افزایش 300 درصدی تبادلات تجاری ایران و نیجریه در 9 ماه گذشته/ تدوین نقشه راه همکاری دو کشور تا 3 ماه آینده


افزایش 300 درصدی تبادلات تجاری ایران و نیجریه در 9 ماه گذشته/ تدوین نقشه راه همکاری دو کشور تا 3 ماه آینده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید رضا فاطمی امین؛ وزیر صمت عصر امروز چهارشنبه در ششمین اجلاس جامع کمیسیون همکاری مشترک ایران و نیجریه و در نشست مشترک با «زبیرو دادا» وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه گفت: باوجود سابقه خوب همکاری‌های فرهنگی دو کشور، متاسفانه به لحاظ اقتصادی و تجاری، هنوز برای دستیابی به سطح مناسبی از تبادلات و همکاری‌های...

افزایش 300 درصدی تبادلات تجاری ایران و نیجریه در 9 ماه گذشته/ تدوین نقشه راه همکاری دو کشور تا 3 ماه آینده


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید رضا فاطمی امین؛ وزیر صمت عصر امروز چهارشنبه در ششمین اجلاس جامع کمیسیون همکاری مشترک ایران و نیجریه و در نشست مشترک با «زبیرو دادا» وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه گفت: باوجود سابقه خوب همکاری‌های فرهنگی دو کشور، متاسفانه به لحاظ اقتصادی و تجاری، هنوز برای دستیابی به سطح مناسبی از تبادلات و همکاری‌های مشترک میان دو کشور فاصله زیادی داریم و این روند باید اصلاح شود.
وی افزود: حجم تجارت خارجی نیجریه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار و حجم تجارت خارجی ایران حدود ۱۲۰ میلیارد دلار بوده و حجم مبادلات دو کشور در طول دو سال گذشته بیش از ۱۲۵ میلیون دلار بوده است.
فاطمی امین بیان کرد: دو کشور عضو سازمان‌های بین‌المللی مشترکی ازجمله سازمان همکاری‌های اسلامی، بانک توسعه اسلامی، گروه D۸ و...، هستند که فرصت‌های لازم برای توسعه بیش‌ازپیش همکاری‌های تجاری را فراهم می‌آورد.
وی ادامه داد: اقتصاد و ظرفیت‌های تولیدی دو کشور می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و در این زمینه باید به‌سرعت ظرفیت‌های یکدیگر را شناخته و در یک بازه زمانی مناسب، نقشه راه همکاری دوجانبه را تهیه‌کرده و وارد فاز اجرایی شویم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تولیدات کالایی ایران ازنظر کیفیت و قیمت قابل‌رقابت هستند و با توجه به تأیید وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه، کالا‌های ایران با استقبال شهروندان نیجریه‌ای روبه‌رو شده است.
فاطمی امین تصریح کرد: حداکثر تا یک ماه آینده باید چند محصول دیگر را به سبد مبادلات تجاری ایران و نیجریه اضافه کنیم و تا ۳ ماه آینده نیز نقشه راه همکاری دو کشور طراحی شود.
وی تأکید کرد: در گام نخست توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایران و نیجریه، باید مسیر تردد تجار و بازرگانان دو کشور تسهیل شود و در این خصوص باید خطوط هوایی مناسبی بین ایران و نیجریه به وجود بیاید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...