ایجاد سه هزار فرصت شغلی در شهرستان آبادان با حمایت صندوق کارآفرینی امید


ایجاد سه هزار فرصت شغلی در شهرستان آبادان با حمایت صندوق کارآفرینی امید

اهواز - ایرنا - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: صندوق کارآفرینی امید امسال با اجرای طرح‌های خرد و کوچک در ایجاد حدود سه هزار شغل در شهرستان آبادان ورود می‌کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید خوزستان، نعمت اله رضایی در جریان سفر خود به خوزستان بیان کرد: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: تمامی کسب و کارها و کسبه که در نزدیکی محل حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان آسیب دیده و یا تخریب شده‌اند از سوی صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت قرار می‌گیرند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: این طرح‌ها از محل‌های مختلف منابع مشارکتی با دستگاه‌های مختلف، با عنوان بند الف تبصره ۱۶ و منابع اشتغال پایدار روستایی و همچنین منابع داخلی خود صندوق پرداخت خواهند شد و از یکهزار طرح کشاورزی سه هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان آبادان ایجاد خواهد شد.

رضایی ادامه داد: با توجه به شرایط شهرستان آبادان و ویژگی جغرافیایی منطقه و همچنین مرزی بودن آن و اثرات باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی، با دستور رییس جمهور، صندوق کارآفرینی امید امسال بیش از هزار طرح اشتغالزا در مقیاس خرد و کوچک در شهرستان آبادان اجرا خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص طرح یارد دریایی شرکت پترو فلات اروند بیان کرد: طرح یارد دریایی شرکت پتروفلات اروند مورد حمایت مستقیم صندوق کارآفرینی امید خوزستان با تسهیلات ۱۵۰ میلیارد ریال و تعهد اشتغال ۳۰۰ نفر در حوزه تعمیر شناورهای صیادی و دریانوردی در مرز بین ایران و عراق در شهرستان آبادان فعالیت دارد.

رضایی گفت: امید است این طرح که زمینه تعمیر و ساخت کشتی‌های کوچک و متوسط را در آبادان فراهم می‌کند تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور بیان کرد: در گام نخست این طرح، ۳۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: این طرح در راستای اعمال حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بر تمامی فعالیت‌ها در سواحل و به منظور ساماندهی سواحل خوزستان و همچنین عمل به مسوولیت اجتماعی برای پایداری و گسترش فرصت‌های اشتغال در منطقه اجرا شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به منظور بازدید از طرح های اشتغالزا در شهرستان آبادان و خرمشهر و بازدید از ساختمان حادثه دیده متروپل آبادان روز دوشنبه به خوزستان سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی