آغاز دور جدید فعالیت «دانشگاه کودک» در کانون «ذکرالله» جهرم


آغاز دور جدید فعالیت «دانشگاه کودک» در کانون «ذکرالله» جهرم

قاسمیان نژاد گفت: طرح «دانشگاه کودک» با هدف استعدادیابی و پرورش دانش آموزان در کانون فرهنگی و هنری «ذکرالله» راه اندازی شده است.

«مهدی قاسمیان نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: طرح «دانشگاه کودک» با هدف استعدادیابی و پرورش دانش آموزان بر اساس استعدادها برمبنای نظریه هوش های 9گانه، مهارت افزایی و آموزش ایجاد درآمد از مهارت متناسب با هوش غالب، تقویت هوش های دیگر از طریق هوش غالب و افزایش مهارت کار گروهی در کانون فرهنگی و هنری «ذکرالله» راه اندازی شده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «ذکرالله» به دیگر اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: آموزش عملی مسائل عقیدتی در بازی های متناسب با هوش به صورت ترکیب تمام هوش ها از جمله اهداف این طرح که به صورت هدفمندانه تدوین شده، بوده است.

وی به اجرای طرح «دانشگاه کودک مرصوص» از سال ۹۹ در این کانون فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: در سال نخست این طرح تعداد ۱۸۰ نفر دانش آموز پایه اول ابتدایی از سه مدرسه پسرانه گزینش و تحت پوشش قرار گرفتند.

قاسمیان نژاد با اشاره به برنامه های انجام شده در سال نخست اجرای این طرح، بیان کرد: پیش شناسایی هوش های ۹ گانه وآزمون های هوش کتبی در سال نخست اجرای طرح «دانشگاه کودک» ویژه دانش آموزان تحت پوشش انجام شده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «ذکرالله» با اشاره به معیار انتخاب دانش آموزان نیز گفت: معیار انتخاب دانش آموزان در طرح «دانشگاه کودک مرصوص» بر اساس هوش غالب بوده و ضریب هوش بهر سنتی در آن دخیل نیست.

قاسمیان نژاد با اشاره به اینکه دانش آموزان حاضر در این طرح به مدت چهار ترم و ۱۲ جلسه ای در طول یک سال تحصیلی به فراگیری آموزش های لازم می پردازند، تصریح کرد: دانش آموزان در این مدت به فراگیری آموزش های مختلف منطبق با استعدادهای خود می پردازند.

وی عنوان کرد: مبتکران کوچولوی کلاس اولی، مخترعین کلاس دومی و کاشفان کلاس سومی می توانند تا پایان خردادماه برای شرکت در کلاس های «دانشگاه کودک مرصوص» نام نویسی کنند.

پایان پیام/691

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا