بذرپاشی در وطنی / ورزشگاه خانگی نساجی پیش از آغاز لیگ آماده می‌شود


بذرپاشی در وطنی / ورزشگاه خانگی نساجی پیش از آغاز لیگ آماده می‌شود

ساری - ایرنا - بذرپاشی چمن طبیعی در ورزشگاه وطنی قائمشهر عصر امروز چهارشنبه با حضور دستیار ویژه استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان مازندران آغاز و با اطمینان اعلام شد که ورزشگاه خانگی تیم فوتبال نساجی پیش از آغاز بازی‌های فصل جدید لیگ برتر تحویل باشگاه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پروژه تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و تکمیل سکوی غربی این استادیوم که رییس‌جمهور در سفر استانی ۲۰ اسفند ماه پارسال به مازندران برای آن مهلت چهار ماهه تعیین کرده بود ، از نخستین روزهای سال جاری با پیگیری و دستور استاندار و تشکیل کارگروه ویژه به ریاست مشاور ارشد و دستیار ویژه استاندار وارد فاز جدید شد و سرعت گرفت و اکنون به مرحله بذرپاشی چمن طبیعی رسیده است.

احمد ثلاثی که به عنوان دستیار ویژه استاندار و رئیس کارگروه ویژه پروژه اتمام ورزشگاه وطنی تا زمان تکمیل آن هر چهارشنبه بازدید میدانی از این ورزشگاه دارد ، عصر امروز هم طبق روال طی بازدیدی در جریان روند کارها قرار گرفت و مشتی از بذر چمن طبیعی را هم روی زمین آماده شده پاشید تا امید به بازگشت نساجی به ورزشگاه در فصل جدید لیگ برتر پر رنگ تر شود.

نماینده ویژه استاندار در پایان این بازدید به خبرنگاران گفت که کارها طبق برنامه زمان بندی شده در حال انجام است و تا اینجا حدود ۲ ماه زمان برد تا بستر چمن ورزشگاه شهید وطنی آماده شود.

وی افزود : بستر سازی زمین ورزشگاه اگر چه کار بسیار سخت و پیچیده ای بود ، اما با تلاش شبانه روزی هم اکنون به اتمام رسیده و بذرپاشی هم به صورت نمادین با پاشیدن چند مشت بذر شروع شده ولی اصل بذرپاشی به صورت مکانیزه فردا انجام خواهد شد.

ثلاثی با اظهار این که هنوز حداقل ۲ ماه دیگر تا آغاز فصل جدید لیگ برتر زمان باقی مانده است ، گفت : زمین به مرحله بذرپاشی رسیده که خبر خوبی است ضمن این که در جبهه های دیگر این ورزشگاه هم پیمانکاران مشغول فعالیت هستند و آن گونه که خودشان پیش بینی کرده اند و قول داده اند ، انشالله تا پایان تیر ماه و یا اوایل مرداد ماه کارهای ورزشگاه به اتمام خواهد رسید و ما آن را تحویل مردم و ورزشکاران خواهیم داد.

وی با تاکید بر این که برای آماده کردن ورزشگاه تلاش های شبانه روزی در جریان است و تمامی مسوولان همکاری دارند ، افزود : طبق جدول زمان بندی بسیاری از تجهیزات مورد نیاز ورزشگاه خریداری شده یا در حال خریداری است و به نظر می رسد مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دستیار ارشد استاندار مازندران گفت : نظارت عالی بر انجام کارهای ورزشگاه هم تنها به بازدیدهای چهارشنبه هر هفته محدود نمی شود ، بلکه شخصا به صورت روزانه از طریق دستگاه های دخیل پروژه را دنبال می کنم و گزارش می گیرم تا طبق جدول زمان بندی و خواست رییس جمهور و استاندار ورزشگاه بموقع تحویل شود.

ثلاثی افزود که یکی از کارهای در حال انجام در ورزشگاه وطنی ساخت جایگاه ویژخ خبرنگاران است که مشاور طرح را آماده کرده و پیمانکار مشغول فعالیت است تا این جایگاه هم بموقع به بهره برداری برسد.

عملیات بهسازی ورزشگاه شهید وطنی صرفا به کاشت چمن و ساخت جایگاه خبرنگاران محدود نمی‌شود. بلکه به گفته مسوولان و طبق مشاهده خبرنگار ایرنا پروژه در ۱۵ جبهه کاری در حال اجراست که همگی تاکنون تا حدود زیادی طبق جدول زمان‌بندی پیش رفته است.

یکی از جبهه های کاری سکوی ضلع غربی است که کارها در حال انجام است ، ضمن این که مسوولان ورزش مازندران می گویند که برخی از اقدامات دیگر در قالب خریدهای کارفرمایی و مرتبط با فازهای بعدی پروژه هم در حال پیگیری و انجام است تا سایر قسمت‌های ورزشگاه مانند پیست تارتان دور زمین و سکوها نیز در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

آماده شدن ورزشگاه وطنی تا پیش از آغاز بازی های لیگ ۲۲ یکی از خواسته های مهم هواداران تیم نساجی است و همین حساسیت باعث شد تا رییس جمهور در سفر استانی اسفند ماه سال گذشته برای تحقق این خواسته مستقیما به مسوولان وزارت ورزش و مازندران دستور بدهد و زمان بندی چهار ماهه تعیین کند.

تیم فوتبال نساجی مازندران هیچ یک از مسابقات فصل گذشته لیگ برتر را در قائمشهر برگزار نکرد و کل فصل را با خانه‌به‌دوشی در در پنج شهر به جز قائمشهر و چهار استان به جز مازندران از حریفانش میزبانی کرد ، ضمن این که آخرین بازی لیگ را هم به خاطر اختلاف بر سر تعیین زمین از دست داد. ورزشگاه شهدای ساری، ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، ورزشگاه آزادی تهران و ورزشگاه انقلاب کرج در فصل گذشته میزبان بازی‌های خانگی نساجی بودند. آخرین بازی خانگی نساجی قرار بود در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار شود که عملا محقق نشد.

از ۱۹ مرداد پارسال که عملیات تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برای میزبانی نساجی از رقابت‌های لیگ برتر آغاز شد تا اواخر پارسال عملیات بهسازی این ورزشگاه روندی طولانی و بسیار پر فراز و نشیب داشت. تا جایی که بارها صدای اعتراض هواداران نساجی را بلند و باعث درخواست‌ها و حتی انتقادهای آن‌ها از مسئولان تراز ملی برای رسیدگی به وضعیت بهسازی این ورزشگاه شد.

عملیات تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر پس از پایان بازی‌های خانگی نساجی در لیگ بیستم آغاز شد و قرار بود که تا پیش از آغاز لیگ بیست‌ویکم به پایان برسد. مدتی بعد اعلام شد که این ورزشگاه برای نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ویکم تکمیل می‌شود ، اما توقف‌های پی‌درپی به دلایل مختلف از جمله تأمین نشدن اعتبار سبب شد که اجرای این پروژه با تأخیر طولانی‌مدت همراه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا