سبک زندگی سالم چیست؟


سبک زندگی سالم چیست؟

بسیاری از ما دوست داریم زندگی سالمی‌داشته باشیم. اما واقعاً این به چه معناست؟سبک زندگی سالم چیست؟ سبک زندگی سالم فقط رژیم غذایی و ورزش نیست. در این مقاله با ما همراه باشید تا مؤلفه‌های سبک زندگی سالم و اهمیت داشتن یک زندگی متعادل را با هم بخوانیم.

سبک زندگی سالم چیست؟

بسیاری از ما دوست داریم زندگی سالمی‌داشته باشیم. اما واقعاً این به چه معناست؟سبک زندگی سالم چیست؟ سبک زندگی سالم فقط رژیم غذایی و ورزش نیست. در این مقاله با ما همراه باشید تا مؤلفه‌های سبک زندگی سالم و اهمیت داشتن یک زندگی متعادل را با هم بخوانیم. مختصر و مفید اینکه فرد سالم سیگار نمی‌کشد، وزن مناسبی و رژیم غذایی سالم متعادلی دارد، مثبت فکر می‌کند، احساس آرامش دارد، به طور منظم ورزش می‌کند، روابط خوبی دارد و از تعادل زندگی خوب سود می برد.

در این مقاله می‌خوانید:

تعریف سبک زندگی سالم سبک زندگی سالم چیست؟ اهمیت سبک زندگی سالم چیست؟ چرا سبک زندگی سالم نداریم؟ آیا می‌توانید یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید؟ مولفه‌های سبک زندگی سالم چیست؟ جمع‌بندی

تعریف سبک زندگی سالم

شیوه یا سبک زندگی که منعکس‌کننده نگرش‌ها و ارزش‌های یک فرد یا گروه است.

شاید باید با تلاش برای بررسی چند تعریف برای کلمه سبک زندگی شروع کنیم. تعریفی در فرهنگ لغت آمریکایی هریتیج زبان انگلیسی می‌گوید: «شیوه یا سبک زندگی که منعکس‌کننده نگرش‌ها و ارزش‌های یک فرد یا گروه است.»
سازمان جهانی بهداشت در سال 1946 سلامت را به عنوان «وضعیت کامل رفاه روانی، جسمی و اجتماعی و نه صرفا بیمار نبودن» تعریف کرد. ویکی پدیا سبک زندگی را به عنوان روشی که یک فرد زندگی می‌کند تعریف می‌کند.
این شامل الگوهای روابط اجتماعی، مصرف، سرگرمی و لباس است.
سبک زندگی معمولاً منعکس کننده نگرش ها، ارزش ها یا جهان بینی فرد است. سبک زندگی سالم به طور کلی به عنوان یک زندگی متعادل شناخته می‌شود که در آن فرد انتخاب‌های عاقلانه انجام می‌دهد.
تعریف نهایی از سبک زندگی این است: مجموعه تصمیمات افراد که بر سلامت آنها تأثیر می گذارد و بر آنها کنترل دارند.

بیشتر بخوانید: نقش مهم متخصص زنان در سلامتی خانم‌ها

سبک زندگی سالم چیست؟
سبک زندگی سالم چیست؟

با توجه به تعریفی که ارائه شد، زندگی سالم شامل موارد زیر است:

فیزیکی (برای بدن)

تغذیه خوب و صحیح تناسب اندام و ورزش استراحت کافی مدیریت صحیح استرس

روابط و تعاملات

بخشش عشق و شفقت خندیدن و شاد بودن روابط شاد با دیگران

سلامت عاطفی (برای ذهن)

نگرش‌های خود حمایتی افکار و دیدگاه‌های مثبت تصویر مثبت از خود سلامت معنوی آرامش درونی گشودگی به خلاقیت شما اعتماد به دانش درونی خود

سبک زندگی سالم چیست؟

اهمیت سبک زندگی سالم چیست؟

آنچه می‌خوریم و می‌نوشیم، میزان ورزش، و اینکه آیا سیگار می‌کشیم همگی بر سلامت ما تأثیر می‌گذارند.

سبک زندگی سالم منبع ارزشمندی برای کاهش بروز و تأثیر مشکلات سلامتی، بهبودی، مقابله با استرس‌های زندگی و بهبود کیفیت زندگی است. تعداد فزاینده ای از شواهد علمی وجود دارد که نشان می‌دهد سبک زندگی ما نقش مهمی‌در میزان سلامتی ما دارد.
از آنچه می‌خوریم و می‌نوشیم، میزان ورزش، و اینکه آیا سیگار می‌کشیم یا مواد مخدر مصرف می‌کنیم، همگی بر سلامت ما تأثیر می‌گذارند. نه تنها از نظر امید به زندگی، بلکه تا چه مدت می‌توانیم انتظار داشته باشیم بدون تجربه بیماری مزمن زندگی کنیم.

بیشتر بخوانید: تاثیر چاقی بر سلامت روان

شرایطی مانند بیماری قلبی، سرطان، دیابت، بیماری‌های مفصلی و بیماری‌های روانی مسئول تعداد زیادی از مرگ‌ها و ناتوانی‌ها هستند. در حال حاضر، ما تقریباً به طور انحصاری بر ارائه مراقبت های بالینی توسط متخصصان بهداشتی آموزش دیده به عنوان استراتژی اصلی خود برای مقابله با این شرایط متکی هستیم.
با داشتن سبک زندگی سالم می توان از مشکلات سلامتی پیشگیری کرد و یا حداقل بروز آنها را به تعویق انداخت.

سبک زندگی سالم چیست؟

چرا سبک زندگی سالم نداریم؟

امروز یک قدم کوچک برای سلامتی خود بردارید.

زندگی برای بیشتر ما پر مشغله است. به ندرت حفظ سلامت خود را در صدر فهرست کارهایی که باید انجام دهیم، قرار می‌گیرد. بسیار مهم است که «حفظ سلامت» را به بخشی از عادات زندگی روزمره خود تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: کمبود تغذیه ای چیست

سلامتی شما به کاری که در طول روز و هر روز انجام می‌دهید، بستگی دارد. یک سبک زندگی سالم کاملاً حیاتی و ضروری است. در اینجا یک راه حل ساده واقعی وجود دارد؛ به آرامی سبک زندگی خود را به روشی گام به گام بهبود دهید. به عنوان مثال، اگر هر دو ماه یک گام جدید سلامتی بردارید، دو تا سه سال دیگر جزو ده درصد سالم ترین مردم جهان خواهید بود و مزایای آن را خواهید دید. تلاش برای بهبود سبک زندگی شامل گام‌های بزرگی نیست.
امروز یک قدم کوچک برای سلامتی خود بردارید. ادامه دهید و هر دو ماه یک قدم دیگر اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: شام چی بخوریم خوبه، یک وعده سالم


سبک زندگی سالم چیست؟

آیا می‌توانید یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید؟

سن، سطح تناسب اندام یا شکل بدن شما هر چه که باشد، برای شروع به زندگی سالم هیچ وقت زود یا دیر نیست. شما با ایجاد یک تغییر در زندگی روزمره خود قدمی به سوی زندگی سالم برمی‌دارید.

بیشتر بخوانید: ورزش مادر و کودک در منزل

سبک زندگی سالم چیست؟

مولفه‌های سبک زندگی سالم چیست؟

1- تغذیه سالم

تغذیه مناسب برای داشتن یک سبک زندگی سالم ضروری است. بدن شما هر روز به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارد تا مقادیر کافی ویتامین، مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ بدن سالم را حفظ کند.

آمادگی جسمانی وزن شما را کنترل می‌کند، در خواب بهتر در شب موثر است، از حملات قلبی و سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی جلوگیری و به طور کلی عمر شما را طولانی می‌کند.

2- ورزش

شما باید تناسب اندام را به عنوان بخشی از زندگی خود بگنجانید. آمادگی جسمانی وزن شما را کنترل می‌کند، به خواب بهتر در شب کمک می‌کند، از حملات قلبی و سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی جلوگیری می‌کند و به طور کلی عمر شما را طولانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: خوراکی های سالم شیرین کدام‌هاست؟

3- مدیریت استرس

استرس به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش مهمی‌در بسیاری از بیماری‌ها دارد. بنابراین، مدیریت استرس بخش مهمی از سبک زندگی جدید شماست. مدیتیشن و تکنیک‌های آرام‌سازی هم بخش مهمی از داشتن یک سبک زندگی سالم هستند.

4- با خودتان دوست شوید

دوست داشتن خود کلیدی برای یک سبک زندگی سالم و شاد است. عزت نفس به این بستگی دارد که مردم چقدر برای خودشان ارزش قائل هستند. عزت نفس مهم است، زیرا احساس خوب در مورد خودتان می‌تواند بر چگونگی زندگی شما تأثیر بگذارد.

عزت نفس مهم است، زیرا احساس خوب در مورد خودتان می‌تواند بر چگونگی زندگی شما تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: چطور با خودمان مهربان باشیم

5- تقویت ذهن و بدن شما

ذهن خود را برای موفقیت کامل برنامه‌ریزی کنید. یک چشم انداز، یک آینده متقاعد کننده که شما را هیجان زده و الهام بخش می‌کند، توسعه دهید و روزانه بر روی آن تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید: ویتامین دی برای زنان، فوایدش چیست؟

جمع‌بندی

همه بخش‌های زندگی ما با یکدیگر همپوشانی دارند و بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند.

حال که کماکان دست‌تان آمد سبک زندگی سالم چیست، باید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که سطح معینی از تعادل از نظر روحی، جسمی، عاطفی، اجتماعی، ذهنی و مالی را حفظ می‌کنید.
باید بین کار و خانواده و همه بخش‌های دیگر زندگی‌تان تعادل برقرار کنید. همه بخش‌های زندگی ما با یکدیگر همپوشانی دارند و بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند. تا زمانی که برای خود در هر بخش از زندگی، رضایت ایجاد نکنیم، هرگز نمی‌توانیم زندگی شاد و سالمی‌داشته باشیم.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین تغذیه و تناسب اندام، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات