تفاهم‌نامه تولید بهینه سیمان بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با شرکت سیمان تهران امضا شد


تفاهم‌نامه تولید بهینه سیمان بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با شرکت سیمان تهران امضا شد

شهرری - ایرنا - مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت سیمان تهران باهدف بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و توسعه‌ای و تبادل تجربیات به منظور تولید بهینه سیمان کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز سیمان تهران دیرعامل سیمان تهران در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: به‌ منظور بهره ‌گیری مضاعف از امکانات صنعتی سیمان تهران و دانش متخصصان و دستاوردهای تحقیقاتی مرکز به کمک تجربیات کارشناسان برای تولید بهینه سیمان و بتن در کشور، موضوع این تفاهم‌نامه مشترک ۱۰ ماده‌ای به امضا و توافق نظر رسید.
سید عباس حسینی با اشاره به اینکه صنعت سیمان با قدمتی در حدود ۹۰ سال، پس از انقلاب جهش بسیار بزرگی را تجربه کرده است، افزود: امروز این صنعت با تلاش‌های فراوان ظرفیت تولید سیمان را به ۸۸.۸ میلیون تن رسانده است و مدیریت این حوزه از صنعت تماما توسط متخصصان داخلی انجام می‌ شود.
مدیر عامل سیمان تهران افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد از قطعات یدکی در کارخانه سیمان توسط نیروهای داخلی تامین می‌شود به نحوی که ۲۷ قطعه ای که پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد را بومی‌سازی کرده‌ایم و امیدواریم که از تمامی ظرفیت‌های این صنعت بهره‌مند شویم.
حسینی ادامه داد: سیمان صنعتی‌ به شمار می رود که در زمینه‌های مختلف جزو اولین‌ها و اولویت ها محسوب می شود و تلاش ما در سیمان تهران بر این است که در امر کیفیت،‌ تنوع و بومی‌سازی پیشتاز باشیم و برهمین اساس متنوع‌ترین تولیدکننده سیمان در کشور محسوب می شویم.
مدیرعامل سیمان تهران خاطرنشان کرد: سیمان تهران مفتخر است که با همراهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و متخصصان این مرکز هم‌افزایی مناسبی را ایجاد کند و با توسعه همکاری‌های مشترک و اقدامات موثر، برای کل کشور مفید واقع شویم.
مدیر عامل سیمان تهران اظهار داشت: موضوع انرژی و مباحث زیست‌محیطی از محورهای مهم است که این مباحث در حوزه سیمان و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این آیین گفت: یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های مرکز تحقیقات این است که فعالیت‌های تحقیقاتی خود را مبتنی بر نیازها، مسائل و دغدغه‌های صنعت و دستگاه‌های اجرایی پیش ببرد که امضای این تفاهم‌نامه مشترک نیز در راستای همین دیدگاه و با هدف توسعه همکاری‌ها با مجموعه سیمان تهران منعقد خواهد شد.
محمدمهدی حیدری افزود: در حال حاضر تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی مناسبی در مرکز تحقیقات وجود دارد و می‌توان هم‌افزایی خوبی را ایجاد و اقدامات موثری را در حوزه سیمان کشور به انجام رساند.
بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سیمان تهران و این مرکز تحقیقاتی، طرفین در خصوص تعریف و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی در زمینه سیمان، جهت استفاده عملی از دانش ایجادشده برای صنعت ساختمان، محیط زیست، همکاری جهت استفاده از تجربیات مراکز تحقیقاتی معتبر بین‌المللی به‌منظور توسعه دانش فنی سیمان و بتن، ایجاد بستر لازم جهت شناخت و فراهم‌سازی استفاده از به‌روزترین فن‌آوری‌های تولید و مصرف بهینه سیمان و بتن، استفاده از تجهیزات و امکانات تحقیقاتی - آزمایشگاهی طرفین جهت ایجاد هم‌افزایی در انجام موارد فوق و سایر فعالیت‌های مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه و با تایید نمایندگان طرفین متعهد شده‌اند.
لازم به ذکر است، این تفاهم نامه مشترک به مدت سه سال از سوی مدیر عامل سیمان تهران و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امضا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟