نیمه شمالی خراسان رضوی هفت درجه خنک می‌شود


نیمه شمالی خراسان رضوی هفت درجه خنک می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره ای با گسترش سامانه ناپایدار جوی از امروز تا روز شنبه شاهد کاهش دما در این استان به گونه ای که هوا در نیمه شمالی استان حدود هفت درجه خنک می‌شود.

زهرا عنایتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از ظهر امروز تا اویل وقت روز دوشنبه به تناوب شاهد بارش رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود و همچنین احتمال بارش تگرگ در نیمه شمالی استان وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز و شنبه گستره و حجم بارش‌ها زیاد است به طوری که در نواحی شمالی و مرکزی استان احتمال ایجاد رواناب و سیلاب دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:همچنین وزش باد در مناطق جنوبی، شرقی و غربی استان باعث ایجاد گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا همراه با ایجاد خسارت خواهد شد.

عنایتی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۱ تا ۳۸ درجه سلسیوس در نوسان بوده است افزود: پیش بینی می‌شود دمای هوای مشهد در گرمترین ساعات امروز با یک درجه کاهش به ۳۶ درجه و در خنک ترین ساعات نیز به ۲۰درجه سانتیگراد برسد.

وی اضافه کرد: در این مدت قوچان با کمینه دمای هوای ۱۴ درجه و سبزوار با بیشینه دمای هوای ۴۱ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرم ترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

این کارشناس هواشناسی گفت: همچنین در این مدت بیشترین سرعت وزش باد نیز از سبزوار با ۵۸ کیلومتر در ساعت و بیشترین میزان بارش نیز از قوچان با یک دهم میلمتر ثبت و گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان