توجیه پلیس فرانسه: گاز اشک‌آور تنها راه بود!


توجیه پلیس فرانسه: گاز اشک‌آور تنها راه بود!

پلیس فرانسه مدعی شده که چاره‌ای جز استفاده از گاز اشک‌آور در جریان حواشی فینال لیگ قهرمانان نداشته است.

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول و رئال مادرید فینال لیگ قهرمانان این فصل را در ورزشگاه استادو فرانس برگزار کردند و این بازی با پیروزی 0-1 رئالی‌ها به پایان رسید.
اتفاقات عجیبی که در بیرون از ورزشگاه رخ داد باعث شد که این بازی تحت الشعاع حواشی ایجاد شده قرار بگیرد. بر اساس اعلام یوفا به دلیل مشکلات امنیتی که پیش از بازی به وجود آمده بود، این دیدار با 35 دقیقه تاخیر آغاز شد.
یوفا پس از بازی اعلام کرد که بعضی از هواداران لیورپول قصد داشتند با بلیت جعلی وارد ورزشگاه شوند و همین باعث شد که تعدادی از هوادارانی که بلیت اصلی را خریده بودند پشت گیت‌های ورودی بمانند.
تصاویری از برخورد پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه با هوادارانی که بیرون از ورزشگاه بودند و استفاده از گاز اشک‌آور علیه آنها اعتراضات و انتقادات بسیار زیادی را به همراه داشت و هر دو باشگاه رئال مادرید و لیورپول با انتشار بیانیه‌هایی خواستار رسیدگی سریع به این اتفاقات شدند.

توجیه پلیس فرانسه: گاز اشک‌آور تنها راه بود!


حالا دیدیه لالومون، رییس پلیس پاریس، در جلسه پارلمان این کشور حاضر شده و ادعا کرده که نیروهای پلیس این شهر چاره‌ای جز استفاده از گاز اشک‌آور علیه جمعیتی که تعداد زیادی کودک نیز در بین آنها بود نداشته است.
او در این باره گفت:« من کاملا از این موضوع مطلع هستم که افرادی که هیچ گناهی نداشتند و حتی خانواده‌ها از این اتفاق آسیب دیدند. از این بابت متاسفم اما ما در واقع هیچ چاره دیگری به جز این که از گاز اشک‌آور استفاده کنیم نداشتیم و این دستور مستقیم من بود که از نیروهایم خواستم این کار را انجام دهند.»
توجیه رییس پلیس پاریس در این زمینه این بوده که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، نیروهای پلیس مجبور به بازداشت مردم برای جلوگیری از ورود آنها به ورزشگاه بودند که ممکن بود اتفاقات بدتری را به همراه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها