تضعیف تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه با افزایش حمل نفت این کشور


تضعیف تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه با افزایش حمل نفت این کشور

شرکت‌های کشتیرانی در یونان، قبرس و مالیات حمل نفت روسیه را از زمان آغاز حمله نظامی مسکو به اوکراین افزایش داده‌اند.

تضعیف تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه با افزایش حمل نفت این کشور
بررسی سازمان غیردولتی گلوبال ویتنس حاکی از آن است که شرکت‌های کشتیرانی و کشتی‌های مرتبط با این سه کشور، به طور متوسط ۵۸ میلیون بشکه نفت روسیه را در ماه مه حمل کردند که تقریبا دو برابر ۳۱ میلیون بشکه بود که در فوریه حمل کرده بودند. این سه کشور بزرگترین ناوگان کشتیرانی را در اتحادیه اروپا دارند.

افزایش حمل نفت روسیه پس از سه برابر شدن نرخ کرایه نفتکش از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه، روی داده و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را تضعیف کرده است.

لوئیس گودارد، مشاور تحقیقات دیتا در گلوبال ویتنس به نشریه ایندیپندنت گفت: کشتی‌های وابسته به یونان، قبرس و مالت، تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم ماشین جنگی پوتین را به سخره گرفته‌اند و ورود جریان پول به روسیه را در شرایطی که اوکراین همچنان زیر چکمه‌های نیرو‌های نظامی روسیه قرار دارد، حفظ کرده‌اند.

گزارش این نهاد پس از یافته‌های ساندی تایمز لندن منتشر شده است که بر اساس آن، شرکت‌های کشتیرانی یونان در انتقال کشتی به کشتی نفت روسیه برای پنهان کردن حمل سوخت مشارکت دارند. دیتای بررسی شده از سوی ساندی تایمز نشان می‌دهد چنین انتقال‌هایی که در جریان آن نفت از یک کشتی روسیه به کشتی دیگری از یک کشور بی‌طرف منتقل می‌شود افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اتحادیه اروپا هفته گذشته با ممنوعیت ۹۰ درصد واردات نفت از روسیه تا پایان سال ۲۰۲۱ موافقت کرد. اتحادیه اروپا ظاهرا طرح متوقف کردن حمل نفت روسیه توسط کشتی‌های اتحادیه اروپا به خارج از این منطقه مانند چین و هند را لغو کرد. با این حال اتحادیه اروپا و انگلیس قصد دارند با ممنوعیت بیمه نفتکش‌های حامل نفت روسیه، مانع این شیوه شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج