علت حادثه قطار مشهد - یزد تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود


علت حادثه قطار مشهد - یزد تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه علت این حادثه تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود، گفت: علت حادثه قطار مشهد - یزد در کمیسیون سوانح ریلی در حال بررسی است و تا زمان تشکیل جلسه و بررسی ابعاد آن نمی‌توان درباره دلیل وقوع این حادثه اظهارنظر قطعی کرد .

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، محمدحسن نامی با اشاره به وقوع حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل اظهار داشت:‌ علت این حادثه تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود، در واقع علت قطعی حادثه پس از بررسی کمیسیون پنج نفره سوانح ریلی اعلام خواهد شد و تا زمانی که جلسه کمیسیون سوانح ریلی برگزار شود هر آن‌چه که به عنوان دلیل وقوع حادثه اعلام می‌شود گمانه زنی است و باید پس از بررسی علت قطعی اعلام شود.

نامی در پاسخ به این این پرسش که بیل مکانیکی چگونه واژگون شده است پاسخ داد و گفت: باید در این باره اعضای کمیسیون پنج نفره تشخیص سوانح ریلی پاسخ تخصصی خود را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: حدود ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز قطار مسافربری مشهد - یزد در حال حرکت بود که در ۸۰ کیلومتری طبس و در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد و در حال حاضر تمامی مصدومان و فوتی‌ها این حادثه از محل سانحه منتقل شده‌اند.

نامی ادامه داد: ۳۸۱ تن به وسیله این قطار مسافری در حال انتقال به یزد بودند، که البته در مبدا این قطار ۳۴۲ بلیط فروخته و به نظر می‌رسد سایر افراد بین راه سوار شده بودند. متاسفانه پس این حادثه هشت واگن قطار از مجموع ۱۱ واگن این قطار از ریل خارج شد که سه واگن آن به طور کامل واژگون شدند.

وی اضافه کرد: پس از این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس و دیگر نیروهای امدادی در محل حاضر شده و در مجموع هشت بالگرد از استان‌های اطراف نظیر سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، یزد و ... در محل وقوع حادثه حضور داشتند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: همچنین درباره مفقودی‌های این حادثه خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ مفقودی در این حادثه نداشتیم.

وی درباره احتمال عامدانه یا خرابکارانه بودن این حادثه نیز گفت: چنین احتمالاتی به هیچ عنوان مطرح نیست و صحت ندارد.

نامی اضافه کرد:‌ در حال حاضر اقدامات برای بازکردن مسیر ریلی در حال انجام است و تمامی مصدومان و مسافران قطار از محل منتقل شده‌اند. همچنین وزرای راه و شهرسازی و کشور نیز به همراه جمعی از معاونین خود در محل حادثه حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید