وزیر کشور: همه مسافران و مصدومان از محل حادثه قطار منتقل شدند


وزیر کشور: همه مسافران و مصدومان از محل حادثه قطار منتقل شدند

بیرجند - ایرنا - وزیر کشور که در محل حادثه خروج قطار مسافری مشهد - یزد از ریل در شهرستان طبس حضور یافته است، گفت: از حدود 2 ساعت قبل تمامی مسافران و مصدومان از محل حادثه منتقل شدند و در حال حاضر امدادگران و تیم‌های تخصصی برای بررسی ابعاد حادثه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد وحیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در طبس افزود: هم اکنون با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن کشور در محل حادثه هستیم و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، استانداران یزد و خراسان جنوبی و رییس جمعیت هلال احمر نیز حضور دارند.

وی گفت: حادثه خروج قطار از ریل حدود ساعت پنج و ۲۲ دقیقه امروز اتفاق افتاد که بلافاصله امدادرسانی شروع شد و از ساعات اولیه اورژانس، هلال احمر و فرمانداری طبس کار میدانی را شروع و دنبال کردند.

وزیر کشور با اشاره به حضور آمبولانس‌ها، بالگردها و تجهیزات امدادی در محل حادثه از ساعات اولیه گفت: تاکنون ۱۷ نفر در این حادثه جان باختند البته این آمار قطعی نیست و بعد از بررسی پزشکی قانونی آمار دقیق اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: بررسی‌های پزشکی قانونی برای اعلام تعداد دقیق فوتی‌های حادثه خروج قطار از ریل در طبس ادامه دارد.

وحیدی با بیان اینکه آمار کل مسافران قطار مشهد به یزد ۳۸۲ نفر گزارش شده است گفت: اعضای کمیسیون سوانح در محل حادثه حضور دارند و با حضور وزیر راه و شهرسازی، بررسی‌های لازم انجام و نتایج قطعی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به انتقال همه مصدومان به شهرستان طبس افزود: اکثر مصدومان در بیمارستان طبس تحت درمان هستند و دیگر مسافران هم از طبس با اتوبوس به مقصد یزد منتقل شدند ضمن اینکه نیروی انتظامی برای تامین امنیت از ابتدا حضور فعالی داشته است.

وزیر کشور گفت: بعد از بررسی‌های دقیق‌تر مقصران یا متخلفان احتمالی این حادثه توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهند شد.

رئیس جمهور امروز در گفت‌ و گوی تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، استاندار یزد و فرماندار طبس پیگیر آخرین وضعیت مصدومان و بازماندگان حادثه ریلی طبس شد و دستوراتی برای بررسی علل حادثه صادر کرد.

آیت الله رئیسی در جلسه امروز صبح هیات دولت و پس از اطلاع از ابعاد مختلف این حادثه به وزیران کشور و راه و شهرسازی ماموریت داد تا علل خروج قطار از ریل را بررسی و با عوامل بروز چنین حوادث تلخی برخورد شود تا دیگر شاهد چنین مسایلی نباشیم.

ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۴۶ مصدوم این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس پذیرش شدند و متاسفانه ۱۷ نفر تاکنون فوت کردند.

"رستم قاسمی" وزیر راه و شهرسازی و "احمد وحیدی" وزیر کشور به همراه استاندار یزد ظهر امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد طبس شدند و سپس در محل حادثه حضور یافتند.

استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استانی نیز از صبح امروز به منظور بررسی حادثه و رسیدگی به مصدومان در شهرستان طبس حاضر شدند.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...