وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، مهمان ناخوانده این استان ها تا اواسط هفته آینده است


وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، مهمان ناخوانده این استان ها تا اواسط هفته آینده است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه خیزش گرد و خاک در برخی استان‌های کشور تا اواسط هفته آینده خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، صادق ضیاییان در تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی کشور، گفت: طی سه روز آینده در خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی واقع در استان‌های گرگان و سمنان همچنین در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: علاوه بر این امروز ( پنجشنبه ۱۹ خرداد) در نوار شرقی کشور و طی روز جمعه ( ۲۰ خرداد) در برخی نواحی استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران و همچنین اصفهان و فارس افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

او ادامه داد: روز شنبه (۲۱ خرداد) در برخی نواحی مرکز، جنوب و شرق کشور وزش باد افزایش می‌یابد و در سیستان و بلوچستان افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، اظهار کرد: طی سه روز آینده در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود و خلیج فارس مواج خواهد بود. روزهای یکشنبه و دوشنبه ( ۲۲ و ۲۳ خرداد) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان رضوی و همچنین جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۰ خردادماه) صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک در بعداز ظهر با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۱ خردادماه) صاف و از بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ خردادماه) اهواز با دمای ۵۰ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی