روادید برای 2 هزار زائر ایرانی در روز لغو می‌شود


روادید برای 2 هزار زائر ایرانی در روز لغو می‌شود

وزیر کشور عراق از لغو روادید برای 2 هزار زائر ایرانی در روز خبر داد.

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره حذف روادید برای سفر زمینی به عراق، گفت: امروز سفر دوستانه به جمهوری اسلامی و دیدار طولانی با وزیر کشور ایران را داشتیم.

وزیر کشور عراق افزود: بحث امنیت مرزهای مشترک دو کشور و بسیاری پرونده‌های دیگر در این نشست بررسی شد. همچنین بحث عبور غیرقانونی از مرزها، قاچاق مواد مخدر و انسان مورد بحث قرار گرفت.

الغانمی خاطرنشان کرد: همه‌گیری کرونا بر سفر تاثیر منفی داشت. اکنون با وجود مهار این بیماری شاهد باز شدن گذرگاه‌های هوایی بین دو کشور بودیم و لغو روادید برای مسافران هوایی دو کشور انجام شد.

وی ادامه داد: دیروز قبل از سفر به ایران موافقتی از طرف دولت عراق و از طرف شخص نخست‌وزیر به دستم رسید مبنی بر اینکه ۲ هزار زائر از طریق گذرگاه‌های زمینی می‌توانند با لغو روادید وارد عراق شوند و در مدت کوتاهی با هماهنگی دو کشور مکانیزم لازم برای ورود این افراد به عراق طراحی می‌شود و به تدریج شاهد لغو کامل روادید خواهیم بود.

روادید برای 2 هزار زائر ایرانی در روز لغو می‌شود

وزیر کشور عراق با اشاره به هزینه بالای سفر هوایی گفت: هزینه سفر هوایی زیاد است و مردم مایلند زمینی بروند لذا از هیچ کوششی برای فراهم کردن تمهیدات لازم برای زایران اربعین دریغ نخواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟