آغاز مرحله پنجم عملیات ترکیه در سوریه از هفته جاری


آغاز مرحله پنجم عملیات ترکیه در سوریه از هفته جاری

روزنامه حریت از آغاز دور جدید عملیات ترکیه در منطقه شمال سوریه از هفته جاری خبر داد.

روزنامه حریت ترکیه امروز (چهارشنبه) در گزارش اعلام کرد که نیرو‌های مسلح ترکیه، قرار است هفته جاری پنجمین مرحله عملیات به اصطلاح ضد تروریستی را در مناطق شمالی سوریه در نزدیکی شهر‌های تل رفعت و منبج آغاز کنند.

در ادامه گزارش حریت نوشته شده بود که نظامیان ترکیه در حال حاضر در مناطق روستایی تل رفعت و منبج مستقر هستند و تنها منتظر اعلام هشدار از طرف آنکارا هستند. پیش از این نیز در این مناطق حملات متعددی علیه مواضع حزب «پ ک ک» انجام شده است.

این روزنامه در انتها نوشت که این عملیات قرار بود در ابتدا در کوبانی و عین عیسی انجام شود، اما روسیه با انجام این عملیات در این منطقه موافقت نکرد.

از سال ۲۰۱۶، ترکیه چهار عملیات «ضد تروریستی» در سوریه انجام داده است. ۱۴ خرداد ماه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که عملیات جدیدی به زودی آغاز خواهد شد. بر اساس گزارش رسانه ها، این عملیات قرار بود در چهار منطقه شمال سوریه یعنی نزدیک تل رفعت، کوبانی، عین عیسی و منبج انجام شود.

از طرفی دیگر منابع رسانه‌ای سوریه‌ای گزارش دادند که در روز‌های گذشته تعداد زیادی مهمات سنگین و سبک از عراق به سوریه و نیرو‌های قسد ارسال شده است.

پیش‌تر گزارش شده بود که نیرو‌های روسیه با ارسال برخی سامانه‌ها و مهمات سنگین به نزدیکی تل‌رفعت و تل‌عیسی و مناطقی که ترکیه قصد یورش به آن را دارد، آماده مقابله با ارتش ترکیه شده است.این درحالی‌ست که گفته می‌شود ترکیه هنوز چراغ سبز حمله به سوریه از سوی آمریکا و روسیه را دریافت نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟