60 هزار تبعه خارجی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برابر سُرخک واکسینه شدند


60 هزار تبعه خارجی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برابر سُرخک واکسینه شدند

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود 217 هزار نفر از جمعیت اتباع خارجی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سامانه سینا ثبت نام شده‌اند واجد شرایط دریافت واکسن سرخک هستند که از این تعداد واکسیناسیون سرخک حدود 60 هزار نفر انجام شده است.

دکتر سید جواد حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد پنج نفر مبتلا به بیماری سرخک شناسایی شده اند که از این تعداد چهار نفر غیر ایرانی و یک نفر ایرانی بودند که او هم در ارتباط با اتباع خارجی بوده است که خوشبختانه همه آنها درمان شده اند.

وی با اشاره به این که کشورهای همسایه ایران وضعیت مناسبی به لحاظ پوشش واکسیناسیون سرخک ندارند ادامه داد: از این رو برای پیشگیری از شیوع این بیماری در ایران، به اتباع تازه وارد بین سنین ۹ ماه تا ۴۰ سالگی که از سمت شرق وارد کشور می‌شوند در مرز دوغارون واکسن سرخک تزریق می شود همچنین به این اتباع در صورت نداشتن کارت واکسن کرونا، این واکسن نیز تزریق می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی بین سنین ۹ ماه تا ۳۰ سال ساکن در مناطق زیرپوشش این دانشگاه نیز در حال انجام است.

حسینی در خصوص واکسیناسیون سرخک کودکان کمتر از پنج سال ایرانی هم اظهار کرد: از ۳۳ هزار نفر جمعیت مشمول دریافت واکسن سرخک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حدود ۶ هزار و ۴۰۰ نفر دز نخست و ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر نیز دز دوم واکسن سرخک را به دلیل شیوع ویروس کرونا دریافت نکرده بودند که با پیگیری های صورت گرفته تا کنون واکسیناسیون حدود ۶۰ درصد آنان انجام شده است و تلاش می شود تمام ۳۳ هزار نفر جمعیت مشمول دریافت واکسن سرخک واکسینه شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک