رباتی که بلد است 50 مدل پیتزا درست کند


رباتی که بلد است 50 مدل پیتزا درست کند

شرکت پیتزایولا قصد دارد فرآیند پیتزا فروشی را هوشمند کند.

باز کردن یک پیتزا فروشی به زودی می‌تواند به سادگی اجاره یک فضای تجاری کوچک و سپس گذاشتن یک ربات در آن باشد. این ایده از سیستم Pizzaiola است که قصد دارد، آشپز‌های انسانی و سایر کارکنان آشپزخانه را از بازار خارج کند.

Pizzaiola که توسط Nala Robotics مستقر در ایلینوی ساخته شده است، اساساً یک آشپزخانه مستقل ۱۲ در ۱۲ فوت (۳.۷ x ۳.۷ متر) است که دارای مکان‌های ذخیره‌سازی/تهیه غذا، اجاق‌ها و یک بازوی رباتیک ۷ محوره است که در سراسر فضا حرکت می‌کند.

مشتریان می‌توانند به صورت شفاهی از طریق یک کیوسک سلف سرویس مجاور یا از طریق صندوقدار انسانی که به صورت الکترونیکی سفارشات را به آشپزخانه ارسال می‌کند، سفارش دهند. علاوه بر این، سفارش‌ها را می‌توان به صورت آنلاین برای تحویل درب منزل انجام داد؛ وظیفه‌ای که قبلاً توسط ربات‌ها انجام می‌شد.

در هر صورت، ربات بین چهار نوع خمیر، چهار سس، به اضافه ۳۵ پنیر و سایر مواد رویه انتخاب می‌کند. سپس خمیر را فشار می‌دهد، سس و مواد را اضافه می‌کند، سپس پیتزا را می‌پزد، برش می‌دهد و جعبه می‌کند. به گفته این شرکت، این ربات می‌تواند تا ۵۰ پیتزا در ساعت در اندازه‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ یا ۱۸ اینچی تهیه کند.

صاحبان کسب‌وکار می‌توانند ایستگاه‌های آماده‌سازی غذا را به همراه وسایلی مانند کباب‌پز یا سرخ‌کن‌ها اضافه کنند و سپس سیستم عامل مبتنی بر یادگیری ماشینی Pizzaiola را برای تهیه غذا‌هایی مانند همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، بال، پاستا و سالاد آموزش دهند.

ادعا می‌شود که ربات هر چه بسازد، بیش از ۱۲۰۰ پارامتر کیفیت دارد و ایمنی غذا را در هر میکروثانیه بررسی می‌کند.

بسته‌های اجاره برای Pizzaiola از ۷۰۰۰ دلار آمریکا در ماه شروع می‌شود.

منبع: سایت نیواطلس منتشره از نالا رباتیکز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس