آغاز طرح دوره‌های قرآنی تابستانی با حضور بیش از 25 هزار فراگیر به همت آستان قدس عباسی


آغاز طرح دوره‌های قرآنی تابستانی با حضور بیش از 25 هزار فراگیر به همت آستان قدس عباسی

مرکز قرآن الکریم، وابسته به مجمع علمی قرآن کریم آستان قدس عباسی و شعب آن در استان‌های مختلف، طرح دوره‌های قرآنی تابستانی را با مشارکت بیش از 25 هزار فراگیر آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شیخ جواد النصراوی، مدیر این مرکز به شبکه الکفیل گفت: "این دوره اکنون پس از وقفه‌ای دو ساله، به دلیل پیامدهای همه‌گیری کرونا از سر گرفته شده است. در این دو سال دروس این طرح به صورت الکترونیکی ارائه می‌شد."

وی افزود: "کلاس‌های آموزشی این دوره در حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) و مجمتع آموزشی العمید به علاوه‌ی شماری از مساجد و حسینیه‌ها در کربلای معلّی و سایر استان‌های عراق همچون، بغداد، بابل، دیوانیّه، المثنی و شهرستان الهندیّه، زیر نظر کادر قرآنی متخصص برگزار می‌شود و مدرسان آن، دوره‌ی فشرده‌ای را پیش از شروع این طرح گذرانده‌اند."

النصراوی تصریح کرد: "در این طرح، دروس حفظ قرآن کریم، فقه، عقاید، اخلاق، سیره اهل بیت (علیهم السلام)، به علاوه‌ی برنامه‌‌های آموزشی و تفریحی به فراگیران ارائه می‌شود. هدف از تمام این فعالیت‌ها، نهادینه کردن فرهنگ ثقلین شریف در روح و جان نوجوانان و جوانان است."

شایان ذکر است که این دوره‌ها، تنها یکی از دوره‌های متعددی است که مرکز قرآن الکریم آن را در چهارچوب فعالیت‌ها و برنامه‌های سالانه‌ی خود برگزار می‌کند و هدف از آن گسترش و نهادینه کردن فرهنگ قرآن کریم میان اقشار جامعه، به ویژه گروه‌های نوجوان و دانش آموزان مدارس است. این دوره در راستای جهت‌گیری‌های قرآنی آستان قدس عباسی قرار دارد و فرصتی برای بهره‌گیری از تعطیلات تابستان و پیروی از این کلام حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) به شمار می‌رود، که فرموده‌اند: "فرزندانتان با سه ویژگی تربیت کنید: محبت پیامبرتان، محبت اهل‌ بیت او و تلاوت قرآن".

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی