بیش از 55 هزار دستگاه ناوگان باری امسال از مرزهای استان کرمانشاه تردد کرد


بیش از 55 هزار دستگاه ناوگان باری امسال از مرزهای استان کرمانشاه تردد کرد

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت:55 هزار و 428 دستگاه ناوگان باری طی 2 ماه سپری شده از سال جاری از پایانه های مرزی استان تردد کرد.

فریبرز کرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین، بزرگترین شاهراه اقتصادی ایران به عراق است که بیشترین حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان از این گذرگاه بین‌المللی صادر می‌شود و که در ۲ ماه اول امسال ۲۹هزار و ۱۶۹ خودرو ناوگان باری به این مرز ورود کرده اند.

وی اظهار داشت: پایانه مرز پرویزخان با توجه به فعالیت شبانه روزی یکی از مهم ترین مرزهای تجاری جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: همچنین طی ۲ ماه سپری شده از سال جاری تعداد هفت هزار و ۸۴۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جهت انجام مراودات مرزی وارد پایانه مرزی خسروی شده است.

کرمی ادامه داد: پایانه های مرز شیخ صله هفت هزار و ۷۱۸ دستگاه ناوگان باری و شوشمی پنج هزار و ۵۶۰ دستگاه ناوگان ورودی باری داشته است.

وی اضافه کرد: پایانه مرزی سومار در نزدیکی شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز در کشور عراق واقع شده است و فاصله حمل کالا و نقل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده به نحوی که از ابتدای سال جاری پنج هزار و ۱۳۳ دستگاه ناوگان باری وارد این پایانه مرزی شده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین دارای ۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که این بخش مرزی ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول