مقایسه سرعت و عملکرد گلکسی A33 با پوکو M4 پرو؛ نبرد گوشی‌های اقتصادی سامسونگ و شیائومی


مقایسه سرعت و عملکرد گلکسی A33 با پوکو M4 پرو؛ نبرد گوشی‌های اقتصادی سامسونگ و شیائومی

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) در این ویدیو نگاهی به سرعت و عملکرد گلکسی A33 و پوکو M4 پرو انداخته شده تا ببینیم گوشی اقتصادی جدید سامسونگ از عهده‌ی گوشی محبوب و خوش قیمت شیائومی برمی‌آید یا نه. طی سال‌های اخیر گوشی‌های اقتصادی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و پردازنده‌های بسیار قدرتمندتر و سریع‌تری در آن‌ها به کار رفته است تا پاسخگوی... نوشته...

در این ویدیو نگاهی به سرعت و عملکرد گلکسی A33 و پوکو M4 پرو انداخته شده تا ببینیم گوشی اقتصادی جدید سامسونگ از عهده‌ی گوشی محبوب و خوش قیمت شیائومی برمی‌آید یا نه.

طی سال‌های اخیر گوشی‌های اقتصادی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و پردازنده‌های بسیار قدرتمندتر و سریع‌تری در آن‌ها به کار رفته است تا پاسخگوی نیازهای روزمره اغلب کاربران باشند. در این میان دو خانواده گلکسی A سامسونگ و پوکو M شیائومی به واسطه‌ی قیمت مناسب و سخت‌افزار معقول‌شان در بازار ایران و اغلب کشورهای اروپایی بیش از سایر گوشی‌های میان رده و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سامسونگ نسل جدید خانواده گلکسی A را روانه بازار کرده و در این ویدیو قصد داریم سرعت و عملکرد گلکسی A33 را بررسی کنیم تا ببینیم این گوشی در مقابل یکی از رقیبان اصلی خود که قیمت کم‌تری هم دارد، چگونه عمل خواهد کرد.

پوکو M4 Pro به یکی از تراشه‌های 5G پایین رده مدیاتک یعنی دایمنسیتی 810 مجهز شده است. این تراشه نسخه تقویت شده دایمنسیتی 700 (استفاده شده در پوکو ام 3 پرو) است که از هسته‌های پردازشی قوی‌تر بهره می‌برد و بر پایه یک لیتوگرافی بهینه‌تر (۶ نانومتری در برابر ۷ نانومتری دایمنسیتی 700) ساخته شده است. چیپست دایمنسیتی 810 در دل خود یک پردازنده ۸ هسته‌ای را جا داده است که شامل ۲ هسته کورتکس A76 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۶ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز می‌شود.

از آن‌سو گلکسی A33 5G از تراشه جدید سامسونگ اگزینوس 1280 بهره می‌برد. این تراشه در گلکسی A53 نیز دیده می‌شود و جایگزین تراشه هلیو G80 در گلکسی A32 و دایمنسیتی 720 در گلکسی A32 5G شده است. بدین‌ترتیب گلکسی A32 از نظر قدرت پردازشی و گرافیک در جایگاه بسیار بهتری قرار دارد. اگزینوس 1280 بر پایه فرآیند ۵ نانومتری سامسونگ ساخته شده و از هشت هسته پردازشی بهره می‌برد. این هسته‌ها شامل دو هسته قدرتمند کورتکس A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۶ هسته بهینه کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز می‌شوند.

نظر شما در این باره چیست؟ طرفدار گوشی‌های خانواده گلکسی A سامسونگ هستید یا خرید گوشی‌های اقتصادی شیائومی را منطقی‌تر می‌دانید؟

منبعTech Wisely

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 11 فروردین 1403