آژانس تحت تاثیر نظام سلطه نباشد


آژانس تحت تاثیر نظام سلطه نباشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سیاسی کاری می‌کند و نباید تحت نظر و اراده نظام‌های سلطه‌گر اعلام نظر کند.

ابراهیم عزیزی با اشاره به سیاسی‌کاریهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، اظهار داشت: دیدگاه‌هایی که اخیراً بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاکم شده است، ترجمان گفتمان و رویکردهای نظام سلطه و رژیم صهیونیستی است.

وی متذکر شد: سال‌هاست رویکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حالت فنی، تخصصی و حرفه‌ای به رویکرد کاملاً سیاسی مبتنی بر خواست و اراده نظام سلطه تبدیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سیاسی کاری می‌کند و نباید تحت نظر و اراده نظام‌های سلطه‌گر اعلام نظر کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید رویکرد یکجانبه گرایانه و مبتنی بر خواست و اراده آمریکا و رژیم صهیونیستی را دنبال کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید محل بحث، تعامل، اجماع، هماهنگی و توافق کشورها باشد، گفت: اروپایی‌ها در رفتارهای سیاسی خود به صورت مستقل عمل نمی‌کنند و تحت تأثیر اراده و خواست آمریکا و لابی صهیونیستی و منفعل هستند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم تبدیل به ابزاری برای نظام سلطه شده است.

عزیزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره رفتار هوشمندانه، قاطعانه و بازدارنده را مبنای عمل قرار می‌دهد. امیدواریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عاقلانه و بر مبنای منافع ملی همه کشورها تصمیمات خود را اتخاذ کند. اگر رفتار غیرعقلایی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ببینیم، به طور یقین آنان با رفتار بازدارنده و هوشمندانه ایران مواجه خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران اسلامی دست برتر را دارد و از همه ابزارهای در اختیار خود به بهترین شکل ممکن می‌تواند استفاده کند. مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساند و دولت می‌تواند مبتنی بر این قانون قاطعانه ترین رفتار را در برابر زیاده‌خواهی غربی‌ها داشته باشد و به اجرا بگذارد.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از دولت انتظار دارد برابر با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، پاسخ شایسته ای به رفتارهای سیاسی آژانس دهد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید رفتارهای منفعلانه، سیاسی و یا جانبدارانه از چند کشور و نظام سلطه باشد.

آژانس تحت تاثیر نظام سلطه نباشد

عزیزی با اشاره به قطع دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در یکی از مراکز هسته‌ای کشورمان، بیان کرد: این اقدام در مقابل گزینه‌های دیگری که ما داریم، حداقلی است اما باز هم اقدام شایسته ای است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران به واسطه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها می‌تواند اقدامات شجاعانه و بازدارنده انجام دهد.

عزیزی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مدت فقط صبوری کرده است و در این شرایط هر اقدامی انجام دهیم، کشورهای منصف دنیا به ما حق می‌دهند و حق مسلم ما می‌دانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما گزینه‌های دیگری مانند اجرای کامل پروتکل الحاقی و اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را هم داریم و می‌توانیم تصمیمات قاطعانه تر دیگری هم در مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها بگیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403