ادویه اصلی خوشمزه ترین همبرگرهای دنیا + طرز تهیه


ادویه اصلی خوشمزه ترین همبرگرهای دنیا + طرز تهیه

اگر از یک سرآشپز بپرسید راز درست کردن همبرگر یا قانون اصلی در درست کردن این غذای محبوب چیست احتمالاً داشتن یک ادویه مخصوص جز اولین مواردی است که برای شما نام می‌برد. به گزارش اقتصاد آنلاین، البته که در تهیه این غذا موارد مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا شما در نهایت یک همبرگر خوشمزه، آبدار و خوش عطر و بو داشته باشید، ولی اگر می‌خواهید بدانید چه...

ادویه اصلی همبرگرهای مخصوص رستورانی طرز تهیه ادویه برای داشتن یک همبرگر خوشمزه مواد لازم برای درست کردن ادویه مخصوص همبرگر دستور تهیه ادویه همبرگر رستورانی طرز تهیه ادویه همبرگر رستورانی معطر به روشی دیگر مواد لازم برای تهیه ادویه همبرگر رستورانی دستور تهیه ادویه همبرگر رستورانی به روشی دیگر چرا همبرگرهای خانگی پس از پخت کوچک می‌شوند؟

ادویه اصلی همبرگرهای مخصوص رستورانی

به گزارش اقتصاد آنلاین، البته که در تهیه این غذا موارد مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا شما در نهایت یک همبرگر خوشمزه، آبدار و خوش عطر و بو داشته باشید، ولی اگر می‌خواهید بدانید چه چیزی باعث ایجاد تفاوت اساسی در طعم همبرگرها می‌شود باید به شما بگوییم که آن چیزی نیست جز ادویه همبرگر رستورانی با دستور سرآشپز!

به نظر شما چرا همبرگرهای مک دونالد تا این حد معروف شده و خواهان دارد؟ اگر شما بهترین گوشت را بخرید و در خانه به بهترین روش آن را بپزی آیا در آخر همبرگری شبیه به همبرگرهای مک دونالد دارید؟ سؤال اینجاست که آیا کیفیت مواد اولیه و راه و روش درست در طبخ برای داشتن یک همبرگر خوشمزه کافی است؟ جواب ساده است، خیر!

چیزی که باعث می‌شود همبرگر خانگی شما شباهتی به همبرگرهای مک دونالد نداشته باشد حتی اگر کاملاً مطابق دستور طرز تهیه همبرگر رستورانی پیش رفته باشید، این است که شما از ادویه همبرگر رستورانی غافل شده‌اید! باور کنید یا نه ادویه‌ها می‌توانند نتیجه را تا حدی تغییر دهند که دیگر کیفیت مواد اولیه هم آن‌قدرها به چشم نیاید. شاید برای همین است که شما در لیست ادویه‌های عطاری گزینه‌هایی مانند ادویه سوخاری کی اف سی، ادویه همبرگر مک دونالد و چنین چیزهای مشابهی را می‌بینید؛ اما سؤال اصلی اینجاست که اصلاً ادویه همبرگر چیست؟

شما می‌توانید در فروشگاه‌های ادویه همبرگر کارخانه ‌ای را در برندهای مختلفی پیدا کنید و آن را در درست کردن مواد گوشتی همبرگر خانگی خود به کار بگیرید. مثلاً ادویه همبرگر الیت یکی از مواردی است که معمولاً در قفسه فروشگاه‌ها به عنوان یک ادویه همبرگر صنعتی به چشم می‌خورد؛ اما راه دیگری هم برای خوش‌طعم کردن همبرگر وجود دارد. آن‌هم ترکیب کردن ادویه‌های تازه و ساختن ادویه همبرگر رستورانی در خانه است. ما در ادامه یکی از بهترین ترکیب‌ها را برای درست کردن ادویه همبرگر به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه ادویه برای داشتن یک همبرگر خوشمزه

اگر شما هم از عاشقان برگر هستید و هر بار برای خوردن برگر محبوبتان راهی فست فودها و رستوران‌های شهر می‌شوید این مقاله آموزشی کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید همبرگر محبوبتان را در خانه درست کنید. اگر قبل از این تجربه درست کردن برگر در خانه را داشتید اما نتیجه چندان راضی‌کننده نبوده است باید یک‌بار دیگر به خودتان فرصت دهید و مواد گوشتی برگرتان را به کمک ادویه همبرگر رستورانی آماده کنید. طرز تهیه همبرگر به روش رستورانی آن‌قدرها که فکر می‌کنید سخت نیست فقط کافی است برای طعم دادن به گوشت برگرتان از ادویه‌های مناسبی استفاده کنید.

مواد لازم برای درست کردن ادویه مخصوص همبرگر

پودر فلفل سیاه ۱ قاشق غذاخوری پودر فلفل سفید ۱ قاشق غذاخوری پودر پاپریکا (ترجیحاً استفاده از پودر پاپریکا دودی) ۱ قاشق غذاخوری پودر فلفل چیلی ۱ قاشق غذاخوری نمک ۲ قاشق غذاخوری پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری پودر پیاز ۱ قاشق غذاخوری پودر خردل ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ادویه همبرگر رستورانی

برای تهیه ادویه تمام مواردی که در بالا گفتیم را داخل مخلوط‌کن ریخته و به خوبی هم بزنید. می‌توانید این کار را با دست هم انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم در آخر ادویه همبرگر رستورانی خود را چند بار الک کنید تا به خوبی یکدست شوند.

این ادویه را داخل یک شیشه تمیز بریزید و درون یخچال نگهداری کنید. هر بار که می‌خواستید مایه گوشتی همبرگرتان را آماده کنید کافی است به ازای هر نیم کیلو گوشت چرخ‌کرده یک قاشق و نیم از این ادویه را با آن مخلوط‌کنید و به خوبی ورز دهید.

طرز تهیه ادویه همبرگر رستورانی معطر به روشی دیگر

ترکیبات مختلفی برای ساخت ادویه همبرگر وجود دارد. یکی را در بالا برایتان توضیح دادیم؛ اما اگر می‌خواهید همبرگر دستی شما عطر بیشتری داشته باشید؛ و یا از گوشتی استفاده می‌کنید که میزان چربی آن بالاست و می‌خواهید بوی چربی را به خوبی از همبرگرتان بگیرید باید ترکیب ادویه همبرگر رستورانی خود را کمی تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه ادویه همبرگر رستورانی

فلفل سیاه ۱ قاشق غذاخوری پودر پاپریکا دودی ۱ قاشق غذاخوری جوز هندی ۱ قاشق مرباخوری پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز ۱ قاشق مرباخوری میخک ۱ یا دو عدد پودر خردل ۱ قاشق مرباخوری زنجبیل ۱ قاشق مرباخوری کاری ۱ قاشق مرباخوری آویشن ۱ قاشق مرباخوری گرانول پیاز ۱ قاشق غذاخوری پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری

این دستور به دلیل استفاده از ادویه‌های بسیار معطری مانند کاری، تخم گشنیز، آویشن و جوز هندی بسیار مناسب برای تهیه ادویه مخصوص همبرگر مرغ است.

دستور تهیه ادویه همبرگر رستورانی به روشی دیگر

در این دستور چون میخک و گرانول پیاز هم به مواد اولیه اضافه شده است باید تمام مواد را داخل آسیاب ریخته و به خوبی میکس کنید. بعد از آسیاب کردن مواد را چند بار الک کنید و درون یک شیشه تمیز بریزید و درب آن را محکم ببندید. ۱ قاشق غذاخوری از این ادویه برای نیم کیلو گوشت چرخکرده کافی است.

یادتان باشد که علاوه بر ادویه دو نکته مهم دیگر هم در طرز تهیه همبرگر خانگی به روشی رستورانی و خاص اهمیت دارد. اول از همه اگر می‌خواهید همبرگرهای خانگی شما کاملاً شبیه به همبرگرهای رستورانی باشد باید در تهیه مایه گوشتی آن علاوه بر استفاده از ادویه همبرگر رستورانی از یک نوع حجم دهنده همبرگر هم استفاده کنید.

نکته بعدی رعایت نسبت درست در میزان اضافه کردن چربی به گوشت است که علاوه بر تأثیر در کیفیت نهایی غذا بر شکل و شمایل ظاهری آن هم تأثیرگذار است. در همبرگرهای رستورانی این نسبت در بهترین حالت هشتاد درصد گوشت به بیست درصد چربی است.

چرا همبرگرهای خانگی پس از پخت کوچک می‌شوند؟

این اصلی‌ترین مشکل افراد برای درست کردن همبرگر خانگی است. به طور طبیعی همبرگر پس از پخت جمع می‌شود و علت این امر تغییر ساختار پروتئین به هنگام پخته شدن است؛ اما می‌توان با رعایت چند نکته از جمع شدن بیش از حد همبرگر جلوگیری کرد.

نسبت هشتاد درصد گوشت به بیست درصد چربی را رعایت کنید. حین پخت همبرگر شعله گاز را زیاد نکنید و اجازه دهید با حرارت پایین پخته شود. هنگام فرم دهی همبرگر قسمت میانی را به کمک انگشت شستتان گود کنید. به هیچ عنوان همبرگرتان را حین پخت با پشت کفگیر فشار ندهید.
منبع: دیجی فود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403