همراهی کارگران و کارفرمایان باعث حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود


همراهی کارگران و کارفرمایان باعث حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود

پیشوا - ایرنا - فرماندار شهرستان پیشوا گفت: همراهی کارگران و کارفرمایان باعث حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و رشد تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم تاجیک‌نوری روز سه‌شنبه در آئین تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه پیشوا که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در محل سالن همایش‌های شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد ، اظهار داشت: کارگری، جزو مشاغل مقدسی که دین مبین اسلام و ائمه اطهار همواره بر لزوم حفظ جایگاه آن تأکید داشته و به آن اهمیت داده‌اند بنابراین در حوزه اقتصاد باید برای این قشر ارزش بسیاری قائل شد.
وی با تأکید بر این که کشور برای توجه به قشر کارگر به بازتعریف شغل نیاز دارد خاطر نشان کرد: در بررسی وضعیت اشتغال و شرایط کار در حوزه‌های مختلف به خوبی مشاهده می‌کنیم که در بسیاری از موارد نه تنها شغل وجود دارد، که برخی از واحدهای تولیدی به دلیل ناتوانی در جذب نیروی کار، با مشکل جدی مواجه هستند و افراد بیکار حاضر نیستند برای کسب روزی حلال در حوزه کارگری مشغول به کار شوند.
تاجیک‌نوری تأکید کرد: امروز کشور به نهضت فرهنگ کار و بازتعریف از شغل و کارکردن نیاز دارد تا در سایه آن بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد برطرف شود.
وی تولید ثروت را نتیجه کار و تلاش کارگران اعلام کرد و افزود: جامعه کارگری در همراهی نهضت انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) نقش مهم و موثری داشتند ، در طول دوران هشت سال دفاع مقدس علاوه بر زنده نگاه داشتن تولید کشور، شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردند،پس از جنگ تحمیلی در ساختن ایران نقش‌آفرین بودند و امروز نیز در شرایط تهدیدهای اقتصادی دشمنان، چرخ‌های تولید کشور را به حرکت درآورده و اجازه ندادند استکبار جهانی به اهداف شوم خود دست یابند.
فرماندار پیشوا با اشاره به این که اهمیت حوزه تولید و اشتغال باعث نامگذاری اقتصادی سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب در این حوزه شده اظهار داشت: این که رهبر معظم انقلاب در طول ۱۰ سال گذشته شعار سال را با محوریت تولید و اشتغال تعیین کرده‌اند، نشان از اهمیت این عرصه دارد که مسئولان باید به درستی از اهمیت و جایگاه آن مطلع باشند تا بتوانند در همه حال یاریگر کارگران، کارفرمایان و فعالان تولید و ایجاد اشتغال باشند.
وی تصریح کرد: امروز کشور برای پیروزی در جنگ نابرابر اقتصادی با دشمنان قسم خورده نظام، به همان فرهنگی نیاز دارد که ایران اسلامی را در طول دوران هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رساند و این مهم جز با همدلی، وفاق، کار و تلاش جهادی و صرف تمام وقت و انرژی برای کار و تلاش کشور که همان برنامه‌های دولت سیزدهم است به دست نمی‌آید.
در پایان این مراسم از کارگران و کارفرمایان نمونه شهرستان پیشوا قدر دانی شد.
پیشوا در حوزه تولید محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی و حوزه صنعت از صدها واحد تولیدی برخوردار است.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید