دریافت اعتبار و پرداخت پس از دو ماه بدون سود با اپلیکیشن تارا


دریافت اعتبار و پرداخت پس از دو ماه بدون سود با اپلیکیشن تارا

روز گذشته نشست خبری شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا برای معرفی سرویس جدید “اپلیکیشن تارا” در حوزه اعتبار خرد فردی، با شعار “الان بخر، خُردخُرد پرداخت کن!” برگزار شد. در این نشست سیدحامد قنادپور، مدیر عامل شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا، وحید شامخی،‌ معاون توسعه و نوآوری این شرکت، همچنین امیرحسین باقری، معاون فروش و عملیات و حسن مختاریان، معاون فنی...

روز گذشته نشست خبری شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا برای معرفی سرویس جدید “اپلیکیشن تارا” در حوزه اعتبار خرد فردی، با شعار “الان بخر، خُردخُرد پرداخت کن!” برگزار شد.

در این نشست سیدحامد قنادپور، مدیر عامل شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا، وحید شامخی،‌ معاون توسعه و نوآوری این شرکت، همچنین امیرحسین باقری، معاون فروش و عملیات و حسن مختاریان، معاون فنی این مجموعه ضمن معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف اپلیکیشن تارا، به سوالات خبرنگاران درباره ابعاد فنی و عملیاتی توسعه این اپلیکیشن پاسخ دادند.

سرویس اعتبار خرد فردی تارا

شرکت توسعه تجارت و فناوری “تارا” با پشتوانه 50 سال فعالیت، تجربه اقتصادی و توسعه کسب و کار گروه صنعتی گلرنگ، شکل گرفته است. فعالیت جدی تارا از سال 1400 آغاز شده و هم اکنون به ارائه راهکارهای دیجیتال برای بهبود تجربه مردم از خدمات مالی می‌پردازد و همچنین تلاش دارد به صورت همه جانبه به دغدغه‌ها و نیازهای انسان امروز بیندیشد. در همین راستا تاکنون خدماتی مانند کیف الکترونیکی پول، بن‌های رفاهی سازمانی، اعتبار سازمانی و به تازگی سرویس اعتبار خرد را فراهم کرده است.

سرویس جدید تارا بدون چک، سفته، ضامن یا وثیقه و بدون کارمزد و کاملا غیرحضوری است و در کمتر از 30 دقیقه، اعتباری از مبلغ 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان به کاربران تخصیص داده می‌شود. پس از خرید با این اعتبار نیمی از آن 30 روز بعد و مابقی آن می‌‌بایست 60 روز پس از خرید بازپرداخت گردد. براساس رفتار بازپرداخت کاربر به تدریج سقف اعتبار تخصیصی بیشتر و بیشتر می‌شود.

دریافت اعتبار و پرداخت پس از دو ماه بدون سود با اپلیکیشن تارا

مدیر عامل تارا در این نشست با اشاره به این که شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا با پشتوانه 50 سال فعالیت، تجربه اقتصادی و توسعه کسب و کار گروه صنعتی گلرنگ، شکل گرفته است، اظهار داشت:

تارا با ارائه راهکارهای دیجیتال برای بهبود تجربه مردم از خدمات مالی تلاش می‌کند به‌صورت همه‌جانبه به دغدغه‌ها و نیازهای انسان امروز بیندیشد و فلسفه بنیادین آن کمک به رفاه مالی قشر متوسط جامعه است.

سید حامد قنادپور، در ادامه گفت:

تارا در همین راستا، تاکنون خدماتی مانند کیف الکترونیکی پول، بن‌های رفاهی سازمانی، اعتبار سازمانی و به‌تازگی سرویس اعتبار خرد فردی را فراهم کرده است و در مدت کوتاهی که این سرویس راه‌اندازی شده، استقبال بسیار خوبی از آن شده است.

در ادامه این رویداد، وحید شامخی،‌ معاون توسعه و نوآوری تارا ضمن معرفی این سرویس، بیان کرد:

همواره سوالی که برای ما وجود دارد این است که چرا مردم ایران دوست دارند خرید نقدی انجام بدهند؟ از نظر فرهنگی و ذهنی و روانی مردم ما در ایران عادت کرده‌اند که به صورت نقدی خرید کنند در حالی که از نظر اقتصادی، زمانی که شما با تورم شدید مواجه هستید بهتر است به سمت خرید قسطی بروید.

برای گرفتن وام از بانک باید هفت‌خوان رستم طی شود

وی ادامه داد:

خرید قسطی یا اعتباری در ایران داستان خود را دارد، برای گرفتن وام از بانک باید هفت‌خوان رستم طی شود، از ضامن و فیش حقوقی و مدارک مختلف که باید ارائه شود و در انتها مشخص نیست که وام به شما تعلق می‌گیرد یا خیر. واقعیت آن است که دریافت تسهیلات در کشور به فرایندی کند و زمان‌بر تبدیل شده است.

شامخی با تاکید به روی کار آمدن استارتاپ‌هایی در زمینه لندتک که با استقبال مردم هم مواجه شده، وجه مشترک در میان تمامی روش‌های دریافت وام، اعتبار یا خرید قسطی را مفهوم “اعتماد” توصیف کرد.

معاون توسعه و نوآوری تارا با اشاره به رویکرد متفاوت این شرکت در زمینه تخصیص اعتبار گفت:

متاسفانه سیستم وام و تخصیص اعتبار در کشور برپایه بدبینی و بی‌اعتمادی استوار شده، اینکه آیا شرکت‌ها و بانک‌ها می‌توانند به مردم اعتماد کنند یا خیر؟ در واقع قوانین بر اساس بی‌اعتمادی به مشتریان تعریف شده و به همین دلیل است که وام گرفتن فرایند سخت‌گیرانه‌ای دارد. اما ما تصمیم گرفتیم تا این جریان را تغییر دهیم، یعنی ما به همه اعتماد داریم و خوش بین هستیم مگر اینکه خلافش ثابت شود.

شامخی گفت:

تارا به کاربران کمک می‌کند که خواسته‌های مالی کوتاه‌مدت و میان‌مدت خود را مدیریت کرده و از نظر مالی زندگی هوشمندانه‌تری داشته باشند و چون در اقتصاد تورمی ایران، کاربر عملا دو ماه دیرتر پرداخت خرید خود را انجام می‌دهد از این نظر به نفع اوست.

دریافت اعتبار و پرداخت پس از دوماه بدون سود

وحید شامخی با توضیح ویژگی‌های مختلف سرویس تارا بیان کرد:

در تارا براساس رفتار مشتری اعتماد ما به آن‌ها افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. این سرویس کاملا دیجیتال است و شما با یک اپلیکیشن مواجه هستید که می‌توانید در آن تا سقف 5 میلیون تومان اعتبار دریافت کنید، بعد از گرفتن اعتبار می‌توانید تا دو ماه بدون هیچ سودی، اعتبار دریافت شده را بازگردانید. در این سرویس به هیچ ضامنی نیاز نخواهید داشت.

معاون توسعه و نوآوری تارا در ادامه توضیحات خود، در خصوص نحوه ورود به تارا گفت:

در حال حاضر فرایند به شکلی است که کاربر پس از دریافت اعتبار می‌تواند تا 5 نفر دیگر را به سرویس دعوت کند، هر چه افرادی که شما معرفی می‌کنید، خوش حساب‌تر باشند سقف اعتبار شما سریع‌تر به 5 میلیون تومان می‌رسد.

وی در خصوص نحوه استفاده از اعتبار دریافتی توضیح داد:

اعتبار شما در پذیرند‌گان حضوری یا آنلاین در سراسر کشور قابل استفاده است، یکی از پذیرندگان ما افق‌ کورش است که در سراسر کشور چند هزار شعبه دارد. در پرداخت حضوری، زمانی که گوشی را تکان می‌دهید، یک بارکد ظاهر می‌شود که فروشنده با بارکدخوان این کد را اسکن کرده و پرداخت انجام می‌شود. در پذیرندگان غیرحضوری هم در میان گزینه‌های خرید گزینه تارا در سایت‌های پذیرنده وجود دارد که با انتخاب آن می‌‎توانید از اعتبار خود استفاده ‌کنید.

شامخی در پایان صحبت‌های خود اشاره کرد که برای ثبت‌نام در تارا تنها لازم است که سیم‌کارت به نام خودتان باشد و کارت ملی جدید دریافت کرده باشید، به این ترتیب در کمتر از 30 دقیقه می‌توانید ثبت نام خود را تکمیل کرده و از سرویس‌های اپلیکیشن تارا استفاده کنید.

دریافت اعتبار و پرداخت پس از دو ماه بدون سود با اپلیکیشن تارا

در ادامه این رویداد مدیران ارشد شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

امیر حسین باقری، معاون فروش و عملیات این شرکت در خصوص سیاست جذب پذیرندگان در تارا توضیح داد:

در مورد پذیرندگان ما تلاش کردیم تا حس خوبی را به آن‌ها بدیم، سعی کردیم تا جلوی اتفاقات منفی که گذشته در سیستم‌های فروش اعتباری رخ داده را بگیریم و فضای جدیدی در این حوزه ایجاد کنیم.

باقری ادامه داد:

با توجه به اهداف و رویکرد تارا، ما به سراغ پذیرندگان متعددی نخواهیم رفت، به سراغ پذیرندگانی می‌رویم که قیمت‌های شرکتی و مصوب دارند، همچنین پذیرندگانی که به صورت زنجیره‌ای فعالیت می‌کنند شعبات فیزیکی آن‌ها در سراسر کشور در دسترس هستند.

اعتبار برای سبد خرید اعضای خانواده

معاون فروش و عملیات تارا تاکید کرد اعتبار این سرویس در تمامی حوزه‌ها از جمله پوشاک و خوراک و حتی بیمه و غیره فعال خواهد بود. ما این اعتبار را برای کل خانوار می‌بینیم و سعی کردیم تا سبد خرید کل خانواده را پوشش دهیم.

وی در پایان سخنان خود گفت:

به دلیل این که در این سرویس مخاطب ما عامه مردم هستند، پشتیبانی ما 24 ساعته است و همیشه پاسخگوی مخاطبان هستیم.

حفظ امنیت در عین سادگی

حسن مختاریان، معاون فنی شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا در پاسخ سوالی در خصوص امنیت این سرویس بیان کرد:

ما در تمامی بخش‌ها به حوزه امنیت توجه کردیم، زیرساخت‌های ما بر پایه امنیت ابری است، در خصوص تراکنش، سادگی، یکی از مواردی‌ست که برای امنیت در نظر گرفته‌ایم. اگر دقت کنید خرید با تارا به سادگی نشان دادن یک بارکد است، اما آن بارکد زمان‌دار و یک‌بار مصرف است، بارکدها با الگوریتم‌های خاص تولید شده و زمانی که این بارکد نشان داده شود برای بار دوم قابل استفاده نخواهد بود. همچنین بارکد به صورت آفلاین تولید می‌شود.

وحید شامخی،‌ معاون توسعه و نوآوری تارا در خصوص مزیت رقابتی این اپلیکیشن نسبت به دیگر سرویس‌های موجود در بازار توضیح داد:

ما به دنبال رقابت نیستیم، فکر می‌کنیم این بازار به مقداری بزرگ، فتح نشده و بکر است که ما می‌توانیم کنار دیگران مسیر خودمان را طی کنیم، اگر بنا به قیاس باشد باید بگویم که کف اعتباری که ما می‌دهیم از دیگر رقبا بالاتر است، همچنین سرویس ما برای تمام ایرانی‌ها قابل استفاده بوده اما دیگر پلتفرم‌ها سرویس را برای کاربران قدیمی خودشان فعال می‌کنند. پروسه ما بسیار سریع و ساده است. ما پذیرندگان فیزیکی در سراسر کشور داریم که در مقایسه با دیگر رقبا کم‌نظیر است.

مکانیزم تشویقی برای افزایش اعتماد

همچنین در پایان این نشست، سیدحامد قنادپور، مدیر عامل شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا در خصوص راهکارهای این شرکت برای وصول کردن اعتبارات لاوصول بیان کرد:

مقدار نکول در سرویس‌های اعتباری بسیار پایین است، سرویس ما بر پایه اعتماد است اما با وجود دعوت‌نامه می‌توان نکول را بهتر پیگیری کرد. ما در تارا مکانیزم تشویقی برای افزایش اعتماد داریم اما سیاست تنبیهی‌مان کاهش اعتبار برای خود فرد و فرد معرفی کننده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید