HD شدن شبکه امید و چند تحولِ دیگر/ فیلمی برای جشنواره فجر آماده می‌شود


HD شدن شبکه امید و چند تحولِ دیگر/ فیلمی برای جشنواره فجر آماده می‌شود

محمدصادق باطنی در لا به لایِ اتفاقات تحولی که قرار است در شبکه امید بیفتد به رایزنی برای تولید فیلم سینمایی اشاره کرد که قرار است با راهبری شبکه امید برای جشنواره فجر آماده شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید سیما، سیداحمد مصطفوی مدیر گروه تولید، علیرضا کجوری مدیر تأمین برنامه، مرتضی ذوالفقاری مدیر پخش، محمد شهبازی سلطانی مدیر طرح و برنامه و محمدحسین لطفعلی‌زاده مدیر باشگاه امید، پس از حضور در واحد 162 در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران درباره برنامه‌های این شبکه پاسخ دادند.

محمدصادق باطنی، مدیر شبکه امید سیما در ابتدای این نشست خبری از ضرورت تلاش برای هویت بخشی به نسل جدید سخن گفت و تأکید کرد: در دوره تحولی رسانه ملی شبکه امید سیما تمام عزم خود را جزم کرده تا نقش اصلی خود در هویت بخشی به نسل جوان را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه شبکه امید سیما در دوره جدید تحول سه بعد اصلی را در رأس اقدامات خود قرار داده است، گفت : بُعد اول برودکست است که در خود شبکه اتفاق می‌افتد، بُعد دوم برودمند شبکه مجازی است که با همکاری تلوبیون و امید رقم می‌خورد و بُعد سوم عرصه‌ای است که با قوت بخشیدن به باشگاه امید محقق می‌شود.

مدیر شبکه امید ادامه داد: در عرصه برودکست ما بنا داریم نه تنها محصور در آنتن نباشیم بلکه با رفتن به سمتِ اچ‌دی شدن، الگوهای جدید برنامه‌ها را از این شبکه روی آنتن ببریم، در حوزه برودمند از طریق محتواهای ویژه با خدمات جدید محتواهای جوان پسند در قاب تلوبیون به نوجوانان ارائه می‌کنیم. این ارتباط برای اولین بار با پویش پاراگراف طلایی که بیش از 4500 بازدید کننده در تلوبیون داشت رقم خورد.

او در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره HD شدن شبکه امید،‌ گفت: خوشبختانه روندِ این اتفاق خوب پیش می‌رود اما نمی‌توانیم زمانِ مشخصی را اعلام کنیم. امیدوارم که امسال این اتفاق بیفتد.

محمدصادق باطنی حوزه بعدی دوره جدید تحولی را «میدان» باشگاه امید عنوان کرد که در آن مخاطب نوجوان به عنوان برنامه‌سازان آینده، طرح‌های خود را به عنوان به این باشگاه ارائه می‌دهند.

او با تأکید بر اینکه آرایش سازمان‌های فرهنگی کشور از جمله وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و ...باید متناسب با زبان نسل جدید باشد، گفت: ما باید نهضت جدیدی برای سخن گفتن با نسل جوان راه بیندازیم.

مدیر شبکه امید همچنین در حوزه سریال‌سازی به ساخت سریال سیت‌کامِ «خانه آبی» در این شبکه اشاره کرد و گفت: این سریال طنزگونه در مرحله نگارش است که در آن به مسائل نوجوانان پرداخته می‌شود. همچنین نگارش سریال «خانواده رو به راه» هم آغاز شده که سریالی تعاملی با شبکه تلوبیون است و متفاوت از آن چیزی است که تا به امروز در حوزه نوجوان ساخته شده است.

وی ادامه داد: سریال «خانواده رو به راه» روایت یک خانواده است که در سال 1400 زندگی می‌کنند و از دل این خانواده مدیر سال 1440 بیرون می آید که یک سریال رفت و برگشتی میان سال های 1400 تا 1440 است که شعارش این است:" آینده کشور به دست نوجوان‌های یک کشور رقم می‌خورد."

سیداحمد مصطفوی مدیر گروه تولید شبکه امید سیما هم در ادامه این نشست خبر از راه‌اندازی «مرکز رشد» شبکه امید داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز شناسایی و تربیت نیروهای کارآمد و جوان اعم از تهیه‌کننده و مجری تا سایر عوامل متناسب با سند تحولی رسانه ملی بر سه ضلع میل، نیاز و مصلحت مخاطب در شکل و محتوا برای سازمان صداوسیما و کشور است.

او تصریح کرد: الان توجه‌مان روی این است که نیاز نوجوان چیست و به همان توجه کنیم از جمله بحث انتخاب رشته یا کنکور و… که نیازهای اصلی نوجوان است. به طور مثال از 28 خرداد برنامه‌ای برای نوجوانان کنکوری داریم که از ساعت 20 روی آنتن شبکه امید می‌رود.

مدیر گروه تولید شبکه امید با اشاره به رویکردهای جدید در شبکه افزود: قرار است فرایند مشارکت نوجوان در شبکه فعال شود و او احساس کند که می‌تواند تعامل کند.

مصطفوی همچنین به افزایش برنامه‌های تولیدی اشاره و بیان کرد: تا الان 20 درصد از برنامه‌های شبکه تولیدی بوده و باقی تامینی بوده است اما قرار است از این پس حدود 60 درصد از برنامه‌ها تولیدی شود.

محمدحسین لطفعلی زاده مدیر باشگاه امید هم با بیان اینکه مخاطب نوجوان امروز سخت‌ترین گروه سنی است که می‌توان برای آن محتوا و برنامه تولید کرد افزود: اصلی‌ترین کار باشگاه امید آن است که از ظرفیت‌های مغفول‌مانده نوجوانان برای انتقال آن به ظرفیت‌های کشور بهره ببرد و یکی از کارکردهای باشگاه هنر و رسانه در شبکه امید سیما نیز تولید محتوا برای تربیت نیروی انسانی آینده کشور است.

کجوری یادآور شد: «سینما هویت» از جمله این برنامه‌هاست که از 11 تیر روی آنتن می‌رود و در آن جشنواره فیلم‌های تابستانی را خواهیم داشت و یک چینش دوباره در آثار سینمایی آن داریم. در این برنامه هم معرفی و هم نقدها و تحلیل‌هایی را برای نوجوانان پخش می‌کنیم.

وی درباره پخش فیلم‌های خارجی گفت: فرهنگ و آثاری که در برخی کشورها وجود داشته محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کرده ولی اینگونه نبوده که فیلم‌های خارجی پخش نکنیم.

مرتضی ذوالفقاری مدیر پخش شبکه امید نیز از 24 ساعته بودن شبکه در ایام تابستان خبر داد.

او همچنین گلایه کرد: نگاه بالادستی‌ها به این پخش خیلی جدّی نبوده است به طور مثال از برخی مسائل و یا کیفیت تصویر می‌توان فهمید با چه مشکلاتی رو به رو بوده‌ایم که خدا را شکر قول‌هایی درباره اچ دی شدن آنتن و تجهیز ساختار داده شده است.

محمد شهبازی سلطانی نیز درباره ساختارهای به کار گرفته شده در شبکه یادآور شد: قصد داریم فرم‌های جدید برنامه‌سازی از گیم‌شوها و مسابقه‌های تلویزیونی جذاب تا تاک‌شوها و حتی استفاده از فضای استریم را به کار گیریم.

وی اضافه کرد: شبکه امید تولیدات مستقلی در حوزه فیلم و سریال و انیمیشن خواهد داشت که در ژانرهای مختلف و متنوع خواهد بود. از جمله مسیرهایی که می‌تواند اهداف را برآورده کند بانک ایده است که از همه مخاطبان می‌توانیم ایده‌هایشان را دریافت کنیم.

محمدحسن لطفعلی زاده مدیر باشگاه امید نیز در ادامه یادآور شد: مخاطب نوجوان برخلاف کودک که فقط مصرف‌کننده است مخاطب فعال است که هم می‌بیند و هم نظر دارد می‌خواهد ساختارشکنی کند و اتفاقات نوینی را خلق کند. باشگاه امید قرار است اولین تشکل نوجوانانه کشور باشد و از ظرفیت‌های مغفول استفاده کنیم تا اتفاقی در کشور رقم بخورد.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین کار باشگاه این است که این ظرفیت‌ها را به کار گیرد آن‌ها را فعال کرده و به دیگر ظرفیت‌ها وصل کند. اینها خودشان در نهایت به تولیدکنندگان اصلی رسانه تبدیل می‌شوند.

باطنی در ادامه نشست درباره ساخت سریال‌های ماندگار همچون «قصه‌های مجید» گفت: سریال قصه‌های مجید بخشی از خاطره خیلی از دهه‌ پنجاهی‌ها و شصتی‌ها است اما اگر همین سریال را امروز از تلویزیون پخش کنیم نوجوانان پای آن نخواهند نشست اما ما دو حوزه سریال و انیمیشن را به صورت جدّی دنبال می‌کنیم.

باطنی از ساخت یک فیلم سینمایی خبر داد: با فارابی هم رایزنی داشته‌ایم تا فیلمی سینمایی را با راهبری شبکه و سرمایه‌گذاری بنیاد فارابی به انجام برسانیم. این فیلم درباره دختران نوجوان است و امیدواریم به جشنواره فیلم فجر هم برسد.

وی در بخش دیگر درباره پویش «شهروند خبرنگار» که قرار است در شبکه راه بیندازد گفت: ظرفیت‌ها را هم افزا می‌کنیم و قرار نیست چرخ را از ابتدا اختراع کنیم. ما موضوع می‌دهیم و فراخوان می‌دهیم و نوجوانان در این راستا با ما همکاری خواهند کرد.

مدیر شبکه امید درباره ساختارهای متنوعی که از طرف پلتفرم‌هایی مثل تلوبیون رویکردهای این شبکه را پیش خواهند برد گفت: ما می‌خواهیم هیئت‌های کوچکی را که نوجوانان در اطراف کشور دارند پوشش دهیم. لیگ گل کوچیک راه می‌اندازیم و یا برنامه‌های مختلفی داریم که پیش خواهیم برد.

باطنی در بخشی دیگر درباره ساخت نسخه‌هایی مشابه «سلام فرمانده» عنوان کرد: من یک بار گفتم «سلام فرمانده» همه 38 هزار میلیارد بودجه فرهنگی کشور را به چالش کشید، این اثر مورد اقبال بسیاری قرار گرفته است و نوجوان‌هایی در نیجریه که حتی شاید زبان آن را نمی‌دانند این قطعه را خوانده‌اند.

وی اضافه کرد: با این حال قرار نیست «سلام فرمانده» های دوم و سوم ساخته شود ما مسائل متنوعی داریم اما این قطعه چند صحنه جدید را به ما نمایش داد و روی برخی نقاط را مثل چراغ قوه روشن کرد از جمله اینکه نشان داد بچه‌های ما به شدت نیاز به فضای حماسی دارند. دختران با سلام نظامی این شعر همراه شدند و به ما فهماند خلایی برای این فضا وجود دارد که ما به ازایی برایش نداریم.

مدیر شبکه امید در پایان گفت: ما نخبه‌های زیادی داریم که نتوانستیم معرفی‌شان کنیم. "سلام فرمانده" به خوبی روی این حوزه نشست. دوره ما دوره دوم خرداد بود و برخی اطرافیان می‌گفتند خیلی شعائر انقلاب را فریاد نزنید اما بچه‌های ما امروز به استادیوم آزادی می‌روند و آرمان‌های خود را در حوزه انقلاب را فریاد می‌زنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو