رشته‌های سطح 3 و 4 حوزه‌های علمیه خواهران در یک نگاه


رشته‌های سطح 3 و 4 حوزه‌های علمیه خواهران در یک نگاه

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران رشته‌های سطح 3 و 4 حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی 1402ـ1401 را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «آزاده صدرشیرازی» در گفت و گویی با اشاره به ظرفیت پذیرش در مقاطع سطح 3 و 4 حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: پذیرش مقطع عالی(سطح3 ـ کارشناسی ارشد) بیش از 4000 نفر در دوره‌های حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: پذیرش مقطع عالی (سطح سه) در 151 رشته محل با 14رشته تفسیر و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، کلام با گرایش های امامت، مهدویت، فلسفه‌ اسلامی، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، علوم و معارف حدیث شیعه و مدیریت آموزشی، انجام می شود.

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران همچنین به پذیرش مقطع تخصصی(سطح4 ـ دکتری) اشاره کرد و ادامه داد: پذیرش در این مقطع صرفا به شیوه حضوری و با ظرفیت بیش از 300 نفر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش مقطع تخصصی (سطح چهار/دکتری) نیز در 5 رشته تحصیلی «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده»، «حکمت متعالیه»، «کلام اسلامی» و «علوم و معارف قرآنی» صورت می گیرد.

خانم صدرشیرازی با بیان این که پذیرش از 15 فروردین ماه آغاز شده و تا 31 خردادماه 1401 ادامه خواهد داشت، گفت: علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه های علمیه خواهران برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی http://paziresh.whc.ir/ و یا به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور به‌ صورت حضوری، مراجعه کنند

وی در پایان بیان داشت: امکان تغییر مدرسه علمیه و رشته انتخابی و مرکز آزمون، حداکثر تا پایان زمان نام نویسی فراهم است و پس از اتمام آن، تغییر در اطلاعات ثبت نامی مقدور نخواهد بود.

گفتنی است، آزمون ورودی نیمه دوم تیرماه سال 1401 در کلیه مقاطع تحصیلی در مراکز آزمون سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ لذا مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنمای پذیرش، اطلاع از پذیرش مدرسه علمیه انتخابی در فهرست مدارس علمیه قبل از ثبت نام به تمامی داوطلبان توصیه می شود.

برای دریافت دفترچه های راهنمای پذیرش کلیک فرمایید

برای دریافت فهرست مدارس علمیه دارای پذیرش در سال تحصیلی 1402-1401 کلیک فرمایید

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403