وزش بادهای نسبتا شدید، پدیده غالب جوی در استان قزوین است


وزش بادهای نسبتا شدید، پدیده غالب جوی در استان قزوین است

قزوین – ایرنا – کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: وزش باد طی امروز و فردا، پدیده غالب جوی در استان قزوین است که در شهرهای بویین زهرا، کوهین و تاکستان نسبتا شدید خواهد بود.

مهدی آخوندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خروجی مدل های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای نشان می دهد تا اواسط هفته آینده وضعیت جوی نسبتا پایداری را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به پدیده وزش باد در سطح منطقه، اضافه کرد: با توجه به اینکه سرعت این جریانات می تواند شدید باشد انجام اقدامات پیشگیرانه از قبیل ثابت کردن اشیا و خودداری از کار کردن در ارتفاعات به منظور جلوگیری از ورود خسارات و حوادث احتمالی ضروری است.

آخوندی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای استان، اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شهرستان های آوج با ۱۴ و بویین زهرا با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای مرکز استان نیز طی مدت یاد شده ۱۶ تا ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس