنامه اقدامات جدیدتری را انجام دهند. برنامه جستجوی Spotlight اکنون نرم‌افزارهای بیش‌تری از جمله Photos و Live Text را در فهرست خود جای داده است.

به عنوان بخشی از ویژگی‌های جدید سیستم عامل macOS Ventura، اپل هم‌چنین از بهبودهای بزرگی در برنامه Mail مک خبر داده است. قابلیت Undo (واگرد) ارسال به کاربران این امکان را خواهد داد تا چند لحظه پس از ارسال ایمیل، آن را بازگردانند. هم‌چنین اکنون می‌توان ایمیل‌ها را زمان‌بندی و یادآوری‌هایی را جهت پیگیری اضافه کرد.

نسل جدید سیستم عامل مک با نام macOS Ventura معرفی شدنسل جدید سیستم عامل مک با نام macOS Ventura معرفی شد

اپل هم‌چنین در حال اصلاح برخی از برنامه‌های اختصاصی خود از جمله سافاری است که با تسهیل اشتراک‌گذاری برگه‌ها با دوستان و خانواده به‌وسیله گروه‌های برگه همراه خواهد شد. این ویژگی در نوار منوی سافاری قابل دسترسی است.

سیستم عامل جدید مک در اواخر امسال برای تمامی دستگاه‌هایی که از مک پشتیبانی می‌کنند، قابل دریافت خواهد بود. عرضه نسخه بتا تا فردا انجام می‌گیرد و نسخه آزمایش‌کنندگان بتا نیز در ماه جولای منتشر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403