ضرغامی: کشتی‌های تفریحی در ایران پهلو می‌گیرد/ استقبال از سرمایه‌گذاری در گردشگری دریایی


ضرغامی: کشتی‌های تفریحی در ایران پهلو می‌گیرد/ استقبال از سرمایه‌گذاری در گردشگری دریایی

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه کشتی‌های تفریحی در آب‌های ایران پهلو می‌گیرند، گفت: با تخصیص یارانه سوخت، شاهد استقبال سرمایه‌گذاران داخلی در این زمینه و اعلام آمادگی کشورهای دیگر برای ورود کشتی‌های تفریحی خود به ایران بوده‌ایم.

«عزت‌الله ضرغامی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا، با تأکید بر اهمیت صنعت توریسم دریایی، افزود: پس از اعلام سیاست‌هایمان و اولویت دادن به توریسم دریایی و شروع اقدامات به‌ویژه برای حل مسائل اساسی زیرساخت‌ها که در واقع تکمیل اسکله‌ها و هماهنگی برای ورود کشتی‌های بزرگ گردشگری موسوم به کروز هستند، نخستین و مهمترین اقدامی که باید انجام می‌شد و نشده است، کمک دولت به سوخت این کشتی‌ها بود.

وی افزود: هزینه سوخت آزاد روی دریا حداقل یک دلار است که رقم تمام شده برای گردشگر رقم سنگینی خواهد بود.

ضرغامی خاطرنشان کرد: بنابراین آیین‌نامه سوخت یارانه‌ای در دولت تصویب شد که با تصویب آن، کشتی‌های گردشگری از سوخت یارانه‌ای استفاده خواهند کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: در همین دو هفته‌ای که این موضوع اعلام شده، علاقه‌مندی بسیاری برای سرمایه گذاران داخلی مشاهده شده و تعدادی از سرمایه‌گذاران داخلی خواستار سرمایه‌گذاری در این حوزه شده‌اند.

وی بازگرداندن کشتی تفریحی کروز به کشور را اتفاق بسیار خوبی دانست و ادامه داد: نتیجه دیگر اختصاص سوخت یارانه‌ای این بود که کشورهای دیگر هم برای ورود کشتی‌های تفریحی خود به آب‌های‌ ایران اعلام آمادگی کردند.

ضرغامی گفت: توقع من این است آرام آرام کشتی های تفریحی از همه جای دنیا وارد کشور ما شوند و بتوانیم به زودی آمار آن را اعلام کنیم.

به گزارش ایرنا، هیأت وزیران چهارم خرداد امسال به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مصوبه «تخصیص سوخت یارانه‌ای» را تصویب کرد.

تصویب‌نامه هیأت وزیران درخصوص “تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها، شناورها و قایق‌های تفریحی و مسافری” طی نامه شماره ۳۹۰۱۲ در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۱ توسط محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

در این ابلاغیه که خطاب به وزارت نفت و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شده، آمده است: براساس این مصوبه، وزارت نفت مکلف شد تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها، شناورها و قایق‌های تفریحی و مسافری دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در مسیرهای داخلی و بین‌المللی از مبدأ یا به مقصد بنادر ایران تردد می‌نمایند را بدون در نظر گرفتن پرچم آن‌ها به نسبت ۸۰ درصد یارانه‌ای و ۲۰ درصد نرخ بانک رینک محاسبه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید