اهمیت حضور در اردوی برون‌مرزی برای کسب سهمیه المپیکی تیراندازی


اهمیت حضور در اردوی برون‌مرزی برای کسب سهمیه المپیکی تیراندازی

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی تفنگ ایران گفت: اگر بدنبال کسب سهمیه المپیک در پیکارهای سال 2022 قهرمانی جهان در مصر هستیم، باید حضور در اردوهای خارجی برای تمرین بهتر و استفاده از مهمات کافی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حسین باقری روز سه‌شنبه و پس بازگشت تیم ملی از جام جهانی تیراندازی باکو، اظهار داشت: مقداری فشنگ و مهمات داشتیم که در تمرینات تیم ملی پیش از اعزام به جام‌های جهانی تیراندازی در برزیل و جمهوری آذربایجان مصرف شد، اوضاع در حال حاضر اصلا خوب نیست و مسئولان تا دیر نشده باید اقدامی جدی برای تامین مهمات مورد نیاز و استاندارد انجام دهند.

وی تصریح کرد: حضور در یک اردوی برون مرزی کمک جدی و حیاتی برای آماده‌سازی تیم ملی محسوب می‌شود، زیرا جدا از تمرین در شرایط استاندارد و یک فضای بین‌المللی، فرصتی مناسب برای تامین فشنگ مورد نیاز برای پیکارهای جهانی در مصر نیز به حساب می‌آید. رقبا در مصر با آمادگی کامل حضور خواهند یافت و اعزام تیم به اردوی برون مرزی و تامین فشنگ باعث می‌شود، نمایندگان کشورمان بتوانند در بخش خفیف هم با توانایی و آمادگی به مصاف حریفان بروند، در غیر اینصورت ما فقط با اتکا به شانس در مصر رقابت خواهیم کرد.

باقری در خصوص جام جهانی باکو نیز با اشاره به حضور تیراندازانی از ۶۵ کشور جهان، افزود: سطح رقابت‌ها بالا بود و فاطمه کرم‌زاده در بخش انفرادی تفنگ بادی با وجود کسب ۶۲۹.۱ امتیاز و رکورد بسیار خوب فقط با چهار دهم اختلاف امتیاز نتوانست به فینال راه یابد. سایر تیراندازان نیز در انفرادی رقابت‌های بادی یک نمره رکوردشان نسبت به جام جهانی برزیل افزایش داشت و این نشان دهنده عملکرد خوب آنان است.

باقری در خصوص رقابت‌های رشته تفنگ در بخش خفیف گفت: امیرمحمد نکونام در تفنگ سه وضعیت امتیاز ۵۸۸ کسب کرد که با توجه به نداشتن مهمات و فشنگ و در نتیجه تمرین کم، امتیاز بسیار خوبی است. او با اختلاف یک امتیاز به فینال نرسید و یازدهم شد که این حکایت از توانمندی تیراندازان ایرانی است. فاطمه امینی دیگر تیرانداز ایرانی در باکو اولین حضورش در مسابقات خارجی را تجربه کرد اما توانست امتیاز ۵۷۹ بگیرد که همتراز با تیراندازان خوب است و بقیه تیراندازان نیز در بخش رقابت‌های خفیف یک امتیاز رکورد خودشان را ارتقا دادند. بنابراین رکورد تیراندازان ایرانی در بخش خفیف نیز همچون بخش بادی ارتقا داشت که نمراتشان در این بخش نیز کاملا گویا است.

اهمیت حضور تیراندازان در قهرمانی جهان مصر

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران با یادآوری تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، اظهار داشت: از نظر زمانی مسابقات قهرمانی جهان مصر دقیقا یک ماه بعد از بازی‌های آسیایی بود، بنابراین برای تیم ملی تیراندازی فرقی در روند آماده‌سازی ایجاد نمی‌شود زیرا این رقابت‌ها به ۲ دلیل برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. پیکارهای قهرمانی جهان هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و از سوی دیگر نخستین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس است بنابراین نه تنها اهمیت کمتری از بازی‌های آسیایی برای ما ندارد که حتی به دلیل توزیع تعداد زیادی از سهمیه‌های المپیک از اهمیت زیادی نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی که برای آماده‌سازی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان در مصر طراحی شده بود، حضور در جام‌های جهانی مصر، برزیل، باکو و کره‌جنوبی و ۲ اردوی برون مرزی یکی قبل از جام جهانی باکو و دیگری پیش از بازی‌های آسیایی برای تیراندازان در نظر گرفته شده بود.

این تیرانداز با سابقه و ملی‌پوش کشورمان با بیان اینکه تا اینجا جام جهانی برزیل و یک اردوی برون مرزی را از دست دادیم، ادامه داد: با تلاش مرتضی قربانی در ۲ جام جهانی شرکت کردیم، این در حالی است که در ابتدای سال ۲۰۲۲ جام جهانی مصر و متاسفانه فرصت برگزاری اردوی برون مرزی قبل از جام جهانی باکو را نیز از دست دادیم، اما رقبای ما که بیشتر اروپایی هستند در جام جهانی مصر، رقابت‌های اروپایی و چند مرحله جایزه بزرگ شرکت کردند.

باقری بیان داشت: حضور در ۲ مرحله جام جهانی قابل قبول است اما اصلا کافی نیست و از سوی دیگر مشکل تجهیزات که دغدغه همیشگی ما بوده را نیز همچنان داریم که این موضوع نیز به روند آماده‌سازی تیم ملی و آرامش روان تیراندازان آسیب جدی می‌زند. رقبای ما نه تنها در مسابقات بیشتری شرکت می‌کنند بلکه بدون هیچ نگرانی در خصوص تجهیزات یا مهمات فقط تمرین می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر ما می‌خواهیم در پیکارهای جهانی مصر و کسب سهمیه المپیک حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در جام جهانی کره‌جنوبی شرکت کنیم. با توجه به اینکه در اردوهای داخلی امکان تمرین با فشنگ و مهمات کافی وجود ندارد برای رسیدن به جایگاهی که سزاوار آن هستیم و سهمیه‌های المپیک که باید کسب کنیم، ضروری است که یکماه قبل از اعزام تیراندازان به مسابقات قهرمانی جهان در یک اردوی برون مرزی شرکت کنیم.

جام جهانی تیراندازی باکو روزهای ۶ تا ۱۷ خرداد در کشور جمهوری آذربایجان با حضور بیش از ۸۰۰ ورزشکار از ۶۰ کشور دنیا برگزار شد. کاروان اعزامی کشورمان با ۲۲ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور داشت و یک مدال طلا کسب کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...