70 درصد تعرفه بخش خصوصی در شهرستان سراوان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود


70 درصد تعرفه بخش خصوصی در شهرستان سراوان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: سراوان اولین شهرستان جهت دسترسی بیمه روستاییان به بخش خصوصی می باشد و بیمه سلامت برای اولین بار در کشور 70 درصد تعرفه بخش خصوصی بیمه شدگان این شهرستان را پرداخت می کند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بیمه سلامت سیستان و بلوچستان، محمد مهدی ناصحی شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی اقدامات حوزه بیمه سلامت که در سالن کنفرانس شبکه بهداشت سراوان برگزار شد، اظهار داشت: خدمات دولت سیزدهم به بیمه شدگان باید به صورت عادلانه بوده و عدالت محوری سرلوحه کارها قرار گیرد و نگاه بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان نگاه امید و آرامش است تا بسیاری از مشکلات بیمه شدگان مرتفع شود.

وی گفت: پزشکان باید از نوشتن داروها و تصویربرداری اضافی و خدمات غیرضرور جهت بیماران بپرهیزند و تمام پرداخت ها در حوزه روستاییان نیز به روز باشد تا ماندگاری پزشکان را در پی داشته و خدمات بیشتر و بهتری به بیمه‌شدگان ارائه شود

مدیرعامل بیمه سلامت ایران افزود: تمام پرداخت ها به موسسات درمانی در بخش خصوصی و دولتی تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام شده تا بیمه شدگان عزیز بیمه سلامت در مراکز درمانی مشکل دریافت خدمات نداشته باشد.

وی بیان کرد: افرادی که تاکنون موفق به دریافت بیمه سلامت همگانی در کشور و در استان سیستان و بلوچستان نشده‌ اند می‌ توانند با مراجعه به سایت های بیمه سلامت به صورت رایگان تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهارداشت: اقدامات بیمه سلامت در این شهرستان و در راستای ارائه خدمات به بیمه شدگان باعث شده تا مردم از خدمات کمتری مانند سیستم نظام ارجاع و برنامه پزشک خانواده بهره مند شوند که می طلبد سازمان بیمه سلامت ایران در این خصوص همکاری بیشتری نمایند.

ملک فاضلی گفت: کمبود پزشک خانواده در منطقه دورافتاده روستای سراوان باعث شده تا مردم از خدمات کمتری بهره مند شوند و اگر پرداخت ها به پزشکان به روز انجام شود می تواند باعث ماندگاری آنها در این منطقه شده و از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند.

دکتر مهدی زنگنه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه بیان کرد: اگر پرداخت های بیمه سلامت به مراکز درمانی روستایی ادامه یابد، گام مهمی در جهت ماندگاری پزشکان و ارتقای کیفیت خدمات برداشته خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403