تغییر ساعات کار ادارات کردستان صرفه‌جویی 6 مگاواتی در مصرف برق به همراه دارد


تغییر ساعات کار ادارات کردستان صرفه‌جویی 6 مگاواتی در مصرف برق به همراه دارد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: براساس بررسی صورت گرفته، تغییر ساعات کار ادارات باعث صرفه‌جویی چهار تا 6 مگاواتی مصرف برق در استان می‌شود.

هیوا لهونیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تغییر ساعات کار ادارات اظهار داشت: در این طرح مصرف برق بخش اداری استان در ساعات اوج مصرف، به شدت کاهش پیدا می کند و در نتیجه میزان برق صرفه‌جویی شده به بخش‌های دیگر به ویژه بخش خانگی اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان مرداد و پیک مصرف برق ادامه دارد، اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را تا ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند، در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌های مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان برای عبور موفق از پیک ۱۴۰۱ و پرهیز از اعمال خاموشی برق در سطح استان است و در این راستا سیاست‌های تشویقی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

لهونیان یادآور شد: الگوی تعیین شده برای مصرف برق در ماه های گرم سال (از خرداد تا شهریورماه) ۳۰۰ کیلو وات ساعت و در ماه‌های غیرگرم ۲۰۰کیلووات ساعت است و در صورتی که مشترکان از این میزان کمتر مصرف کنند مشمول طرح های تشویقی می شوند.

وی ادامه داد: تخصیص پاداش به مشترکان خانگی در صورت کاهش مصرف برق، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی و بخش های کشاورزی استان به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک، رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق هم از جمله برنامه‌ها و اقدامات شرکت توزیع برق استان برای گذر از پیک تابستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: هدف از مدیریت مصرف برق، تعدیل مصرف به گونه ای است که نه تنها میزان تولید و کیفیت آن کاهش نیابد بلکه همراه با افزایش و ارتقای انرژی برق، مشترکان نیز بابت برق مصرفی و کاهش مصرف خود، هزینه کمتری بپردازد.

بر اساس مصوبه روز چهارشنبه هیأت وزیران مقرر شد ساعات کار تمام ادارات از ۲۱ خرداد تا سوم شهریورماه ساعت ۷ صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه تعیین شود.

در حال حاضر ۷۱۲ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی و صنعتی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران