خورش به آلو غذای سنتی کرمان


خورش به آلو غذای سنتی کرمان

خورش به آلو یکی از خورشت های سنتی استان کرمان است. این خورشت از جمله غذاهایی است که در فصل پاییز زیاد تهیه می شود زیرا همان طور که می دانید میوه به مخصوص فصل پاییز است و معمولا در این فصل چیزهای زیادی از این میوه تولید می شود که یکی از آن ها همین خورشت به است.

خورش به آلو غذای سنتی کرماناین خورش انواع گوناگون دارد که یا با انواع گوشت و یا بدون گوشت تهیه می شود. در قزوین شما با نوع دیگری از خورش به آشنا می شوید. همان طور که می بینید این میوه طرفداران زیادی دارد در اینجا سعی می کنیم تعدادی از خاصیت های این میوه خوشمزه را برای شما عزیزان بازگو کنیم. میوه بـه دارای گوشت خشک و کرکی است که طعمی ترش و تقریباً گس دارد. این میوه بسیار سودمند بوده و دارای خواص زیادی است. میوه، گل، دانه و حتی پوست درخت این گیاه تماما خاصیا دارویی دارد. در طب سنتی برای به خواصی نظیر خاصیت ضد التهاب، ملین، قابض، مدر، خلط آور، مقوی، محرک جنسی، آنتی اکسیدان و ضد زخم های گوارشی را گزارش شده است. برخی از مهمترین خواص به و فواید درمانی آن شامل کمک به کاهش چربی و فشار خون بالا، درمان نفخ، زخم معده و اثنی عشر است. همچنین استفاده از لعاب تخم آن به صورت قرقره برای درمان گلو درد توصیه شده است. به سرشار از ویتامین های آ و ب، و املاح آهکی و تانن است. به دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است و صد گرم آن تولید ۱۱۲ کالری انرژی می کند. این میوه مقوی معده و متوقف کننده اسهال های ساده و خونی است. در ورم حاد در روده ها، خونریزی های قاعدگی و بواسیری، اثر بسیار موثری دارد. دم کرده برگ های به برای تسکین سرفه شهرت فراوان دارد. وقتی به پخته می شود بو و طعمی بسیار خوش دارد. برای کمپوت مناسب است و بصورت مربا و مارمالاد نیز کاربردی عالی دارد. در پایان شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم قم از این میوه آبگوشتی به نام آبگوشت به تهیه می کنند.

مواد لازم

آلوبخارا : 100 گرم گوشت گوسفند : 250 گرم به ورق شده : 250 گرم نمک : به مقدار لازم فلفل : به مقدار لازم دارچین : به مقدار لازم زعفران : به مقدار لازم زردچوبه : به مقدار لازم رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری روغن مایع : به مقدار لازم

مراحل

گام 1

ابتدا گوشت را خرد کرده یا پیاز تفت می دهیم .

گام 2

نمک ، فلفل ، دارچین و ادویه های دیگر نامبرده شده در بالا را به همراه مقداری آب اضافه می کنیم و می گذاریم تا به همراه گوشت بپزند.

گام 3

سپس به ورقه شده را در کمی روغن تفت می دهیم و به گوشت اضافه می کنیم.

گام 4

حدود یک ساعت اجازه می دهیم تا گوشت و به پخته شوند.

گام 5

در نهایت آلو و رب گوجه فرنگی را نیز به غذا اضافه کرده می گذاریم جا بیفتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!