پایان انحصار دلار با ایجاد واحد پول مشترک میان اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای


پایان انحصار دلار با ایجاد واحد پول مشترک میان اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای

عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است پیشنهاد معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به سازمان همکاری‌های شانگهای برای ایجاد واحد پولی مشترک میان اعضا می‌تواند تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه‌ای که علیه کشورهای مستقل به وفور اعمال می‌شود را بشکند.

علیرضا سلیمی پیشنهاد ایران به سازمان همکاری های شانگهای برای تعیین یک واحد پولی مشخص جهت تبادلات تجاری را بسیار راهگشا دانست و گفت: آمریکایی ها با استفاده از ابزار انحصار در واحد پول، کشورهای مختلف را تحت فشار قرار داده اند لذا استفاده از یک واحد پولی مشخص میان سازمان همکاری های شانگهای می تواند انحصار دلار را در معاملات تجاری بشکند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شکست انحصار دلار می تواند فضای تنفس را برای کشورهای زیادی که امروز تحت فشار هستند ایجاد کند، اظهار داشت: امروز فضای بین المللی نیز به این سمت می رود و تعداد زیادی از کشورها تمایل به استفاده از واحد پولی دیگری غیر از یورو و دلار دارند.

وی ادامه داد: پیشنهاد معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به سازمان همکاری های شانگهای می تواند به شدت کمک کننده باشد و تحریم های یکجانبه و ظالمانه ای که علیه کشورهای مستقل به وفور اعمال می شود را بشکند.

پایان انحصار دلار با ایجاد واحد پول مشترک میان اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت با ایجاد واحد پولی مشترک میان اعضا و تسهیل روابط تجاری و افزایش قدرت اقتصادی، امکان مانور برای تصمیم گیرندگان در کشورهای عضو شانگهای در مناسبات بین المللی بالا می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی