تعیین نماینده از سوی حزب الله برای بررسی اختلافات گازی با رژیم صهیونیستی


تعیین نماینده از سوی حزب الله برای بررسی اختلافات گازی با رژیم صهیونیستی

الاخبار اعلام کرد با ادامه فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در میدان گازی کاریش، حزب الله برای بررسی این موضوع نماینده تعیین کرد.

میدان کاریش به وسعت ۱۴۳۰ کیلومتر مربع در منطقه ۲۹ خطوط مرزی میان لبنان و اراضی اشغالی قرار دارد. رژیم صهیونیستی ادعای حاکمیت بر تمام این منطقه را دارد در حالی که لبنان اعلام کرده بخش زیادی از میدان مذکور در مرز‌های آبی لبنان است و در نامه‌ای به سازمان ملل خواستار تعیین خط ۲۹ به جای خط ۲۳ (۳۶۰ کیلومتر مربع) شده است.

الاخبار در گزارشی نوشت در حالی که رژیم صهیونیستی به فعالیت‌های نفتی خود از طریق دریا، حتی خارج از خط ۲۹ ادامه می‌دهد، لبنان تمام تلاش خود را به منظور از سرگیری مسیر دیپلماتیک برای حل این موضوع کرده است.

الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان لبنان در تماسی با میانجی آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرزی از او خواست تا به بیروت سفر کند.

روز گذشته، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان هم اعلام کرد که یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده میانجی‌گر آمریکایی به بیروت سفر خواهد کرد تا مناقشه این کشور با رژیم صهیونیستی را بررسی کند، اما منابع وزارت خارجه لبنان می‌گویند هنوز موعد دقیق این سفر ابلاغ نشده است.

الاخبار نوشت: لبنانی‌ها در حال حاضر در این مسأله به دو گروه تقسیم شده‌اند، عده‌ای بر «خط ۲۹» تأکید دارند که نمایندگان «تغییریون» نیز به آن اضافه شده‌اند و عده‌ای بر «خط ۲۳» تأکید دارند و اصلاح فرمان «۶۴۳۳» صادر شده در سال ۲۰۱۱ را رد می‌کنند.

حزب‌ الله روز گذشته، نواف الموسوی، نماینده سابق پارلمان را به صورت رسمی مسئول این پرونده کرد. همچنین سید حسن نصرالله پنجشنبه شب قرار است در این باره سخنرانی کند.

کشتی حفاری «Stena IceMax» که برای شرکت آمریکایی «هالیبرتون» کار می‌کند چند روزی است که عملیات استخراج از چهارمین چاه در بخش جنوبی میدان کاریش در امتداد خط ۲۹ با نام «KM-۰۴» را آغاز کرده است، این اقدام پس از آن آغاز شد که احتمال وجود نفت در زیر چاه «KN-۰۱» در بخش شمالی کاریش مطرح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول