تهدید و ترغیب/ برنامه آل خلیفه برای فشار بر تجار شیعه به منظور عادی سازی تجاری با صهیونیست‌‌ها


تهدید و ترغیب/ برنامه آل خلیفه برای فشار بر تجار شیعه به منظور عادی سازی تجاری با صهیونیست‌‌ها

منابع آگاه از قصد آل خلیفه برای باج خواهی از بازرگانان و تجار شیعه و فشار به آنها برای عادی سازی تجاری با شرکت های مختلف اسرائیلی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، منابع آگاه اعلام کردند: آل خلیفه قصد دارد بازرگانان و تجار در حوزه های مختلف تجاری غذایی، ساختمانی و خدماتی به معامله تجاری با رژیم صهیونیستی در ازای تسهیل مبادلات مجبور کرد.

احتمال می رود که این برنامه در سه مرحله اجرا شود و با تایید چهره های شیعه وفادار در دیدارهای مکرر با هیئت ها و شخصیت های رژیم صهیونیستی آغاز می شود. این کاری است که عبدالنبی الشعله، وزیر پیشین دولت برای نشان این مسئله به عنوان امر طبیعی اقدام کرده است.

مرحله دوم، امضای برخی قراردادهای تجاری با تجار و بازرگانان شیعه هوادار آل خلیفه است که هرگز در برابر پیشنهادهای تجاری که تراز تجاری آنها را بالا می برد و آنها به سیستم نزدیک می کند، مقاومت نشان نمی دهند. انتظار می رود عبدالنبی الشعله، نقش اصلی را با برقراری ارتباط با بازرگانان شیعه در قالب ارایه مشاوره و تشویق و تهدیدهای پهنانی با هدف قرار دادن مشاغل تجاری شان در صورت عدم تمایل ایفا کند.

الشعله، وزیر پیشین و تاجر برجسته و رئیس هلندینگ سرمایه گذاری الفنار است.وی در انتظار انعقاد معاملات سودآور و تقویت موقعیت نزدیکش به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است که پروژه صهیونیستی را با تمام جزئیاتش در بحرین رهبری می کند.

فهرست بازرگانان و تجار شیعه کسی را مستثنی نکرده است وخطر در اطراف همه است. براساس اطلاعات رسیده، مجموعه حاج حسن، مجموعه سید کاظم الدرازی، حسن و حبیب فرزندان محمود و افراد دیگر و رستوران های زنجیره ای بین المللی که به عنوان آژانس های مجاز برای بازرگان شیعه فعالیت می کنند، در این فهرست قرار دارند.

اجرای این تهدید یعنی غرق شدن بازار از محصولات اسرائیلی و وارد کردن آنها در همه بخش ها از جمله رستوران ها، بازارها، کارهای ساختمانی، مبلمان، الکترونیک است. ممکن است کالاهای اسرائیلی برای برخی از بخش ها مانند سبزیجات که جایگزین های زیادی دارند، مهم نباشد. برای مثال رستوران ها و بازارها به آنها نیازی ندارند، اما قصد پروژه آل خلیفه تحمیل کردن آن است تا عادی سازی را مسئله ای طبیعی در زندگی روزمره بحرینی ها نشان دهد.

این پروژه موازی سایر پروژه های مشابه دیگر مانند واردات داروهای مصرفی از شرکت های اسرائیلی مانند مسکن ها و سایر داروهای دیگر است که در آینده بدون جایگزینی به بیماران داده شود.

رویکرد آل خلیفه اراده ملت را هدف قرار می دهد و هرگونه رویکرد مخالف با پروژه های عادی سازی را از بین می برد. همچنین شهروندان بحرینی را به همزیستی با آن به عنوان بخش ضروری از زندگی خود ترغیب می کند. سپس از طریق تبلیغات آن را به مسئله ای خوب در ذهن نسل های تبدیل می کند و در برنامه های آموزشی و رسانه های عمومی آن را ترویج می دهند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو