علوم دارویی کهن، راه خود را به پزشکی نوین باز می کنند


یک مطالعه جدید که توسط متخصصان دانشگاه ناتینگهام انگلستان انجام شده است، نشان می دهد که چندین داروی سنتی که به طور معمول در جنوب آسیا استفاده می شوند، در حفظ سطح قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع دو موثر...

علوم دارویی کهن، راه خود را به پزشکی نوین باز می کنند

یک مطالعه جدید که توسط متخصصان دانشگاه ناتینگهام انگلستان انجام شده است، نشان می دهد که چندین داروی سنتی که به طور معمول در جنوب آسیا استفاده می شوند، در حفظ سطح قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع دو موثر هستند.

به گزارش سیناپرس، آیورودا، یک سیستم پزشکی سنتی است که برای هزاران سال در بسیاری از کشورهای جنوب آسیا مانند هند و نپال مورد استفاده قرار گرفته است. در روش سنتی فوق، یک رویکرد چند جانبه و فردی برای مدیریت شرایط سلامتی مانند اصلاح سبک زندگی، درمان‌های سم‌زدایی و تصفیه‌کننده و همچنین داروهای خاص استفاده می شوند.

حالا در مطالعه ای جدید، متخصصان یک بررسی عمیق را انجام داده اند تا نشان دهند که این داروها در کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 موثر هستند. به علاوه اثرات مفید دیگری مانند کنترل وزن بدن، فشار خون، کلسترول و سایر پارامترهای مرتبط با دیابت نیز بررسی شده اند.

این اولین بررسی سیستماتیک جامع در مورد طب سنتی از جمله آیورودا است که شامل طیف گسترده ای از داروهای آیورودا می شود. به گزارش سیناپرس، دیابت نوع دو یک اختلال پیچیده است که پیامدهای عمده سلامتی، اجتماعی و اقتصادی دارد. این بیماری یکی از بیماری‌های اصلی است که بیماران برای آن با پزشکان آیورودا مشورت می‌کنند و از داروهای آیورودا اغلب از زمان تشخیص به بعد به طور مداوم استفاده می‌کنند.

طب آیورودا معمولاً توسط بیماران مطابق با باورها و فرهنگ سلامتی آن ها استفاده می شود. مقبولیت، رضایت و امداد درک شده آن به ویژه در میان جمعیت های روستایی، فقیر، مسن تر، و بومی و اقلیت معمولاً بالاست. به گزارش سیناپرس، بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت نوع دو به دلیل عوارض جانبی، هزینه و نحوه مصرف مثلاً تزریق ترجیح می دهند از داروهای غربی استفاده نکنند.

به گزارش سیناپرس، مجریان این پژوهش، منابع مختلفی از جمله 18 پایگاه داده الکترونیکی را جستجو کرده و دویست و نوزده مقاله را مورد بررسی عمیق قرار دادند. بسیاری از پزشکان آیورودا ممکن است گنجاندن عصاره های گیاهی و داروهای اختصاصی آیورودا را در این بررسی به عنوان انحراف از سبک مدیریت کلاسیک بدانند. با این حال، در واقعیت، بسیاری از پزشکان، آیورودا تجویز می کنند و بسیاری از مردم نیز این نوع داروها را مصرف می کنند.

به گفته محققان فوق، این اولین بار است که بررسی کاملی در مورد همه این داروها در مقیاس بسیار بزرگتر انجام شده است. شواهد فعلی مزایای طیف وسیعی از داروهای آیورودا را در بهبود کنترل قند خون در بیماران دیابتی نوع دو نشان می دهند.

آن ها افزوده اند: ما به عنوان بخشی از پروژه خود، یک دستورالعمل بالینی را برای مدیریت دیابت نوع دو توسط پزشکان آیورودا بر اساس این شواهد ایجاد کرده‌ایم و آن را ارزیابی خواهیم کرد.

به گزارش سیناپرس، این یافته ها در نشریه Frontiers in Pharmacology که پیشرفت های علمی حاصله در علوم دارویی را گزارش می کند، منتشر شده اند.

ترجمه: محمدرضا دلفیه

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* علوم دارویی کهن، راه خود را به پزشکی نوین باز می کنند[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!