نحوه تخصیص خودرو به منتخبان رزرو نخستین قرعه کشی سامانه خودرو خرداد 1401+ زمان ارسال پیامک به منتخبان ذخیره قرعه کشی خودرو


در نخستین مرحله از تخصیص خودرو در قالب سامانه یکپارچه، حدود 186 هزار خودرو به همه منتخبان قطعی و ذخیره تعلق می‌گیرد.

نحوه تخصیص خودرو به منتخبان رزرو نخستین قرعه کشی سامانه خودرو خرداد 1401+ زمان ارسال پیامک به منتخبان ذخیره قرعه کشی خودرو

به گزارش راهبرد معاصر، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: در نخستین مرحله از تخصیص خودرو در قالب سامانه یکپارچه، حدود ۱۸۶ هزار خودرو به همه منتخبان قطعی و ذخیره تعلق می‌گیرد.

پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی سامانه فروش یکپارچه خودرو در هفته گذشته، ابهاماتی به وجود آمد.

یکی از موارد نقص در فرآیند قبلی قرعه‌کشی خودروسازان، عدم پالایش فهرست منتخبان بود. اما در این دوره فهرست منتخبان به لحاظ احراز هویت کنترل شده و ۱۰ درصد از منتخبان شرایط لازم را احراز نکرده و حذف شدند؛ بنابراین برای نخستین بار از فهرست رزرو تعدادی از ثبت نام کنندگان جایگزین شدند. بدین ترتیب برخی از منتخبان که در فهرست رزرو بودند که اعلام این افراد به عنوان فهرست رزرو و سپس به عنوان فهرست منتخب باعث ایجاد ابهام شده بود.

در ادامه سازمان حمایت اعلام‌کرد: برای همه کسانی که در فهرست اصلی منتخبان بودند و همچنین متقاضیانی که در فهرست رزرو بودند و سپس در فهرست اصلی منتخبان قرار گرفتند، خودرو تخصیص داده خواهد شد.

در این زمینه “امید قالیباف” سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: خودرو به همه منتخبان قطعی و ذخیره تعلق می‌گیرد.
وی گفت: ابتدا مقرر بود به ۱۲ هزار نفر از فهرست ذخیره خودرو داده شود، اما بعد از آن به این نتیجه رسیدیم که خودروسازان امکان عرضه ۱۷۶ هزار دستگاه خودرو را دارند.


قالیباف ادامه‌داد: یعنی علاوه بر ۱۲۵ هزار نفر افراد احراز هویت شده و برنده قطعی که اعلام شد، از آنجایی که حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو مازاد وجود داشت و تعداد افراد رزرو نیز ۶۰ هزار نفر بود، مشخص شد با اضافه کردن ۱۰ هزار خودروی دیگر در عمل هم به لیست قطعی شده‌ها و هم به فهرست ذخیره‌ها می‌توان خودرو داد.

وی خاطرنشان‌کرد: به این ترتیب در نخستین مرحله از تخصیص خودرو در قالب سامانه یکپارچه، حدود ۱۸۶ هزار خودرو به متقاضیان عرضه خواهد شد.


وی بیان‌داشت: البته برای ۶۰ هزار نفری که در فهرست ذخیره هستند از ۲۵ خرداد به بعد پیامک ارسال خواهد شد.

در این دوره در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع، شامل فروش فوری، فوق‌العاده و طرح جوانی جمعیت با بازه زمانی کمتر از یک سال، خودرو تحویل مردم خواهد شد.

در این دوره به منظور افزایش سطح عرضه خودرو در ایجاد شفافیت، فرآیند ثبت‌نام به‌صورت یکپارچه با ۳۸ مدل خودروی مختلف از ۶ خودروساز کشور انجام شد و چهار میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر ثبت‌نام کردند. به‌صورت تفکیکی سه میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر در طرح حمایت از خانواده ثبت‌نام کردند.


مجموع ظرفیت در نظر گرفته‌شده در خودرو‌های عرضه‌شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ خودرو بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق‌العاده، پیش‌فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) عرضه شد که رشد معنی‌داری نسبت به دوره قبلی قرعه‌کشی داشته است.

عرضه خودرو در سامانه یکپارچه باعث شفافیت و ایجاد رویه‌ای واحد در عرضه برای همه خودروسازان و رفع شائبه مهندسی عرضه به‌صورت قطره‌چکانی و یا عرضه خودرو در بازار‌های غیر شفاف شده است./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!