برخورد مسئولان با بازیگران هنجار شکن از وطن فروشی جلوگیری می‌کند


برخورد مسئولان با بازیگران هنجار شکن از وطن فروشی جلوگیری می‌کند

هاشمی گلپایگانی در مورد اتفاقات امسال جشنواره کن گفت: در مقابله با رویکرد جشنواره کن و امثال فیلم هایی مثل عنکبوت مقدس، دستگاه‌های متولی مسئول هستند و باید برنامه ریزی و اقدامی پیشگیرانه نسبت به موارد مشابه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، «سیدمحمد صالح هاشمی گلپایگانی» گفت: پوشش های نامناسب امروز بعضی از جوانان ما، بر اثر فرهنگ سازی تفکر فرهنگ مهاجم است و این درحالی است که مهمترین نهادهای فرهنگ‌ساز ما، صدا و سیما و وزارت ارشاد است که این دو نهاد در بدنه توسط کارگردان و بازیگران مدیریت می شوند و مدیران در بی برنامگی شعار می دهند و مصاحبه می کنند ولی میتوان گفت مسئول خدمات و پشتیبانی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: امروز بیشتر بازیگران ما نسل پس از انقلاب هستند، در حالی که در طول سال های پس از انقلاب دائما شعار شنیدیم که باید کار ریشه ای، اصولی و زیربنایی بکنیم حالا باید از این افراد سوال شود :چه میزان ما هنر داشتیم بازیگرانی تربیت کنیم که با تفکر اسلامی رشد کرده باشند؟ آیا امروز واقعا دانشگاه صدا و سیما مشغول تربیت بازیگران فهیم و انقلابی است؟ متاسفانه امروز افتخار هنرپیشه و کارگردان ما این است که کراواتی به خود بسته و در جشنواره کن بدبختی ها و گرفتاری های ملت خود را نشان داده و آنجا مقامی کسب کرده و بر آن افتخار کند تا بقیه به او تبریک بگویند.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه هر بار دشمنان یک قدم جلو می آیند و مانند فیلم عنکبوت مقدس به ارزش ها توهین می شود و باز بعد از مقداری سروصدا در نهایت اتفاقی نمی افتد، اظهار کرد: چرا این مقدار در مواجهه برخی از بازیگران هنجارشکن ضعیف و منفعل برخورد می شود؟ بعضی از این سلبریتی ها می روند در دامن ابتذال فرهنگی وطن فروشی می کنند، به جای شرمندگی وقتی به ایران برمی‌گردند با کمال وقاحت شعار وطن پرستی سر می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز صدا وسیما و وزارت ارشاد مقصرین اصلی پیشروی این جریان غرب زده هستند و باید تکلیف خود را در این خصوص فراتر از محکومیت شعاری مشخص نماید.

هاشمی با بیان اینکه چرا باید در آموزش و پرورش بیشتر دانش آموزان به سوی غرب تمایل پیدا کنند و دانشگاه‌های ما با آن همه هزینه ای که برای آن می شود توسط استادان آنها سکوی پرواز دانشجویان به سوی غرب باشد. گفت: در بسیاری از فیلم‌ها هم همین نگرش تمایل به سوی غرب به مخاطب داده می‌شود.

وی بیان داشت : برنامه دشمن در خط دهی به جریان فرهنگی و جذب هنرپیشه و کارگردان مشخص است ولی اشکال اصلی به دستگاه‌های متولی بر می‌گردد که صرفا به گزارش سازی می‌پزدازند، در همه دستگاه ها شورای امر به معروف وجود دارد که اتفاقا نهاد های قاصر و مقصر این دستگاه را تلاش می کند تا ضعیف نگه دارند و صرفا به گزارش‌دهی و گزارش سازی اکتفا نمایند ولی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مطالبه جدی از دستگاه های متولی اجازه نمی دهد این دوگانه منفی ادامه پیدا کند .


وی ادامه داد: ۲ فیلم دینامیت و ارشاد ۳ درست شد و در کمیسیون فرهنگی مجلس گفتند چند فیلم دیگر در تخریب و تحقیر برخی مسائل پشت خط پخش هستند، که باید با کمیسیون فرهنگی مجلس، قوه قضاییه و وزارت ارشاد صحبت کردیم که چه برنامه ای دارید؟ هر کدام به جای ارائه برنامه دنبال مقصر بودند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403