تلاش کنیم تا تئاتر مسجدی با کیفیت باشد


تلاش کنیم تا تئاتر مسجدی با کیفیت باشد

آزاد گفت: تئاتر مسجدی جای خود را در جامعه باز کرده ولی ما هنوز به کیفیت لازم نرسیده ایم و باید به سمت کیفی بودن آثار حرکت کنیم و تلاش کنیم تا تئاتر مسجدی با کیفیت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «محمد رضا آزاد» در حاشیه نخستین دوره از سلسله رویدادهای آموزشی تئاتر مردمی بچه های مسجد ( محرابیان) ویژه مربیان منطقه دو ( استانهای مازندران و گلستان) که از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ساری برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ارزش تئاتر، اظهار کرد: تئاتر بچه‌های مسجد شاید یک حرکت تکراری باشد اما ریشه در ماهیت و اصل تئاتر دارد کاری دقیق و علمی است که در دنیا امتحان شده است.

مدرس نخستین دوره از سلسله رویدادهای آموزشی تئاتر مردمی بچه های مسجد ( محرابیان) ویژه مربیان منطقه دو ( استانهای مازندران و گلستان) افزود: باتوجه به اینکه مسجد یک پایگاه فرهنگی است باید بدانیم با یک تئاتر حرفه‌ای‌تر مواجه هستیم، تبیین تفاوت‌های اجرای نمایش در مسجد و روی صحنه‌های دیگر، هدایت نیروهای اجرایی و غیره با تکنیک‌های مربیگری به‌طور غیرمستقیم امکان‌پذیر است، آشنایی و برگزاری جلسات حضوری بخش مهمی از کار ماست که در آینده میتواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

آزاد در پاسخ به این سوال که پیشنهادتان برای تدوین یک دوره آموزشی خوب چیست، یادآور شد: ما تجربه‌هایی همچون تعزیه با قدمت بیش از ۲۰۰ سال برگرفته از مسجد را داریم پس این جریان غریبه نیست، اما مهم این است که ما باور کنیم که در این فضا میتوانیم کارهای بزرگ و علمی انجام بدهیم، همچنین مسئولان ما بدانند که این هنر در مسجد یعنی جلوه‌گاه هنر اسلامی میتواند در جامعه تاثیر خوبی بگذارد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: رفتار و عمل ما باید خیلی علمی، دقیق و با پشتکار انجام شود، یک دوره‌هایی بچه‌های مسجد کار می‌کرد اما با یک تصمیم اداری تعطیل شد، اما حالا با شروع دوباره باید مداوم عمل کنیم تا موفق شویم، این پشتکار میتواند ما را موفق کند.

این پژوهشگر نمایش با بیان اینکه در این مدتی که در مازندران حضور داشتم به این نتیجه رسیدم که بچه‌های مازندران در زمینه مسجد بسیار فعال هستند، گفت: مازندران ظرفیت و توان خوبی برای کار دارد، بچه‌ها خوب تمرین می‌کنند انرژی خوبی دارند.

نویسنده فعال حوزه نمایش خاطرنشان کرد: بچه‌های مسجدی میتوانند به بهترین شکل به سمت مقصود هدایت شوند، مهمترین اتفاقی که در ضمن این مسئله افتاد آشنایی و دیدار رخ به رخ ماست که پیش‌زمینه ای برای رقم خوردن اتفاقات خوب است.

آزاد خاطرنشان کرد: خطاطی، نقاشی، معماری و غیره در مسجد خودش را نشان داده، اسلام ما به اسپانیا رفته، باید باور عمومی داشته باشیم که مسجد سرآغاز اقدامات بزرگی است.

وی گفت: تئاتر مسجدی جای خود را در جامعه باز کرده ولی ما هنوز به کیفیت لازم نرسیده ایم و باید به سمت کیفی بودن آثار حرکت کنیم و تلاش کنیم تا تئاتر مسجدی با کیفیت باشد.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری