استاد دانشگاه: شهدا الگوی خوبی برای نسل نوجوان جامعه هستند


استاد دانشگاه: شهدا الگوی خوبی برای نسل نوجوان جامعه هستند

گرگان- ایرنا - استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده گفت: نسل گذشته، شهدا قهرمانان زندگی آنها بوده و به پشتوانه این الگوپذیری آسیبی ندیدند ولی متاسفانه در زمان حاضر نسل نوجوان جامعه دستشان از قهرمان خالی است.

به گزارش ایرنا، مهدیه لواف چهارشنبه شب در همایش دست در دست نوجوان در سالن همایش ولایت اداره کل سازمان تبلیغات استان گلستان افزود: به یقین دختران نوجوان که در زندگی خود قهرمان داشته کمتر متحمل آسیب های اجتماعی می شوند.

وی اظهارداشت: مادرانی که دغدغه تربیت فرزندان دختر خود را دارند باید راه های ارتباط موثر با نوجوانان را یاد گرفته و در عمل به آن مهارت ها اقدام کنند.

به گفته وی پدران اولین اسطوره قهرمانی و منجی نجات دهنده زندگی نسل نوجوانان دختر هستند.

لواف خاطرنشان کرد: ورود به دوران بلوغ با چهار بحران هویت، جسمی، شخصیت و استقلال همراه است و با ورود به دوران نوجوانی تفکر عینی آنها به انتزاعی تبدیل می شود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: نوجوانان دختر با فرضیه سازی، تفکر نقاد، آرمانگرایی، خودمحوری، احساس شکست ناپذیری و تفکر خلاقان همراه هستند و والدین در این مرحله باید رفیق، دوست و یاور فرزندانشان باشند و به آنها بها دهند.

وی تصریح کرد : در نتیجه تغییر و تحولات از دوره کودکی به نوجوانی افسرده، ساکت و گاهی پرحرفی می شوند و اضطراب ، ترس از شکست،خشم و کمبود اعتماد به نفس برخی از نشانه های دوره نوجوانی است و حریم خصوصی زیر ۱۸ سال معنی ندارد، والدین اجازه ندهند که بیشتر از لحظه ای تنها بمانند و همیشه برای ورود به اتاق نوجوانانتان بهانه ای داشته باشید.

لواف افزود: عامل تنهایی، بیکاری، دسترسی آزاد به اینترنت و انرژی زیاد چهار عاملی بوده که در کنار هم فرزندان را به انحراف جنسی مبتلا می کند و باید والدین هوشمندانه از این موارد جلوگیری کنند.

در این همایش شماری از نوجوانان دختر و والدین آنها و کارشناسان حوزه خانواده حضور داشتند.

گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این شمار در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد